BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2102,9 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 508.9 km Score: 2102,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
BK/OBGN 2025, heel de vlucht zitten denken dat ik te vroeg gestart ben. In begin nog getwijfeld om terug te draaien, maar dus niet gedaan. Eerste stuk ging niet snel (genoeg) en veel tijd verloren. Alleen voor de meute uit en op het einde ingehaald door 2X. Weggenomen het eerste stuk tot Venlo denk ik dat de rest nog wel cava was. Heel even op het been richting Thiel op 600m de handrem even op en uitgeweken naar de zon maar vrij snel iets gevonden. Vooral het stuk van Thiel tot in Duitsland was fijn. En natuurlijk voor de verandering opnieuw bij de final glide beginnen twijfelen en waarschijnlijk nodeloos omgevlogen. Het motor trekken bij zwartberg zit nog te vers in mijn geheugen. Daar dus ook wel wat laten liggen. Vario gedoe dan toch niet opgelost, dacht dat het aan SD kaart ligt, maar lijkt toch iets anders te zijn. Benieuwd of het opgelost geraakt tegen het verlof.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens wedstrijd luchtuirm. Transponder 1477 in belgie, 7000 in NL en DE, 6101 en 119.110 bij niederheim.

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/629920
Igc-file: 2025-07-03-LXV-AW0-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-03-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:45:42
Duurvlucht     : 05:42:22
Vrije vlucht   :  526.5 km
Fasttrack      :  114.4 kmh
Driehoek       :  402.9 km
Hoogtewinst    : 1126.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.259'N   5°22.784'E
    tijd: 09:31:43 UTC
    alti: -89 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.667'N   5°21.489'E = 297° 1.7 km van vertrek
    tijd: 09:35:02 UTC
    alti: 519 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.501'E = 261° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:17:25 UTC
    alti: -84 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:45:42
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.573'N   5°21.406'E  @ 09:36:33 UTC,   594 m
    punt 1:  51°38.855'N   6°45.222'E  @ 11:23:38 UTC,   737 m
    punt 2:  51°54.663'N   5°29.363'E  @ 12:30:08 UTC,   908 m
    punt 3:  51°54.393'N   7°24.100'E  @ 13:35:25 UTC,  1167 m
    punt 4:  51°16.398'N   5°43.195'E  @ 14:55:28 UTC,   901 m
    punt 5:  51°04.219'N   5°36.557'E  @ 15:09:31 UTC,  1004 m
    Finish:  50°58.296'N   5°22.179'E  @ 15:15:38 UTC,   121 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  122.7 km  52° @  68.8 km/h
    been 2:   92.0 km 289° @  83.1 km/h
    been 3:  131.6 km  89° @ 120.9 km/h
    been 4:  136.2 km 239° @ 102.1 km/h
    been 5:   23.9 km 199° @ 101.9 km/h
    been 6:   20.1 km 237° @ 197.0 km/h
Afgelegde afstand:                   526.5 km
Duur:                                05:39:05
Gemiddelde snelheid:                 93.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte:                         515.0 m
Finishhoogte:                        121.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          394 m
Totale score afstand:                526.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°54.969'N   5°29.646'E =   4° 105.5 km van vertrek
    tijd:    12:30:23 UTC
    alti:    909 m
Finishpunt
    pos.:    51°27.264'N   6°11.663'E =  46° 78.3 km van vertrek
    tijd:    14:30:24 UTC
    alti:    768 m
Grootste afstand in 2 uur: 228.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   114.4 km/h
Hoogteverlies:             141 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 519.9 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK   50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  BERINGE NL       51°20.350'N   5°56.570'E    52.2 km  29°
    punt 2:  HUNXE            51°38.670'N   6°44.450'E    65.0 km  58°
    punt 3:  TIEL             51°54.850'N   5°29.250'E    91.6 km 290°
    punt 4:  NOTTULN          51°54.400'N   7°24.330'E   132.0 km  90°
    punt 5:  BERINGE NL       51°20.350'N   5°56.570'E   119.4 km 239°
    punt 6:  AS               51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  112.8 km
Been 1:  126.4 km
Been 2:  163.7 km
Totaal:  402.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:35:02 UTC
    einde: 15:17:24 UTC
    duur:  05:42:22

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     471 m @ 11:45:35 UTC
    hoog punt:    1597 m @ 14:42:35 UTC
    hoogtewinst:  1126 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 09:57:43  bearing 89.4°
    Tweede punt: 12:30:17  bearing 31.4°
    Totale hoek: -58.0°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5980

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs