CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef21-06-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 484,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 21/06/2025
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2025-06-21-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 343
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:53:55
Duurvlucht : 02:30:25
Vrije vlucht : 145.2 km
Fasttrack : 65.5 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBKH Keiheuvel BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°10.729'N 5°12.872'E
tijd: 12:45:12 UTC
alti: -24 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°11.928'N 5°14.973'E = 48° 3.3 km van vertrek
tijd: 12:48:56 UTC
alti: 466 m
Landingspunt
pos.: 51°10.785'N 5°13.108'E = 69° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:39:07 UTC
alti: -8 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 03:53:55
Motorgebruik
aantal keren: 2
totale motortijd: 7.6 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 6
Start : 51°18.149'N 5°49.863'E @ 14:09:12 UTC, 821 m
punt 1: 51°13.440'N 5°34.284'E @ 14:37:25 UTC, 947 m
punt 2: 51°18.188'N 5°05.927'E @ 15:04:44 UTC, 901 m
punt 3: 51°04.611'N 5°13.649'E @ 15:39:46 UTC, 803 m
punt 4: 51°21.751'N 4°58.738'E @ 16:21:26 UTC, 1241 m
Finish: 51°09.812'N 5°13.512'E @ 16:33:33 UTC, 489 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 244° @ 42.8 km/h
been 2: 34.1 km 285° @ 75.0 km/h
been 3: 26.7 km 160° @ 45.8 km/h
been 4: 36.2 km 332° @ 52.1 km/h
been 5: 28.0 km 142° @ 138.8 km/h
Afgelegde afstand: 145.2 km
Duur: 02:24:21
Gemiddelde snelheid: 60.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 45.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Starthoogte: 835.0 m
Finishhoogte: 489.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 346 m
Totale score afstand: 145.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°13.528'N 5°36.487'E = 79° 28.0 km van vertrek
tijd: 14:34:46 UTC
alti: 935 m
Finishpunt
pos.: 51°11.531'N 5°13.248'E = 16° 1.6 km van vertrek
tijd: 16:34:46 UTC
alti: 345 m
Grootste afstand in 2 uur: 131.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 65.5 km/h
Hoogteverlies: 590 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 316.3 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E
punt 1: VENLO AERO 51°21.750'N 6°12.950'E 72.3 km 73°
punt 2: HASSELT AFRIT 50°54.950'N 5°19.420'E 79.8 km 232°
punt 3: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 59.5 km 331°
punt 4: ZUTENDAAL AERO 50°56.950'N 5°35.550'E 68.0 km 135°
finish: BALEN-KEIHEUVEL 51°10.850'N 5°13.250'E 36.6 km 315°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: BALEN-KEIHEUVEL @ 13:00:34 UTC, 1204 m
punt 1: VENLO AERO niet gerond
afbreekpunt: 51°20.346'N 5°53.777'E @ 14:02:26 UTC, 518 m : 49.9 km 48.4 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 49.9 km
Duur van de proef: 01:01:52
Gemiddelde snelheid: 48.4 km/h
Start hoogte: 1204 m
Hoogte passeren start: 1204 m
Hoogte aan break-punt: 518 m
Hoogteverlies over proef: 686 m
Totale score afstand: 49.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 14:08:42 UTC
einde: 16:39:07 UTC
duur: 02:30:25
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 612 m @ 15:41:53 UTC
hoog punt: 1543 m @ 16:12:13 UTC
hoogtewinst: 931 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 15:39:46 bearing 69.1°
Tweede punt: 16:21:24 bearing 33.7°
Totale hoek: -35.4°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4867
| |||||||||||||||||||||