BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

30-06-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 761,7 punten

Database gegevens:

Datum: 30-06-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 204.8 km Score: 761,7 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
OBGN BK 2025. Als het een BK om ter hoogste was het nog ça va, nu was het kaka (op het einde). Alleen vertrokken in het blauw voor de groep. Eerste been niet goed (groep kwam bij) maar daarna voorop/bij kunnen blijven. Goede bel aan Venlo naar 1600m, en dan weet niet ik wat ik fout heb gedaan. Bleek de bel te zitten 150m van waar ik turbo trok. Gisteren voor de start koordje eraf gevlogen vandaag natuurlijk vergeten terug te kleven, gevolg twee vluchten zonder koortje.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Transponder 7000, 1477 in belgie volgens wedstrijd luchtruim.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/627075
Igc-file: 2025-06-30-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 30-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 30-06-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   30/06/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-06-30-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 03:34:20
Duurvlucht     : 03:22:12
Vrije vlucht   :  210.2 km
Fasttrack      :   80.1 kmh
Driehoek       :  137.7 km
Hoogtewinst    : 1198.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.239'N   5°22.109'E
    tijd: 11:26:19 UTC
    alti: -20 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.114'N   5°26.395'E =  72° 5.3 km van vertrek
    tijd: 11:29:23 UTC
    alti: 627 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.702'E =  90° 0.7 km van vertrek
    tijd: 15:00:39 UTC
    alti: 0 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 03:34:20
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 3.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.279'N   5°20.500'E  @ 11:37:30 UTC,   704 m
    punt 1:  51°02.078'N   5°36.577'E  @ 12:19:59 UTC,   936 m
    punt 2:  51°20.453'N   5°48.646'E  @ 12:52:27 UTC,  1025 m
    punt 3:  51°19.589'N   6°05.945'E  @ 13:07:08 UTC,   878 m
    punt 4:  50°59.540'N   6°15.904'E  @ 13:40:20 UTC,   897 m
    punt 5:  51°20.997'N   6°00.119'E  @ 14:16:31 UTC,  1295 m
    Finish:  51°00.224'N   5°32.393'E  @ 14:50:23 UTC,   239 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  69° @  28.4 km/h
    been 2:   36.9 km  22° @  68.1 km/h
    been 3:   20.2 km  94° @  82.4 km/h
    been 4:   38.9 km 163° @  70.4 km/h
    been 5:   43.8 km 335° @  72.7 km/h
    been 6:   50.3 km 220° @  89.1 km/h
Afgelegde afstand:                   210.2 km
Duur:                                03:12:53
Gemiddelde snelheid:                 65.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 12.6 km
Starthoogte:                         500.0 m
Finishhoogte:                        239.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          261 m
Totale score afstand:                210.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°16.174'N   5°43.194'E =  36° 41.4 km van vertrek
    tijd:    12:47:42 UTC
    alti:    1243 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.385'N   5°34.568'E =  68° 15.7 km van vertrek
    tijd:    14:47:42 UTC
    alti:    310 m
Grootste afstand in 2 uur: 160.1 km
Beste snelheid in 2 uur:    80.1 km/h
Hoogteverlies:             933 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 261.1 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  MEIJEL           51°20.650'N   5°53.180'E    50.9 km  25°
    punt 2:  VENLO BRUG       51°23.830'N   6°09.340'E    19.7 km  72°
    punt 3:  ESCHWEILER       50°50.440'N   6°19.910'E    63.1 km 169°
    punt 4:  TEGELEN          51°20.120'N   6°08.120'E    56.7 km 346°
    punt 5:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km 241°
    punt 6:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    22.9 km 206°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   47.8 km
Been 1:   43.7 km
Been 2:   46.1 km
Totaal:  137.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:29:23 UTC
    einde: 14:51:35 UTC
    duur:  03:22:12

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     403 m @ 11:42:06 UTC
    hoog punt:    1601 m @ 14:12:06 UTC
    hoogtewinst:  1198 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:11:14  bearing 88.0°
    Tweede punt: 12:52:28  bearing 61.7°
    Totale hoek: -26.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3355

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs