BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1538,4 punten

Database gegevens:

Datum: 01-07-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 372.3 km Score: 1538,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Wat een weer was dat nooit meegemaakt in België. De dag begon met hulp van enkel "concurrenten" met het oplossen van mijn acoustics Vario probleem, fijn om ervaring, merci Rik Wim Tijl. Bij het in piste rijden stonden cumulus al heel hoog alles leek op een topdag. Even wachten en dan starten en dat bleek samen met DET, OZ, LE, VA,.. stillaan moest ik ze laten gaan, maar vanaf Duitsland dan maar mijn eigen ding beginnen doen. Gevolg bij het terug in vliegen van Nederland bijgekomen. Op zich was ik daar al heel tevreden mee zeker omdat ik maar op 510 kilo zat en de ander op 600. Maar dan moest er vaandelijke beginnen. Laatste Bel niet echt goed te pak gekregen en gisteren in gedachten veel te veel op de handrem en foute keuze. Uiteindelijk wel binnen maar dat laat ik wel wat punten liggen. Maar proef in België van om en bij de 120kmu was het verlof meer dan waard.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, in belgie luchtruim volgens wedstrijd. East sector open

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/628002
Igc-file: 2025-07-01-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 01-07-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-01-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:14:06
Duurvlucht     : 04:09:05
Vrije vlucht   :  412.5 km
Fasttrack      :  122.3 kmh
Driehoek       :  249.6 km
Hoogtewinst    : 2124.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.094'E
    tijd: 11:00:01 UTC
    alti: 10 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.942'N   5°28.468'E =  94° 7.5 km van vertrek
    tijd: 11:05:02 UTC
    alti: 619 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.747'E =  89° 0.8 km van vertrek
    tijd: 15:14:07 UTC
    alti: 22 m
Afstand take-off tot landing: 0.8
Totale vluchtduur: 04:14:06
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.477'N   5°27.370'E  @ 11:06:47 UTC,   556 m
    punt 1:  51°05.392'N   5°41.848'E  @ 11:42:23 UTC,  1504 m
    punt 2:  50°55.722'N   5°31.572'E  @ 11:54:23 UTC,  1530 m
    punt 3:  51°23.631'N   6°11.956'E  @ 12:35:50 UTC,  1546 m
    punt 4:  50°27.354'N   6°47.126'E  @ 13:36:02 UTC,  2249 m
    punt 5:  51°23.790'N   6°08.819'E  @ 14:28:59 UTC,  1714 m
    Finish:  50°58.251'N   5°21.659'E  @ 15:13:18 UTC,   101 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   22.4 km  49° @  37.8 km/h
    been 2:   21.6 km 214° @ 107.9 km/h
    been 3:   70.0 km  42° @ 101.3 km/h
    been 4:  112.2 km 158° @ 111.8 km/h
    been 5:  113.9 km 337° @ 129.0 km/h
    been 6:   72.5 km 229° @  98.2 km/h
Afgelegde afstand:                   412.5 km
Duur:                                04:06:31
Gemiddelde snelheid:                 100.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         547.0 m
Finishhoogte:                        101.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          446 m
Totale score afstand:                412.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°23.593'N   6°12.060'E =  51° 74.8 km van vertrek
    tijd:    12:35:54 UTC
    alti:    1543 m
Finishpunt
    pos.:    51°19.182'N   5°54.652'E =  44° 54.3 km van vertrek
    tijd:    14:35:54 UTC
    alti:    1168 m
Grootste afstand in 2 uur: 244.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   122.3 km/h
Hoogteverlies:             375 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 383.3 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                           0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK           50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  BERINGE NL               51°20.350'N   5°56.570'E    52.2 km  29°
    punt 2:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    16.2 km  66°
    punt 3:  WEHEBACH                 50°45.570'N   6°20.820'E    72.2 km 169°
    punt 4:  WERSHOFEN-EIFEL          50°27.120'N   6°47.150'E    46.2 km 138°
    punt 5:  STOLBERG-DIEPENLINCHEN   50°46.233'N   6°16.917'E    50.3 km 315°
    punt 6:  VENLO BRUG               51°23.830'N   6°09.340'E    70.3 km 353°
    punt 7:  BERINGE NL               51°20.350'N   5°56.570'E    16.2 km 247°
    punt 8:  AS                       51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT           50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                           0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   69.9 km
Been 1:   95.5 km
Been 2:   84.2 km
Totaal:  249.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:05:02 UTC
    einde: 15:14:07 UTC
    duur:  04:09:05

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     517 m @ 11:06:59 UTC
    hoog punt:    2641 m @ 14:20:14 UTC
    hoogtewinst:  2124 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:36:07  bearing 106.1°
    Tweede punt: 14:32:21  bearing 62.7°
    Totale hoek: -43.5°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3956

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs