CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 1162,2 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-8505
Toestel type: LS 6 Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: qgo
Logger file: 2025-06-29-LXV-QGO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:06:07
Duurvlucht : 04:02:52
Vrije vlucht : 315.1 km
Fasttrack : 91.2 kmh
Opgegeven proef: 258.0 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.254'N 5°22.772'E
tijd: 10:50:40 UTC
alti: -22 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.836'N 5°17.887'E = 281° 5.8 km van vertrek
tijd: 10:53:55 UTC
alti: 604 m
Landingspunt
pos.: 50°58.225'N 5°22.521'E = 260° 0.3 km van vertrek
tijd: 14:56:47 UTC
alti: -10 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:06:07
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.518'N 5°15.950'E @ 11:06:37 UTC, 938 m
punt 1: 50°59.392'N 5°33.765'E @ 11:23:34 UTC, 985 m
punt 2: 51°02.874'N 5°15.291'E @ 11:42:04 UTC, 974 m
punt 3: 51°30.405'N 6°45.959'E @ 13:04:59 UTC, 879 m
punt 4: 51°39.487'N 6°55.360'E @ 13:22:28 UTC, 716 m
punt 5: 51°10.494'N 5°35.402'E @ 14:39:44 UTC, 702 m
Finish: 50°58.263'N 5°22.295'E @ 14:54:40 UTC, 146 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.8 km 91° @ 73.8 km/h
been 2: 22.5 km 287° @ 73.1 km/h
been 3: 117.1 km 64° @ 84.8 km/h
been 4: 20.0 km 33° @ 68.8 km/h
been 5: 107.2 km 240° @ 83.2 km/h
been 6: 27.4 km 214° @ 109.9 km/h
Afgelegde afstand: 315.1 km
Duur: 03:48:03
Gemiddelde snelheid: 82.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 520.0 m
Finishhoogte: 146.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 374 m
Totale score afstand: 315.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°02.320'N 5°20.732'E = 342° 7.9 km van vertrek
tijd: 11:57:35 UTC
alti: 1011 m
Finishpunt
pos.: 51°24.511'N 6°19.056'E = 53° 81.7 km van vertrek
tijd: 13:57:35 UTC
alti: 743 m
Grootste afstand in 2 uur: 182.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 91.2 km/h
Hoogteverlies: 268 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 260.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E
punt 1: DORSTEN 51°39.680'N 6°55.470'E 130.1 km 56°
punt 2: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 108.3 km 240°
finish: HASSELT KIEWIT 51°00.478'N 5°24.797'E 21.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZONHOVEN @ 11:36:51 UTC, 1081 m
punt 1: DORSTEN @ 13:22:29 UTC, 715 m : 129.6 km 73.6 km/h
punt 2: BOCHOLT BE @ 14:39:59 UTC, 677 m : 107.3 km 83.0 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:52:30 UTC, 356 m : 21.2 km 101.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 258.0 km
Duur van de proef: 03:15:39
Gemiddelde snelheid: 79.1 km/h
Start hoogte: 520 m
Hoogte passeren start: 1081 m
Hoogte passeren finish: 356 m
Hoogteverlies over proef: 164 m
Totale score afstand: 258.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 22.5 km
Been 1: 32.8 km
Been 2: 25.1 km
Totaal: 80.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:53:55 UTC
einde: 14:56:47 UTC
duur: 04:02:52
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 371 m @ 13:10:46 UTC
hoog punt: 1250 m @ 13:46:17 UTC
hoogtewinst: 879 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:24:51 bearing 82.9°
Tweede punt: 13:22:32 bearing 62.6°
Totale hoek: -20.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3727
| |||||||||||||||||||||