BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

09-06-2025 -- Thomas ERNA & TOM CONINGS -- 148,0 punten

Database gegevens:

Datum: 09-06-2025 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: OO-YES
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Thomas ERNA Club: ALB
Hoogtewinst: 681 m Score: 148,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot: TOM CONINGS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-09-NAV-4QG-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 09-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 09-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   09/06/2025
Piloot:         CARL CEUSTERS
Zweefvliegtuig: OO-ZEX
Toestel type:   TWIN ASTIR II    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4qg
Logger file:    2025-06-09-NAV-4QG-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 01:15:50
Duurvlucht     : 01:12:44

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.259'N   5°22.821'E
    tijd: 13:39:47 UTC
    alti: -53 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.816'N   5°21.035'E = 249° 2.2 km van vertrek
    tijd: 13:42:53 UTC
    alti: 569 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.687'E = 253° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:55:37 UTC
    alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 01:15:50
Motorgebruik
    aantal keren: 0

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 63.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WAUBERG          51°05.007'N   5°27.355'E    13.8 km  24°
    punt 2:  NEEROETERN       51°05.321'N   5°41.585'E    16.6 km  88°
    punt 3:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    22.6 km 216°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    10.6 km 299°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 13:49:12 UTC,   920 m
    punt 1:  WAUBERG          @ 14:23:52 UTC,  1091 m :   13.3 km   23.1 km/h
    punt 2:  NEEROETERN       niet gerond
    afbreekpunt: 51°03.971'N   5°28.858'E  @ 14:25:44 UTC, 1053 m : 1.1 km 33.9 km/h
Proef NIET GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        14.4 km
Duur van de proef:        00:36:32
Gemiddelde snelheid:      23.6 km/h
Start hoogte:             569 m
Hoogte passeren start:    920 m
Hoogte aan break-punt:    1053 m
Hoogteverlies over proef: -484 m
Totale score afstand:     14.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 13:42:53 UTC
    einde: 14:55:37 UTC
    duur:  01:12:44

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     569 m @ 13:42:53 UTC
    hoog punt:    1250 m @ 14:09:40 UTC
    hoogtewinst:   681 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 352

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs