BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 1669,9 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2025 Type proef: WW
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 404.11 km Score: 1669,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie nog niet gechecked
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
BK/OBGN 2025. Voorspelde hoge bewolking vanaf 16 uur dus dan maar vrij vroeg afgevlogen. Eerste helft van de vlucht ging vrij oké de echte Toppers volgen zat er wel niet in. Net voor de rein een goede pomp zo kon ik weg raken van enkele andere maar dan aan Venlo in het plots een stuk minder. Te hoge bewolking was er inderdaad en snede thermiek goed af. Nog steeds motor gebruik van enkele dagen in gedachten en dus waarschijnlijk veel te conservatief op final glide gegaan. Inderdaad nu ik de resultaten zie, 12mim vergooid bij het op final glide gaan (hing op een moment bij VA, en die deed het wel goed)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Volgens wedstrijd luchtruim 1477 in belgie en uitlusiteren brogel toren. 7000 NL en DE. 6101 en 119.110 bij niederheim

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/630978
Igc-file: 2025-07-04-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-04-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:12:53
Duurvlucht     : 05:09:09
Vrije vlucht   :  418.7 km
Fasttrack      :  105.1 kmh
Driehoek       :  164.5 km
Hoogtewinst    : 1419.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.230'N   5°22.099'E
    tijd: 10:27:00 UTC
    alti: -101 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.994'N   5°25.994'E =  95° 4.6 km van vertrek
    tijd: 10:30:44 UTC
    alti: 530 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.576'E =  89° 0.6 km van vertrek
    tijd: 15:39:53 UTC
    alti: -70 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 05:12:53
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°54.022'N   5°35.169'E  @ 10:49:27 UTC,  1429 m
    punt 1:  51°19.608'N   5°50.609'E  @ 11:25:22 UTC,  1233 m
    punt 2:  51°51.504'N   7°17.300'E  @ 12:41:52 UTC,  1402 m
    punt 3:  52°18.224'N   7°09.438'E  @ 13:09:53 UTC,  1267 m
    punt 4:  51°35.009'N   6°37.846'E  @ 14:14:56 UTC,  1598 m
    punt 5:  51°22.775'N   5°56.773'E  @ 14:52:26 UTC,  1143 m
    Finish:  50°58.261'N   5°22.258'E  @ 15:37:52 UTC,    76 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   50.7 km  21° @  84.8 km/h
    been 2:  116.3 km  59° @  91.2 km/h
    been 3:   50.4 km 350° @ 107.8 km/h
    been 4:   87.9 km 204° @  81.1 km/h
    been 5:   52.7 km 245° @  84.3 km/h
    been 6:   60.7 km 222° @  80.2 km/h
Afgelegde afstand:                   418.7 km
Duur:                                04:48:25
Gemiddelde snelheid:                 87.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 17.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         442.0 m
Finishhoogte:                        76.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          366 m
Totale score afstand:                418.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°55.290'N   5°35.283'E = 109° 16.4 km van vertrek
    tijd:    11:05:58 UTC
    alti:    1546 m
Finishpunt
    pos.:    52°15.557'N   7°09.708'E =  40° 189.7 km van vertrek
    tijd:    13:05:58 UTC
    alti:    1269 m
Grootste afstand in 2 uur: 210.3 km
Beste snelheid in 2 uur:   105.1 km/h
Hoogteverlies:             277 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 415.1 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    52.2 km  29°
    punt 2:  DULMEN               51°51.120'N   7°17.120'E   109.1 km  58°
    punt 3:  BAD BENTHEIN         52°18.340'N   7°09.520'E    51.2 km 350°
    punt 4:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    96.4 km 207°
    punt 5:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 6:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.1 km
Been 1:   72.4 km
Been 2:   46.1 km
Totaal:  164.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:30:44 UTC
    einde: 15:39:53 UTC
    duur:  05:09:09

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     442 m @ 10:31:59 UTC
    hoog punt:    1861 m @ 14:09:48 UTC
    hoogtewinst:  1419 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:51:55  bearing 90.1°
    Tweede punt: 13:09:59  bearing 48.8°
    Totale hoek: -41.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5785

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs