CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2025 -- Marcel GERITS -- 1843,1 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/07/2025
Piloot: GERITS MARCEL
Zweefvliegtuig: D-KOBE
Toestel type: DG400/17M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: pxh
Logger file: 2025-07-04-LXV-PXH-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 05:51:42
Duurvlucht : 05:48:28
Vrije vlucht : 407.5 km
Fasttrack : 82.2 kmh
Opgegeven proef: 401.8 km
Driehoek : 202.9 km
Hoogtewinst : 1080.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZW Zwartberg BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 51°01.027'N 5°31.664'E
tijd: 10:11:48 UTC
alti: -53 m
Ontkoppelpunt
pos.: 51°00.147'N 5°31.458'E = 188° 1.6 km van vertrek
tijd: 10:15:02 UTC
alti: 592 m
Landingspunt
pos.: 51°00.920'N 5°31.617'E = 195° 0.2 km van vertrek
tijd: 16:03:30 UTC
alti: -19 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:51:42
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 3.2 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.847'N 5°31.026'E @ 10:16:39 UTC, 615 m
punt 1: 51°51.172'N 6°49.702'E @ 11:59:12 UTC, 1461 m
punt 2: 51°47.327'N 6°12.308'E @ 12:37:30 UTC, 1318 m
punt 3: 51°46.702'N 7°17.471'E @ 13:35:12 UTC, 1492 m
punt 4: 51°40.508'N 6°35.842'E @ 14:10:30 UTC, 851 m
punt 5: 51°30.152'N 6°30.351'E @ 14:46:14 UTC, 1177 m
Finish: 51°00.678'N 5°31.426'E @ 15:59:08 UTC, 420 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 131.8 km 43° @ 77.1 km/h
been 2: 43.6 km 261° @ 68.2 km/h
been 3: 75.0 km 90° @ 77.9 km/h
been 4: 49.3 km 257° @ 83.8 km/h
been 5: 20.2 km 198° @ 34.0 km/h
been 6: 87.7 km 232° @ 72.2 km/h
Afgelegde afstand: 407.5 km
Duur: 05:42:29
Gemiddelde snelheid: 71.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 578.0 m
Finishhoogte: 420.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 158 m
Totale score afstand: 407.5 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°00.834'N 5°31.655'E = 182° 0.4 km van vertrek
tijd: 10:24:48 UTC
alti: 1070 m
Finishpunt
pos.: 51°48.046'N 6°20.224'E = 32° 103.8 km van vertrek
tijd: 12:24:50 UTC
alti: 896 m
Grootste afstand in 2 uur: 164.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 82.2 km/h
Hoogteverlies: 174 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 401.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E
punt 1: BORKEN-HOXFELD 51°51.199'N 6°48.890'E 129.3 km 43°
punt 2: POINT_1 51°47.304'N 6°12.466'E 42.5 km 260°
punt 3: BORKENBERGE 51°46.719'N 7°17.120'E 74.4 km 90°
punt 4: WESEL-ROEMERWARDT 51°39.770'N 6°35.740'E 49.4 km 255°
punt 5: KAMP-LINTFORT 51°31.740'N 6°32.170'E 15.5 km 195°
finish: GENK 51°00.900'N 5°31.567'E 90.8 km 231°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: GENK @ 10:24:48 UTC, 1070 m
punt 1: BORKEN-HOXFELD @ 11:59:24 UTC, 1435 m : 129.3 km 82.0 km/h
punt 2: POINT_1 @ 12:37:27 UTC, 1317 m : 42.5 km 67.0 km/h
punt 3: BORKENBERGE @ 13:35:14 UTC, 1491 m : 74.4 km 77.2 km/h
punt 4: WESEL-ROEMERWARDT @ 14:11:22 UTC, 868 m : 49.4 km 82.0 km/h
punt 5: KAMP-LINTFORT @ 14:36:28 UTC, 964 m : 15.5 km 36.9 km/h
finish: GENK @ 15:58:54 UTC, 293 m : 90.8 km 66.1 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand: 401.8 km
Duur van de proef: 05:34:06
Gemiddelde snelheid: 72.2 km/h
Start hoogte: 578 m
Hoogte passeren start: 1070 m
Hoogte passeren finish: 293 m
Hoogteverlies over proef: 285 m
Totale score afstand: 401.8 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 56.8 km
Been 1: 56.8 km
Been 2: 89.3 km
Totaal: 202.9 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:15:02 UTC
einde: 16:03:30 UTC
duur: 05:48:28
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 578 m @ 10:15:30 UTC
hoog punt: 1658 m @ 13:39:04 UTC
hoogtewinst: 1080 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:16:29 bearing 81.3°
Tweede punt: 12:37:34 bearing 49.8°
Totale hoek: -31.5°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4283
| |||||||||||||||||||||