BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2025 -- Pavel CIOROGARIU -- 2124,2 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus c 17.6m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 115 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 610.7 km Score: 2124,2 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB not active bij vertrek. Beek app cleared heen en terug. Bij thuiskomst KB closed

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-17-NAV-H4N-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2025
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/17.6M    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: h4n
Logger file:    2025-06-17-NAV-H4N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:42:10
Duurvlucht     : 07:38:00
Vrije vlucht   :  610.7 km
Fasttrack      :   90.0 kmh
Driehoek       :  509.2 km
Hoogtewinst    : 1282.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.251'N   5°22.821'E
    tijd: 09:15:38 UTC
    alti: -81 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.506'N   5°21.727'E = 223° 1.9 km van vertrek
    tijd: 09:19:48 UTC
    alti: 587 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.666'E = 260° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:57:48 UTC
    alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:42:10
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.597'N   5°21.600'E  @ 09:19:58 UTC,   590 m
    punt 1:  50°17.459'N   7°13.980'E  @ 11:13:48 UTC,  1295 m
    punt 2:  50°36.299'N   8°19.523'E  @ 12:18:38 UTC,  1351 m
    punt 3:  50°04.093'N   6°30.048'E  @ 14:05:28 UTC,  1481 m
    punt 4:  50°14.307'N   6°57.126'E  @ 14:33:33 UTC,  1661 m
    punt 5:  51°11.882'N   5°11.308'E  @ 16:37:28 UTC,   982 m
    Finish:  50°57.948'N   5°22.965'E  @ 16:54:18 UTC,   350 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  152.0 km 119° @  80.1 km/h
    been 2:   85.1 km  65° @  78.7 km/h
    been 3:  143.0 km 246° @  80.3 km/h
    been 4:   37.4 km  59° @  79.9 km/h
    been 5:  164.0 km 311° @  79.4 km/h
    been 6:   29.2 km 152° @ 104.1 km/h
Afgelegde afstand:                   610.7 km
Duur:                                07:34:20
Gemiddelde snelheid:                 80.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         587.0 m
Finishhoogte:                        350.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          237 m
Totale score afstand:                610.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°20.003'N   7°28.843'E = 115° 164.6 km van vertrek
    tijd:    13:13:18 UTC
    alti:    1151 m
Finishpunt
    pos.:    50°42.093'N   6°21.576'E = 113° 75.2 km van vertrek
    tijd:    15:13:18 UTC
    alti:    1044 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.0 km/h
Hoogteverlies:             107 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  142.6 km
Been 1:  143.6 km
Been 2:  223.0 km
Totaal:  509.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:19:48 UTC
    einde: 16:57:48 UTC
    duur:  07:38:00

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     560 m @ 10:05:38 UTC
    hoog punt:    1842 m @ 14:47:18 UTC
    hoogtewinst:  1282 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:05:33  bearing 122.2°
    Tweede punt: 16:37:33  bearing 55.9°
    Totale hoek: -66.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7709

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs