BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1328,9 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 321.6 km Score: 1328,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBHN/BK 2025 dag 2. Themalied blijft dat van Bram Vermeulen: "Het is een wedstrijd die je niet winnen kan". Vandaag wel nieuwe poging om het tegendeel te bewijzen. Gisteren bleek achteraf dat ik de laatste starter in mijn klasse was, vandaag me voorgenomen om toch iets eerder te starten. Vandaag wat bleek mooi midden in het pak. Niet veel later na de start OZ, 2X, 2Y tegen gekomen een het stukje tot in nederland samen gevlogen. Dat ging best lekker met even zelf voorop vliegen. Totdat Tijl de bel direct heeft en ik niet, weg was hij en zou hem niet meer terug zien. Stillaan verviel ik terug wat in mijn oude gewoonte en dat is te lang blijven hangen in minderen bellen. Zeker als de handrem wat op gaat en dat was het geval aan de Rein (zowel heen als terug). Bij Dorsten 440m al had ik liever hoger gehad en niet direct de goede bel te pakken. Het vervolg richitng Coesfeld zag er ook in mijn ogen wat minder uit en zo voelde het ook. Daar ging het bij mij helemaal met de rem op. Net zoals al meerdere keren dit jaar was een groot golfterein de plaats waar je moest zijn. Wat op en af gezwalp laatste stukje in Duitlands om dan terug beter weer te krijgen in Nederland. Eindelijk ging de basis hoger. Laatste stukje terug samen met 2Y. De final glide, is ook nog een werkpuntje, denk dat ik vroeger mag beginnen versnellen.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, squak 6101, 119.110 bij niederheim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/625145
Igc-file: 2025-06-29-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-06-29-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:52:24
Duurvlucht     : 04:47:12
Vrije vlucht   :  342.6 km
Fasttrack      :   87.4 kmh
Opgegeven proef:  326.6 km
Hoogtewinst    : 1075.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.264'N   5°22.783'E
    tijd: 11:10:00 UTC
    alti: -65 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.705'N   5°21.101'E = 293° 2.1 km van vertrek
    tijd: 11:15:12 UTC
    alti: 539 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.228'N   5°22.448'E = 260° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:02:24 UTC
    alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:52:24
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.879'N   5°17.723'E  @ 11:28:26 UTC,   740 m
    punt 1:  51°01.005'N   5°34.543'E  @ 12:00:40 UTC,  1013 m
    punt 2:  51°11.965'N   5°43.392'E  @ 12:10:38 UTC,   752 m
    punt 3:  51°33.464'N   6°26.902'E  @ 12:49:35 UTC,   662 m
    punt 4:  51°38.141'N   6°53.380'E  @ 13:19:41 UTC,   972 m
    punt 5:  51°56.302'N   7°10.156'E  @ 13:46:44 UTC,   609 m
    Finish:  50°58.279'N   5°22.369'E  @ 16:00:18 UTC,    88 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  79° @  37.4 km/h
    been 2:   22.8 km  27° @ 137.2 km/h
    been 3:   64.3 km  51° @  99.1 km/h
    been 4:   31.8 km  74° @  63.4 km/h
    been 5:   38.8 km  30° @  86.1 km/h
    been 6:  164.8 km 230° @  74.0 km/h
Afgelegde afstand:                   342.6 km
Duur:                                04:31:52
Gemiddelde snelheid:                 75.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         451.0 m
Finishhoogte:                        88.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          363 m
Totale score afstand:                342.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°54.842'N   5°29.172'E = 130° 9.8 km van vertrek
    tijd:    11:51:59 UTC
    alti:    978 m
Finishpunt
    pos.:    51°54.579'N   7°07.993'E =  49° 160.5 km van vertrek
    tijd:    13:51:59 UTC
    alti:    582 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.4 km/h
Hoogteverlies:             396 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  COESFELD         51°56.440'N   7°09.850'E   130.4 km  50°
    punt 3:  BOCHOLT BE       51°10.351'N   5°34.732'E   139.3 km 233°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 11:52:19 UTC,   923 m
    punt 1:  STRAMPROY        @ 12:10:14 UTC,   751 m :   32.7 km  109.6 km/h
    punt 2:  COESFELD         @ 13:46:50 UTC,   602 m :  129.4 km   80.4 km/h
    punt 3:  BOCHOLT BE       @ 15:51:19 UTC,   926 m :  138.3 km   66.6 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 16:02:24 UTC,   -55 m :   26.2 km  141.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        326.6 km
Duur van de proef:        04:10:05
Gemiddelde snelheid:      78.3 km/h
Start hoogte:             451 m
Hoogte passeren start:    923 m
Hoogte passeren finish:   -55 m
Hoogteverlies over proef: 506 m
Totale score afstand:     326.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   24.4 km
Been 1:   38.3 km
Been 2:   24.4 km
Totaal:   87.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:15:12 UTC
    einde: 16:02:24 UTC
    duur:  04:47:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     332 m @ 13:03:09 UTC
    hoog punt:    1407 m @ 15:42:14 UTC
    hoogtewinst:  1075 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:51:04  bearing 88.5°
    Tweede punt: 13:46:50  bearing 57.2°
    Totale hoek: -31.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4808

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs