CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef15-06-2025 -- Theo STOCKMANS -- 1059,0 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 15/06/2025
Piloot: THEO STOCKMANS
Zweefvliegtuig: OO-YTS
Toestel type: VENTUS 2CX Klasse: 18-METER
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 993
Logger file: 2025-06-15-NAV-993-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:14:25
Duurvlucht : 06:11:28
Vrije vlucht : 317.7 km
Fasttrack : 78.1 kmh
Driehoek : 116.8 km
Hoogtewinst : 1389.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.964'N 4°57.638'E
tijd: 11:14:20 UTC
alti: -24 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.737'N 4°54.231'E = 240° 4.6 km van vertrek
tijd: 11:17:16 UTC
alti: 479 m
Landingspunt
pos.: 50°46.792'N 4°57.186'E = 239° 0.6 km van vertrek
tijd: 17:28:45 UTC
alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:14:25
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°47.451'N 4°59.002'E @ 11:37:00 UTC, 949 m
punt 1: 50°33.347'N 5°00.956'E @ 12:28:46 UTC, 1075 m
punt 2: 51°07.248'N 5°44.057'E @ 13:21:45 UTC, 1265 m
punt 3: 50°35.060'N 5°02.649'E @ 15:04:25 UTC, 986 m
punt 4: 50°57.475'N 5°22.669'E @ 15:37:02 UTC, 997 m
punt 5: 50°30.917'N 5°05.279'E @ 16:43:53 UTC, 1183 m
Finish: 50°46.495'N 4°52.217'E @ 17:18:42 UTC, 471 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 26.3 km 175° @ 30.4 km/h
been 2: 80.7 km 38° @ 91.4 km/h
been 3: 77.0 km 219° @ 45.0 km/h
been 4: 47.8 km 29° @ 87.9 km/h
been 5: 53.3 km 203° @ 47.9 km/h
been 6: 32.7 km 332° @ 56.4 km/h
Afgelegde afstand: 317.7 km
Duur: 05:41:42
Gemiddelde snelheid: 55.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 6.4 km
Starthoogte: 438.0 m
Finishhoogte: 471.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -33 m
Totale score afstand: 317.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°46.733'N 4°59.570'E = 101° 2.3 km van vertrek
tijd: 12:08:32 UTC
alti: 1120 m
Finishpunt
pos.: 50°48.534'N 5°12.585'E = 80° 17.8 km van vertrek
tijd: 14:08:32 UTC
alti: 876 m
Grootste afstand in 2 uur: 156.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 78.1 km/h
Hoogteverlies: 244 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 127.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 1STTR 50°47.350'N 5°11.650'E
punt 1: RWY 24 50°47.050'N 4°57.883'E 16.2 km 268°
punt 2: NAMECHE 50°28.117'N 5°01.783'E 35.4 km 173°
punt 3: ALKEN 50°52.633'N 5°18.383'E 49.5 km 23°
finish: 1 GOET 50°46.950'N 4°57.450'E 26.7 km 247°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 1STTR @ 15:51:18 UTC, 1405 m
punt 1: RWY 24 @ 17:25:23 UTC, 270 m : 16.2 km 10.3 km/h
punt 2: NAMECHE niet gerond
afbreekpunt: 50°46.795'N 4°57.194'E @ 17:28:44 UTC, -19 m : 0.4 km 6.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 16.5 km
Duur van de proef: 01:37:26
Gemiddelde snelheid: 10.2 km/h
Start hoogte: 142 m
Hoogte passeren start: 1405 m
Hoogte aan break-punt: -19 m
Hoogteverlies over proef: 161 m
Totale score afstand: 16.5 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 45.9 km
Been 1: 32.7 km
Been 2: 38.2 km
Totaal: 116.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:17:16 UTC
einde: 17:28:44 UTC
duur: 06:11:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 142 m @ 14:30:16 UTC
hoog punt: 1531 m @ 15:27:04 UTC
hoogtewinst: 1389 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:28:42 bearing 135.6°
Tweede punt: 13:21:57 bearing 73.8°
Totale hoek: -61.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 4070
| |||||||||||||||||||||