CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Wannes SMITS -- 976,9 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: WANNES SMITS
Zweefvliegtuig: D-0526
Toestel type: LS 4A Klasse: NKN
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: dwn
Logger file: 2025-06-29-NAV-DWN-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:27:58
Duurvlucht : 03:24:56
Vrije vlucht : 203.3 km
Fasttrack : 71.8 kmh
Opgegeven proef: 203.2 km
Driehoek : 107.4 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.258'N 5°22.807'E
tijd: 11:28:05 UTC
alti: -51 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.736'N 5°18.146'E = 279° 5.5 km van vertrek
tijd: 11:31:07 UTC
alti: 555 m
Landingspunt
pos.: 50°58.230'N 5°22.468'E = 263° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:56:03 UTC
alti: -42 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:27:58
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.703'N 5°18.039'E @ 11:31:13 UTC, 575 m
punt 1: 51°09.657'N 5°33.467'E @ 12:17:22 UTC, 768 m
punt 2: 51°30.742'N 6°18.913'E @ 13:06:25 UTC, 681 m
punt 3: 51°17.389'N 5°49.550'E @ 13:54:13 UTC, 993 m
punt 4: 51°15.579'N 5°32.528'E @ 14:07:50 UTC, 607 m
punt 5: 51°11.938'N 5°15.237'E @ 14:34:00 UTC, 859 m
Finish: 50°58.263'N 5°23.297'E @ 14:55:23 UTC, 9 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 27.2 km 41° @ 35.3 km/h
been 2: 65.7 km 53° @ 80.3 km/h
been 3: 42.1 km 234° @ 52.9 km/h
been 4: 20.1 km 260° @ 88.5 km/h
been 5: 21.2 km 252° @ 48.7 km/h
been 6: 27.0 km 160° @ 75.9 km/h
Afgelegde afstand: 203.3 km
Duur: 03:24:10
Gemiddelde snelheid: 59.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 555.0 m
Finishhoogte: 9.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 546 m
Totale score afstand: 203.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°58.318'N 5°20.978'E = 273° 2.1 km van vertrek
tijd: 11:59:57 UTC
alti: 1008 m
Finishpunt
pos.: 51°16.683'N 5°40.820'E = 31° 40.1 km van vertrek
tijd: 13:59:57 UTC
alti: 724 m
Grootste afstand in 2 uur: 143.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 71.8 km/h
Hoogteverlies: 284 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 208.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 26.7 km 32°
punt 2: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 64.0 km 53°
punt 3: WEERT AFRIT 51°16.710'N 5°44.310'E 48.1 km 237°
punt 4: LOMMEL WIND 51°11.903'N 5°14.976'E 35.3 km 256°
punt 5: HOEVEN-EKSEL 51°10.595'N 5°24.172'E 11.0 km 103°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 23.1 km 185°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 11:52:12 UTC, 944 m
punt 1: BOCHOLT BE @ 12:19:31 UTC, 853 m : 26.2 km 57.5 km/h
punt 2: GELDEREN @ 13:06:26 UTC, 682 m : 63.0 km 80.6 km/h
punt 3: WEERT AFRIT @ 13:57:42 UTC, 847 m : 47.1 km 55.2 km/h
punt 4: LOMMEL WIND @ 14:34:01 UTC, 857 m : 34.3 km 56.6 km/h
punt 5: HOEVEN-EKSEL @ 14:43:35 UTC, 1043 m : 10.0 km 62.6 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:56:03 UTC, -42 m : 22.6 km 108.6 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 203.2 km
Duur van de proef: 03:03:51
Gemiddelde snelheid: 66.3 km/h
Start hoogte: 552 m
Hoogte passeren start: 944 m
Hoogte passeren finish: -42 m
Hoogteverlies over proef: 594 m
Totale score afstand: 203.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 47.0 km
Been 1: 30.3 km
Been 2: 30.1 km
Totaal: 107.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:31:07 UTC
einde: 14:56:03 UTC
duur: 03:24:56
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 475 m @ 13:32:32 UTC
hoog punt: 1269 m @ 14:25:00 UTC
hoogtewinst: 794 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:41:16 bearing 84.8°
Tweede punt: 14:33:57 bearing 58.1°
Totale hoek: -26.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3882
| |||||||||||||||||||||