CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-06-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1337,3 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/06/2025
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2025-06-28-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:58:00
Duurvlucht : 06:53:48
Vrije vlucht : 368.6 km
Fasttrack : 81.8 kmh
Driehoek : 249.2 km
Hoogtewinst : 1139.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.242'N 5°22.600'E
tijd: 10:19:48 UTC
alti: -67 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.210'N 5°19.247'E = 244° 4.4 km van vertrek
tijd: 10:22:46 UTC
alti: 511 m
Landingspunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.523'E = 259° 0.1 km van vertrek
tijd: 17:17:48 UTC
alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:58:00
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.8 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.222'N 5°19.888'E @ 10:24:00 UTC, 460 m
punt 1: 51°21.465'N 6°02.315'E @ 12:24:28 UTC, 704 m
punt 2: 50°34.977'N 6°26.989'E @ 13:58:55 UTC, 1230 m
punt 3: 50°26.269'N 6°47.486'E @ 14:29:06 UTC, 1490 m
punt 4: 50°37.379'N 6°26.511'E @ 14:47:57 UTC, 1065 m
punt 5: 51°21.198'N 6°02.543'E @ 15:51:32 UTC, 592 m
Finish: 50°58.566'N 5°21.556'E @ 17:15:35 UTC, 218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 66.8 km 47° @ 33.3 km/h
been 2: 90.9 km 161° @ 57.7 km/h
been 3: 29.1 km 124° @ 57.9 km/h
been 4: 32.2 km 310° @ 102.6 km/h
been 5: 86.0 km 341° @ 81.1 km/h
been 6: 63.6 km 229° @ 45.4 km/h
Afgelegde afstand: 368.6 km
Duur: 06:51:35
Gemiddelde snelheid: 53.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte: 460.0 m
Finishhoogte: 218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 242 m
Totale score afstand: 368.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°48.254'N 6°22.199'E = 104° 72.3 km van vertrek
tijd: 13:39:46 UTC
alti: 1196 m
Finishpunt
pos.: 51°17.471'N 6°08.909'E = 56° 64.7 km van vertrek
tijd: 15:39:46 UTC
alti: 590 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.7 km
Beste snelheid in 2 uur: 81.8 km/h
Hoogteverlies: 606 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.6 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 55.4 km 33°
punt 2: TEGELEN 51°20.120'N 6°08.120'E 13.4 km 92°
punt 3: RURTALSPERRE 50°38.130'N 6°26.550'E 80.8 km 164°
punt 4: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 31.8 km 130°
punt 5: ESCHWEILER 50°50.440'N 6°19.910'E 53.9 km 324°
punt 6: MAASBREE 51°21.369'N 6°02.592'E 60.8 km 341°
punt 7: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 50.9 km 220°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 93.5 km
Been 1: 85.9 km
Been 2: 69.8 km
Totaal: 249.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:24:00 UTC
einde: 17:17:48 UTC
duur: 06:53:48
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 361 m @ 12:32:33 UTC
hoog punt: 1500 m @ 14:29:11 UTC
hoogtewinst: 1139 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:20:22 bearing 63.6°
Tweede punt: 14:26:01 bearing 106.9°
Totale hoek: 43.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3366
| |||||||||||||||||||||