BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 346,7 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 83.9 km Score: 346,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBHN/BK 2025 dag 1. Heel deze week zat het liedje van Bram Vermeulen in mijn hoofd: de wedstrijd die je niet winnen kan. Op zich helemaal geen probleem, maar vandaag was het toch heel vooral mentaal. 3 BK's op een rij gepruts vanaf dag 1, ik ben niet gemaakt voor dit ding. Zelf vast gevlogen mentaal door de bovenbewolking in het luchtruim van beek. De snel vanuit gegaan dat de proef niet ging lukken en af beginnen vragen hoe kom ik dan wel terug. Veel vroeger dan nodig (450m) motor gestart en achter mij trok het open. De bovenbewolking die initieel partner speelde was weg. Volledig eigen schuld.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/622651
Igc-file: 2025-06-28-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-06-28-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  500

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:48:46
Duurvlucht     : 02:35:34
Vrije vlucht   :   94.3 km
Fasttrack      :   47.4 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.254'N   5°22.749'E
    tijd: 10:16:06 UTC
    alti: -76 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.248'N   5°20.937'E = 229° 2.8 km van vertrek
    tijd: 10:20:49 UTC
    alti: 553 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.240'N   5°22.596'E = 262° 0.2 km van vertrek
    tijd: 14:04:52 UTC
    alti: -70 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 03:48:46
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 13.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 5
    Start :  50°57.248'N   5°20.937'E  @ 10:20:49 UTC,   553 m
    punt 1:  51°00.188'N   5°37.441'E  @ 11:49:55 UTC,   861 m
    punt 2:  51°15.121'N   5°44.275'E  @ 12:07:13 UTC,   471 m
    punt 3:  51°21.225'N   6°03.744'E  @ 12:29:25 UTC,   533 m
    Finish:  51°12.807'N   6°14.645'E  @ 12:54:48 UTC,   366 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  74° @  13.5 km/h
    been 2:   28.8 km  16° @  99.9 km/h
    been 3:   25.3 km  63° @  68.4 km/h
    been 4:   20.1 km 141° @  47.5 km/h
Afgelegde afstand:                   94.3 km
Duur:                                02:33:59
Gemiddelde snelheid:                 36.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 66.3 km
Starthoogte:                         553.0 m
Finishhoogte:                        366.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          187 m
Totale score afstand:                94.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°55.546'N   5°23.804'E = 166° 5.2 km van vertrek
    tijd:    11:08:24 UTC
    alti:    672 m
Finishpunt
    pos.:    51°13.564'N   6°12.877'E =  64° 65.0 km van vertrek
    tijd:    12:56:23 UTC
    alti:    217 m
Grootste afstand in 2 uur: 94.9 km
Beste snelheid in 2 uur:    47.4 km/h
Hoogteverlies:             455 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.6 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  BERINGE NL        51°20.350'N   5°56.570'E    55.4 km  33°
    punt 2:  TEGELEN           51°20.120'N   6°08.120'E    13.4 km  92°
    punt 3:  RURTALSPERRE      50°38.130'N   6°26.550'E    80.8 km 164°
    punt 4:  WERSHOFEN-EIFEL   50°27.120'N   6°47.150'E    31.8 km 130°
    punt 5:  ESCHWEILER        50°50.440'N   6°19.910'E    53.9 km 324°
    punt 6:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    60.8 km 341°
    punt 7:  AS                51°00.326'N   5°34.576'E    50.9 km 220°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:20:49 UTC
    einde: 12:56:23 UTC
    duur:  02:35:34

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     493 m @ 10:22:42 UTC
    hoog punt:    1026 m @ 11:30:18 UTC
    hoogtewinst:   533 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:05:49  bearing 90.4°
    Tweede punt: 12:26:35  bearing 63.7°
    Totale hoek: -26.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6289

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs