BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

04-07-2025 -- Martijn EERDEKENS -- 1484,1 punten

Database gegevens:

Datum: 04-07-2025 Type proef: WW
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 317.6 km Score: 1484,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Fun day number 3! Upwind went better than downwind toward the first turning point. After Venlo I had to be careful because of the overcast, everything collapsed, so staying high was the message. Careful but finally got to final glide with still too much speed, but better this way than just below it! My overspeed penalty points of tuesday are going to cost me dearly...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Wedstrijd luchtruim

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-04-NAV-4SC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 04-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 04-07-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   04/07/2025
Piloot:         EERDEKENS MARTIJN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4sc
Logger file:    2025-07-04-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:08:57
Duurvlucht     : 04:06:13
Vrije vlucht   :  327.5 km
Fasttrack      :  104.4 kmh
Hoogtewinst    : 1324.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.241'N   5°22.163'E
    tijd: 09:45:07 UTC
    alti: -99 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.849'N   5°25.439'E =  52° 4.8 km van vertrek
    tijd: 09:47:51 UTC
    alti: 508 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.254'N   5°22.710'E =  88° 0.6 km van vertrek
    tijd: 13:54:04 UTC
    alti: -74 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:08:57
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.944'N   5°22.748'E  @ 10:33:57 UTC,  1539 m
    punt 1:  51°00.006'N   5°39.253'E  @ 10:42:52 UTC,  1067 m
    punt 2:  51°21.398'N   5°58.502'E  @ 11:08:23 UTC,  1133 m
    punt 3:  51°37.194'N   6°44.617'E  @ 11:45:24 UTC,  1440 m
    punt 4:  51°56.024'N   7°02.521'E  @ 12:07:09 UTC,  1272 m
    punt 5:  51°35.170'N   6°37.303'E  @ 12:37:16 UTC,  1454 m
    Finish:  50°58.204'N   5°21.119'E  @ 13:51:41 UTC,   116 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  73° @ 135.5 km/h
    been 2:   45.6 km  29° @ 107.2 km/h
    been 3:   60.9 km  61° @  98.7 km/h
    been 4:   40.5 km  30° @ 111.8 km/h
    been 5:   48.3 km 217° @  96.3 km/h
    been 6:  112.0 km 233° @  90.3 km/h
Afgelegde afstand:                   327.5 km
Duur:                                03:17:44
Gemiddelde snelheid:                 99.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.2 km
Starthoogte:                         494.0 m
Finishhoogte:                        116.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          378 m
Totale score afstand:                327.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°58.631'N   5°31.239'E =  86° 10.6 km van vertrek
    tijd:    10:39:02 UTC
    alti:    1433 m
Finishpunt
    pos.:    51°34.038'N   6°34.783'E =  51° 107.4 km van vertrek
    tijd:    12:39:02 UTC
    alti:    1389 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.7 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.4 km/h
Hoogteverlies:             44 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  DILSEN               51°02.179'N   5°43.184'E    25.3 km  73°
    punt 2:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    37.1 km  25°
    punt 3:  HUNXE                51°38.670'N   6°44.450'E    65.0 km  58°
    punt 4:  GESHER               51°56.200'N   7°02.650'E    38.7 km  33°
    punt 5:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    57.3 km 218°
    punt 6:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 7:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.3 km
Been 1:   27.2 km
Been 2:   17.3 km
Totaal:   61.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:47:51 UTC
    einde: 13:54:04 UTC
    duur:  04:06:13

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     494 m @ 09:48:07 UTC
    hoog punt:    1818 m @ 13:15:55 UTC
    hoogtewinst:  1324 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:33:49  bearing 85.0°
    Tweede punt: 12:07:14  bearing 56.1°
    Totale hoek: -28.9°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2805

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs