CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef03-07-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1908,4 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 03/07/2025
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2025-07-03-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:20:26
Duurvlucht : 06:15:11
Vrije vlucht : 527.3 km
Fasttrack : 109.8 kmh
Driehoek : 404.8 km
Hoogtewinst : 1231.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.263'N 5°22.780'E
tijd: 09:28:25 UTC
alti: -81 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.325'N 5°21.273'E = 225° 2.5 km van vertrek
tijd: 09:32:10 UTC
alti: 497 m
Landingspunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.470'E = 261° 0.4 km van vertrek
tijd: 15:48:51 UTC
alti: -74 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:20:26
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.327'N 5°22.635'E @ 09:34:04 UTC, 427 m
punt 1: 50°59.857'N 5°39.319'E @ 10:19:31 UTC, 948 m
punt 2: 51°19.965'N 5°55.180'E @ 10:52:25 UTC, 947 m
punt 3: 51°38.426'N 6°44.361'E @ 11:37:38 UTC, 951 m
punt 4: 51°54.996'N 5°29.362'E @ 12:51:29 UTC, 1036 m
punt 5: 51°54.274'N 7°24.426'E @ 13:57:26 UTC, 1210 m
Finish: 50°58.483'N 5°21.915'E @ 15:47:16 UTC, 120 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 76° @ 26.5 km/h
been 2: 41.6 km 26° @ 75.9 km/h
been 3: 66.4 km 59° @ 88.2 km/h
been 4: 91.6 km 290° @ 74.4 km/h
been 5: 132.0 km 90° @ 120.1 km/h
been 6: 175.7 km 235° @ 96.0 km/h
Afgelegde afstand: 527.3 km
Duur: 06:13:12
Gemiddelde snelheid: 84.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.1 km
Starthoogte: 424.0 m
Finishhoogte: 120.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 304 m
Totale score afstand: 527.3 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°52.011'N 5°37.182'E = 9° 101.1 km van vertrek
tijd: 12:46:23 UTC
alti: 1199 m
Finishpunt
pos.: 51°29.264'N 6°30.909'E = 54° 98.0 km van vertrek
tijd: 14:46:24 UTC
alti: 1240 m
Grootste afstand in 2 uur: 219.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 109.8 km/h
Hoogteverlies: -41 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 519.9 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: HUNXE 51°38.670'N 6°44.450'E 65.0 km 58°
punt 3: TIEL 51°54.850'N 5°29.250'E 91.6 km 290°
punt 4: NOTTULN 51°54.400'N 7°24.330'E 132.0 km 90°
punt 5: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 119.4 km 239°
punt 6: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 113.3 km
Been 1: 127.1 km
Been 2: 164.3 km
Totaal: 404.8 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 09:33:40 UTC
einde: 15:48:51 UTC
duur: 06:15:11
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 424 m @ 09:33:48 UTC
hoog punt: 1655 m @ 13:12:56 UTC
hoogtewinst: 1231 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 09:58:44 bearing 89.6°
Tweede punt: 12:51:33 bearing 31.3°
Totale hoek: -58.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 6116
| |||||||||||||||||||||