BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1375,0 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2025 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 330 km Score: 1375,0 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

alles gecontrolleerd door wedstrijdverantwoordelijken

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-29-LXV-6XQ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2025
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2025-06-29-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:06:01
Duurvlucht     : 05:00:45
Vrije vlucht   :  349.2 km
Fasttrack      :   87.3 kmh
Opgegeven proef:  326.6 km
Hoogtewinst    : 1199.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.255'N   5°22.785'E
    tijd: 11:00:48 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.712'N   5°18.416'E = 298° 5.8 km van vertrek
    tijd: 11:04:38 UTC
    alti: 504 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.228'N   5°22.504'E = 261° 0.3 km van vertrek
    tijd: 16:06:49 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:06:01
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.495'N   5°16.203'E  @ 11:07:39 UTC,   429 m
    punt 1:  51°00.553'N   5°34.186'E  @ 12:00:12 UTC,  1042 m
    punt 2:  51°12.046'N   5°43.919'E  @ 12:11:36 UTC,   725 m
    punt 3:  51°28.937'N   6°31.465'E  @ 12:53:41 UTC,   978 m
    punt 4:  51°56.059'N   7°12.423'E  @ 13:41:45 UTC,   611 m
    punt 5:  51°45.062'N   7°07.412'E  @ 14:06:05 UTC,  1126 m
    Finish:  50°58.537'N   5°21.413'E  @ 16:04:15 UTC,   222 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   21.1 km  85° @  24.1 km/h
    been 2:   24.1 km  28° @ 127.1 km/h
    been 3:   63.5 km  60° @  90.5 km/h
    been 4:   69.0 km  43° @  86.1 km/h
    been 5:   21.2 km 196° @  52.2 km/h
    been 6:  150.3 km 236° @  76.3 km/h
Afgelegde afstand:                   349.2 km
Duur:                                04:56:36
Gemiddelde snelheid:                 70.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte:                         386.0 m
Finishhoogte:                        222.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          164 m
Totale score afstand:                349.2 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°54.962'N   5°28.929'E = 130° 9.4 km van vertrek
    tijd:    11:51:20 UTC
    alti:    1005 m
Finishpunt
    pos.:    51°53.536'N   7°15.424'E =  51° 166.0 km van vertrek
    tijd:    13:51:20 UTC
    alti:    918 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.3 km/h
Hoogteverlies:             87 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  COESFELD         51°56.440'N   7°09.850'E   130.4 km  50°
    punt 3:  BOCHOLT BE       51°10.351'N   5°34.732'E   139.3 km 233°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 11:51:58 UTC,   993 m
    punt 1:  STRAMPROY        @ 12:11:02 UTC,   721 m :   32.7 km  103.0 km/h
    punt 2:  COESFELD         @ 13:40:26 UTC,   665 m :  129.4 km   86.8 km/h
    punt 3:  BOCHOLT BE       @ 15:51:24 UTC,   912 m :  138.3 km   63.3 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 16:06:49 UTC,   -47 m :   26.2 km  101.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        326.6 km
Duur van de proef:        04:14:51
Gemiddelde snelheid:      76.9 km/h
Start hoogte:             274 m
Hoogte passeren start:    993 m
Hoogte passeren finish:   -47 m
Hoogteverlies over proef: 321 m
Totale score afstand:     326.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   20.7 km
Been 1:   32.5 km
Been 2:   20.7 km
Totaal:   74.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:06:04 UTC
    einde: 16:06:49 UTC
    duur:  05:00:45

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     274 m @ 11:13:17 UTC
    hoog punt:    1473 m @ 15:24:06 UTC
    hoogtewinst:  1199 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:51:30  bearing 88.4°
    Tweede punt: 13:40:29  bearing 57.2°
    Totale hoek: -31.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 7395

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs