BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

08-06-2025 -- Thomas ERNA & TOM CONINGS -- 16,6 punten

Database gegevens:

Datum: 08-06-2025 Type proef: OP
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: OO-YES
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Thomas ERNA Club: ALB
Afstand: 3.4 km Score: 16,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: TOM CONINGS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Een interessante dag met veel wind. Bedankt Tom voor de ervaring!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-08-NAV-4QG-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 08-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 08-06-2025



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   08/06/2025
Piloot:         CARL CEUSTERS
Zweefvliegtuig: OO-ZEX
Toestel type:   TWIN ASTIR II    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2025-06-08-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 00:38:51
Duurvlucht     : 00:35:55

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.264'N   5°22.782'E
    tijd: 12:14:26 UTC
    alti: 2 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.970'N   5°19.480'E = 262° 3.9 km van vertrek
    tijd: 12:17:22 UTC
    alti: 647 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.232'N   5°22.656'E = 248° 0.2 km van vertrek
    tijd: 12:53:17 UTC
    alti: -5 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 00:38:51
Motorgebruik
    aantal keren: 0

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 56.1 km  GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  HOOLST           51°09.280'N   5°08.950'E    25.9 km 323°
    punt 2:  VOORT            51°02.121'N   5°19.540'E    18.1 km 137°
    finish:  WINTERSLAG       50°59.200'N   5°28.700'E    12.0 km 117°
    landing: HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 12:28:17 UTC,  1077 m
    punt 1:  HOOLST           niet gerond
    afbreekpunt: 50°58.527'N   5°18.007'E  @ 12:33:49 UTC, 887 m : 3.4 km 36.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        3.4 km
Duur van de proef:        00:05:32
Gemiddelde snelheid:      36.5 km/h
Start hoogte:             647 m
Hoogte passeren start:    1077 m
Hoogte aan break-punt:    887 m
Hoogteverlies over proef: -240 m
Totale score afstand:     3.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:17:22 UTC
    einde: 12:53:17 UTC
    duur:  00:35:55

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     647 m @ 12:17:22 UTC
    hoog punt:    1178 m @ 12:26:45 UTC
    hoogtewinst:   531 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 516

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs