BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

17-06-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 2851,4 punten

Database gegevens:

Datum: 17-06-2025 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2cxa 18m Immatriculatie: OO-ZVA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 766.7 km Score: 2851,4 pt
Vertrekpunt: EBGG Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Overboelare sector 1 en 2 actief bij start en terugkeer Parazones Peronnes / Charleville-Mezières niet actief. LF-R114C niet actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-17-LXV-JK8-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 17-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 17-06-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   17/06/2025
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVA
Toestel type:   VENTUS 2CXM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jk8
Logger file:    2025-06-17-LXV-JK8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  418

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:35:23
Duurvlucht     : 08:46:25
Vrije vlucht   :  779.7 km
Fasttrack      :  107.5 kmh
Opgegeven proef:  766.7 km
Driehoek       :  320.9 km
Hoogtewinst    : 1434.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBGG  Geraardsbergen        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°45.426'N   3°51.952'E
    tijd: 09:19:46 UTC
    alti: -102 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°45.150'N   3°51.266'E = 238° 1.0 km van vertrek
    tijd: 09:23:36 UTC
    alti: 383 m
Landingspunt 
    pos.: 50°45.249'N   3°51.798'E = 209° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:55:09 UTC
    alti: -83 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 09:35:23
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 20.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°45.583'N   3°53.161'E  @ 09:34:21 UTC,   793 m
    punt 1:  49°36.097'N   2°58.066'E  @ 11:13:43 UTC,  1126 m
    punt 2:  49°37.444'N   5°10.915'E  @ 12:51:31 UTC,  1213 m
    punt 3:  50°16.623'N   2°31.706'E  @ 14:49:18 UTC,   908 m
    punt 4:  49°42.097'N   4°56.742'E  @ 16:48:50 UTC,  1362 m
    punt 5:  49°57.973'N   4°06.953'E  @ 17:53:38 UTC,   790 m
    Finish:  50°08.304'N   4°02.060'E  @ 18:10:01 UTC,   458 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  144.6 km 207° @  87.3 km/h
    been 2:  160.0 km  88° @  98.2 km/h
    been 3:  203.8 km 292° @ 103.8 km/h
    been 4:  184.8 km 109° @  92.7 km/h
    been 5:   66.6 km 297° @  61.6 km/h
    been 6:   20.0 km 343° @  73.3 km/h
Afgelegde afstand:                   779.7 km
Duur:                                08:35:40
Gemiddelde snelheid:                 90.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 69.9 km
Starthoogte:                         337.0 m
Finishhoogte:                        458.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -121 m
Totale score afstand:                779.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    49°35.383'N   3°40.965'E = 186° 130.5 km van vertrek
    tijd:    11:52:21 UTC
    alti:    1446 m
Finishpunt
    pos.:    49°53.281'N   3°45.593'E = 184° 97.0 km van vertrek
    tijd:    13:52:21 UTC
    alti:    791 m
Grootste afstand in 2 uur: 215.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   107.5 km/h
Hoogteverlies:             655 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 881.9 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   GERAARDSBERGEN O   50°45.333'N   3°51.833'E
    punt 1:  NOYON CATHEDRALE   49°34.967'N   2°59.833'E   144.4 km 206°
    punt 2:  CARIGNAN GARE      49°37.550'N   5°10.667'E   157.7 km  87°
    punt 3:  AVESNES LE COMPT   50°16.533'N   2°31.883'E   203.2 km 292°
    punt 4:  SEDAN CENTRE VIL   49°42.167'N   4°56.633'E   184.3 km 109°
    punt 5:  CAMBRAI GARE SNC   50°10.617'N   3°14.500'E   133.1 km 294°
    finish:  LEUZE BELGE A8 N   50°39.533'N   3°35.667'E    59.2 km  25°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   GERAARDSBERGEN O   @ 09:37:40 UTC,  1051 m
    punt 1:  NOYON CATHEDRALE   @ 11:15:03 UTC,  1084 m :  144.4 km   89.0 km/h
    punt 2:  CARIGNAN GARE      @ 12:51:35 UTC,  1199 m :  157.7 km   98.0 km/h
    punt 3:  AVESNES LE COMPT   @ 14:49:22 UTC,   911 m :  203.2 km  103.5 km/h
    punt 4:  SEDAN CENTRE VIL   @ 16:48:58 UTC,  1364 m :  184.3 km   92.5 km/h
    punt 5:  CAMBRAI GARE SNC   niet gerond
    afbreekpunt: 50°05.475'N   4°00.800'E  @ 18:05:41 UTC, 362 m : 77.1 km 60.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        766.7 km
Duur van de proef:        08:28:01
Gemiddelde snelheid:      90.6 km/h
Start hoogte:             337 m
Hoogte passeren start:    1051 m
Hoogte aan break-punt:    362 m
Hoogteverlies over proef: -25 m
Totale score afstand:     766.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   89.9 km
Been 1:  141.2 km
Been 2:   89.9 km
Totaal:  320.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:23:36 UTC
    einde: 18:10:01 UTC
    duur:  08:46:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     337 m @ 09:24:02 UTC
    hoog punt:    1771 m @ 13:10:39 UTC
    hoogtewinst:  1434 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:23:36  bearing 249.7°
    Tweede punt: 12:51:29  bearing 160.5°
    Totale hoek: -89.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 12015

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs