CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Martijn EERDEKENS -- 949,5 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: EERDEKENS MARTIJN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type: LS 3 Klasse: CLUB
Logger type: Naviter d.o.o. s/n: 4sc
Logger file: 2025-06-29-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 03:18:23
Duurvlucht : 03:14:43
Vrije vlucht : 205.8 km
Fasttrack : 81.0 kmh
Opgegeven proef: 203.2 km
Driehoek : 127.7 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.259'N 5°22.799'E
tijd: 11:24:11 UTC
alti: -64 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.080'N 5°18.112'E = 286° 5.7 km van vertrek
tijd: 11:27:51 UTC
alti: 592 m
Landingspunt
pos.: 50°58.235'N 5°22.442'E = 264° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:42:34 UTC
alti: -53 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 03:18:23
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°54.927'N 5°28.110'E @ 11:49:29 UTC, 1039 m
punt 1: 51°10.216'N 5°34.939'E @ 12:28:53 UTC, 921 m
punt 2: 51°14.216'N 5°53.720'E @ 12:43:09 UTC, 479 m
punt 3: 51°30.701'N 6°18.977'E @ 13:15:21 UTC, 872 m
punt 4: 51°15.909'N 5°46.372'E @ 13:52:41 UTC, 590 m
punt 5: 51°11.917'N 5°15.303'E @ 14:26:37 UTC, 1052 m
Finish: 50°58.306'N 5°24.065'E @ 14:39:56 UTC, 152 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 29.5 km 16° @ 44.8 km/h
been 2: 23.1 km 71° @ 97.1 km/h
been 3: 42.3 km 44° @ 78.9 km/h
been 4: 46.7 km 234° @ 75.1 km/h
been 5: 36.9 km 259° @ 65.3 km/h
been 6: 27.2 km 158° @ 122.7 km/h
Afgelegde afstand: 205.8 km
Duur: 02:50:27
Gemiddelde snelheid: 72.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.5 km
Starthoogte: 489.0 m
Finishhoogte: 152.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 337 m
Totale score afstand: 205.8 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.750'N 5°23.861'E = 127° 1.6 km van vertrek
tijd: 12:12:20 UTC
alti: 956 m
Finishpunt
pos.: 51°13.241'N 5°26.732'E = 9° 28.2 km van vertrek
tijd: 14:12:21 UTC
alti: 409 m
Grootste afstand in 2 uur: 162.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 81.0 km/h
Hoogteverlies: 547 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 208.2 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 26.7 km 32°
punt 2: GELDEREN 51°30.830'N 6°19.120'E 64.0 km 53°
punt 3: WEERT AFRIT 51°16.710'N 5°44.310'E 48.1 km 237°
punt 4: LOMMEL WIND 51°11.903'N 5°14.976'E 35.3 km 256°
punt 5: HOEVEN-EKSEL 51°10.595'N 5°24.172'E 11.0 km 103°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 23.1 km 185°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 12:10:56 UTC, 968 m
punt 1: BOCHOLT BE @ 12:28:52 UTC, 922 m : 26.2 km 87.6 km/h
punt 2: GELDEREN @ 13:15:21 UTC, 872 m : 63.0 km 81.4 km/h
punt 3: WEERT AFRIT @ 13:52:25 UTC, 573 m : 47.1 km 76.3 km/h
punt 4: LOMMEL WIND @ 14:26:38 UTC, 1048 m : 34.3 km 60.1 km/h
punt 5: HOEVEN-EKSEL @ 14:31:30 UTC, 1031 m : 10.0 km 123.1 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:42:34 UTC, -53 m : 22.6 km 122.3 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 203.2 km
Duur van de proef: 02:31:38
Gemiddelde snelheid: 80.4 km/h
Start hoogte: 489 m
Hoogte passeren start: 968 m
Hoogte passeren finish: -53 m
Hoogteverlies over proef: 542 m
Totale score afstand: 203.2 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 56.2 km
Been 1: 35.8 km
Been 2: 35.8 km
Totaal: 127.7 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:27:51 UTC
einde: 14:42:34 UTC
duur: 03:14:43
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 334 m @ 13:49:39 UTC
hoog punt: 1306 m @ 14:23:23 UTC
hoogtewinst: 972 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:47:23 bearing 88.4°
Tweede punt: 14:26:36 bearing 58.2°
Totale hoek: -30.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3166
| |||||||||||||||||||||