CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef30-05-2025 -- Joris GERNAEY & WIM AKKERMANS -- 1631,6 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 30/05/2025
Piloot: JORIS GERNAEY
Zweefvliegtuig: PH-1496
Toestel type: ARCUS M Klasse: OPEN
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: b1e
Logger file: 2025-05-30-LXV-B1E-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:48:20
Duurvlucht : 05:40:20
Vrije vlucht : 475.4 km
Fasttrack : 114.9 kmh
Hoogtewinst : 1274.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°37.773'N 9°26.056'E
tijd: 09:34:42 UTC
alti: 265 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°33.063'N 9°24.525'E = 192° 8.9 km van vertrek
tijd: 09:42:42 UTC
alti: 948 m
Landingspunt
pos.: 48°38.020'N 9°25.495'E = 304° 0.8 km van vertrek
tijd: 15:23:02 UTC
alti: 278 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 05:48:20
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°33.083'N 9°24.314'E @ 09:42:56 UTC, 942 m
punt 1: 48°33.651'N 9°47.531'E @ 10:47:46 UTC, 1690 m
punt 2: 48°24.412'N 9°20.855'E @ 11:20:45 UTC, 1443 m
punt 3: 49°01.719'N 12°01.796'E @ 13:16:57 UTC, 1912 m
punt 4: 48°55.474'N 10°56.927'E @ 13:58:42 UTC, 1314 m
punt 5: 48°44.474'N 10°37.912'E @ 14:17:27 UTC, 1344 m
Finish: 48°38.020'N 9°25.495'E @ 15:23:02 UTC, 278 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 28.6 km 88° @ 26.5 km/h
been 2: 37.1 km 243° @ 67.4 km/h
been 3: 209.1 km 70° @ 108.0 km/h
been 4: 80.0 km 262° @ 115.0 km/h
been 5: 30.9 km 229° @ 99.0 km/h
been 6: 89.7 km 263° @ 82.0 km/h
Afgelegde afstand: 475.4 km
Duur: 05:40:06
Gemiddelde snelheid: 83.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 948.0 m
Finishhoogte: 278.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 670 m
Totale score afstand: 475.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°35.149'N 9°58.837'E = 97° 40.6 km van vertrek
tijd: 11:54:15 UTC
alti: 1715 m
Finishpunt
pos.: 48°55.974'N 11°03.820'E = 74° 124.4 km van vertrek
tijd: 13:54:16 UTC
alti: 1416 m
Grootste afstand in 2 uur: 229.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 114.9 km/h
Hoogteverlies: 299 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 528.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: 003 AP3 GRUIBINGEN 48°37.267'N 9°39.317'E
punt 1: 134 HOHENZOL 48°19.417'N 8°58.000'E 60.7 km 237°
punt 2: 260 WALHALLA 49°01.883'N 12°13.433'E 252.4 km 71°
punt 3: 054 BROMBACH 49°07.600'N 10°57.850'E 92.6 km 277°
finish: 008 FINISH 48°37.250'N 9°28.867'E 122.5 km 243°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: 003 AP3 GRUIBINGEN @ 15:16:15 UTC, 954 m
punt 1: 134 HOHENZOL niet gerond
afbreekpunt: 48°38.020'N 9°25.495'E @ 15:23:02 UTC, 278 m : 12.4 km 109.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 12.4 km
Duur van de proef: 00:06:47
Gemiddelde snelheid: 109.5 km/h
Start hoogte: 754 m
Hoogte passeren start: 954 m
Hoogte aan break-punt: 278 m
Hoogteverlies over proef: 476 m
Totale score afstand: 12.4 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 33.4 km
Been 1: 21.3 km
Been 2: 21.3 km
Totaal: 76.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:42:42 UTC
einde: 15:23:02 UTC
duur: 05:40:20
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 754 m @ 09:58:32 UTC
hoog punt: 2028 m @ 13:39:41 UTC
hoogtewinst: 1274 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2903
| |||||||||||||||||||||