BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

21-06-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 936,9 punten

Database gegevens:

Datum: 21-06-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 283.4 km Score: 936,9 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Blijkbaar missen ze nog een Belgische wereldkampioen 18m, training één (van oneindig veel te gaan). Waar is de KAC overland spirit? Tweede keer op rij, alleen afbouwen op een leeg veld. (De zwop is dood!?) Initieel beetje getwijfeld om te vliegen, ze zagen immers +30C en puur blauw. Bert ging voor het rondje Luik en daar had ik ook wel zin in. Dus toch maar de remorque uit de boxen gehaald, relatief laat in de voormiddag. Geen probleem want volgens de voorspellingen ging het pas laat op gang komen. Eens van de lier vertrokken maar nog voor dat goed en wel een feit was, terug gedraaid, kreeg het niet gevonden. Even leek het dat ik eraan was voor de moeite maar bij het veld toch nog weg geraakt. Poging nummer 2. Bij retie OZ tegen gekomen maar we geraakte niet in fase, en bij keiheuvel de TL. Verder richting zuiden en echt top was het niet. Daar dus al maar de keuze gemaakt om niet door Beek te gaan. Hier en daar ging het was hoger maar het voelde toch nooit consitent goed. Na turnhout gerond te hebben toch nog maar eens naar het zuiden, we hingen hier nu toch. Opnieuwe zelfde verhaal met soms ok maar soms ook niet. Nog wat uitvliegen en op een leeg veld terecht komen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000 NL. uitluisteren zwartberg para.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/617359
Igc-file: 2025-06-21-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 21-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 21-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   21/06/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-06-21-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:12:49
Duurvlucht     : 04:59:47
Vrije vlucht   :  283.4 km
Fasttrack      :   77.0 kmh
Hoogtewinst    : 1349.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.590'N   4°57.096'E
    tijd: 11:04:04 UTC
    alti: -42 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.836'N   4°58.004'E =  67° 1.1 km van vertrek
    tijd: 11:04:47 UTC
    alti: 433 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.560'N   4°57.037'E = 231° 0.1 km van vertrek
    tijd: 16:16:53 UTC
    alti: -22 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 05:12:49
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.7 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.795'N   4°56.046'E  @ 11:48:35 UTC,   674 m
    punt 1:  50°55.050'N   5°41.883'E  @ 13:24:01 UTC,  1007 m
    punt 2:  51°03.728'N   5°11.660'E  @ 13:48:11 UTC,   905 m
    punt 3:  51°19.566'N   4°57.143'E  @ 14:12:22 UTC,   894 m
    punt 4:  51°13.694'N   5°15.636'E  @ 14:30:18 UTC,   821 m
    punt 5:  50°54.933'N   5°30.290'E  @ 15:17:38 UTC,   646 m
    Finish:  51°27.390'N   4°55.852'E  @ 16:09:08 UTC,   479 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   75.5 km 135° @  47.5 km/h
    been 2:   38.9 km 295° @  96.5 km/h
    been 3:   33.9 km 330° @  84.1 km/h
    been 4:   24.1 km 117° @  80.7 km/h
    been 5:   38.8 km 154° @  49.1 km/h
    been 6:   72.3 km 327° @  84.3 km/h
Afgelegde afstand:                   283.4 km
Duur:                                04:20:33
Gemiddelde snelheid:                 65.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 7.2 km
Starthoogte:                         128.0 m
Finishhoogte:                        479.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -351 m
Totale score afstand:                283.4 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°01.813'N   5°25.431'E = 141° 52.1 km van vertrek
    tijd:    13:04:23 UTC
    alti:    907 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.562'N   5°29.885'E = 141° 61.6 km van vertrek
    tijd:    15:04:23 UTC
    alti:    546 m
Grootste afstand in 2 uur: 154.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    77.0 km/h
Hoogteverlies:             361 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 262.3 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BALEN-KEIHEUVEL      51°10.850'N   5°13.250'E
    punt 1:  AACHEN-MERZBRUCK     50°49.300'N   6°11.067'E    78.6 km 120°
    punt 2:  HAMOIS X N97/SPOOR   50°20.466'N   5°09.480'E    90.2 km 234°
    finish:  BALEN-KEIHEUVEL      51°10.850'N   5°13.250'E    93.5 km   3°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BALEN-KEIHEUVEL      @ 12:27:23 UTC,   583 m
    punt 1:  AACHEN-MERZBRUCK     niet gerond
    afbreekpunt: 50°55.096'N   5°41.915'E  @ 13:23:58 UTC, 1009 m : 42.7 km 45.3 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        42.7 km
Duur van de proef:        00:56:35
Gemiddelde snelheid:      45.3 km/h
Start hoogte:             128 m
Hoogte passeren start:    583 m
Hoogte aan break-punt:    1009 m
Hoogteverlies over proef: -881 m
Totale score afstand:     42.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.8 km
Been 1:   32.7 km
Been 2:   20.8 km
Totaal:   74.3 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:17:06 UTC
    einde: 16:16:53 UTC
    duur:  04:59:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     128 m @ 11:40:00 UTC
    hoog punt:    1477 m @ 15:32:08 UTC
    hoogtewinst:  1349 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:24:20  bearing 88.5°
    Tweede punt: 16:09:13  bearing 26.5°
    Totale hoek: -62.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9622

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs