CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-06-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 936,9 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/06/2025
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2025-06-21-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:12:49
Duurvlucht : 04:59:47
Vrije vlucht : 283.4 km
Fasttrack : 77.0 kmh
Hoogtewinst : 1349.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBWE Weelde BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°23.590'N 4°57.096'E
tijd: 11:04:04 UTC
alti: -42 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°23.836'N 4°58.004'E = 67° 1.1 km van vertrek
tijd: 11:04:47 UTC
alti: 433 m
Landingspunt
pos.: 51°23.560'N 4°57.037'E = 231° 0.1 km van vertrek
tijd: 16:16:53 UTC
alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:12:49
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 51°23.795'N 4°56.046'E @ 11:48:35 UTC, 674 m
punt 1: 50°55.050'N 5°41.883'E @ 13:24:01 UTC, 1007 m
punt 2: 51°03.728'N 5°11.660'E @ 13:48:11 UTC, 905 m
punt 3: 51°19.566'N 4°57.143'E @ 14:12:22 UTC, 894 m
punt 4: 51°13.694'N 5°15.636'E @ 14:30:18 UTC, 821 m
punt 5: 50°54.933'N 5°30.290'E @ 15:17:38 UTC, 646 m
Finish: 51°27.390'N 4°55.852'E @ 16:09:08 UTC, 479 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 75.5 km 135° @ 47.5 km/h
been 2: 38.9 km 295° @ 96.5 km/h
been 3: 33.9 km 330° @ 84.1 km/h
been 4: 24.1 km 117° @ 80.7 km/h
been 5: 38.8 km 154° @ 49.1 km/h
been 6: 72.3 km 327° @ 84.3 km/h
Afgelegde afstand: 283.4 km
Duur: 04:20:33
Gemiddelde snelheid: 65.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.2 km
Starthoogte: 128.0 m
Finishhoogte: 479.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -351 m
Totale score afstand: 283.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°01.813'N 5°25.431'E = 141° 52.1 km van vertrek
tijd: 13:04:23 UTC
alti: 907 m
Finishpunt
pos.: 50°57.562'N 5°29.885'E = 141° 61.6 km van vertrek
tijd: 15:04:23 UTC
alti: 546 m
Grootste afstand in 2 uur: 154.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 77.0 km/h
Hoogteverlies: 361 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 262.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E
punt 1: AACHEN-MERZBRUCK 50°49.300'N 6°11.067'E 78.6 km 120°
punt 2: HAMOIS X N97/SPOOR 50°20.466'N 5°09.480'E 90.2 km 234°
finish: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 93.5 km 3°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BALEN-KEIHEUVEL @ 12:27:23 UTC, 583 m
punt 1: AACHEN-MERZBRUCK niet gerond
afbreekpunt: 50°55.096'N 5°41.915'E @ 13:23:58 UTC, 1009 m : 42.7 km 45.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 42.7 km
Duur van de proef: 00:56:35
Gemiddelde snelheid: 45.3 km/h
Start hoogte: 128 m
Hoogte passeren start: 583 m
Hoogte aan break-punt: 1009 m
Hoogteverlies over proef: -881 m
Totale score afstand: 42.7 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 20.8 km
Been 1: 32.7 km
Been 2: 20.8 km
Totaal: 74.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:17:06 UTC
einde: 16:16:53 UTC
duur: 04:59:47
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 128 m @ 11:40:00 UTC
hoog punt: 1477 m @ 15:32:08 UTC
hoogtewinst: 1349 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 13:24:20 bearing 88.5°
Tweede punt: 16:09:13 bearing 26.5°
Totale hoek: -62.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9622
| |||||||||||||||||||||