BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

28-06-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1485,9 punten

Database gegevens:

Datum: 28-06-2025 Type proef: WW
Toestel: Ventus 2cxT 18m Immatriculatie: D-KTBY
Handicapfactor: 120 Klasse: Motor
Piloot: Bert Sr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 356.61 km Score: 1485,9 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

"Geen gereglementeerd luchtruim gebruikt"

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-28-LXV-6XQ-02.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 28-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 28-06-2025



IGC File gegevens:

304 Nul of te veel keerpunten volgens regels

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   28/06/2025
Piloot:         BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type:   VENTUS 2CXT    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6xq
Logger file:    2025-06-28-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:58:00
Duurvlucht     : 06:53:48
Vrije vlucht   :  368.6 km
Fasttrack      :   81.8 kmh
Driehoek       :  249.2 km
Hoogtewinst    : 1139.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.242'N   5°22.600'E
    tijd: 10:19:48 UTC
    alti: -67 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.210'N   5°19.247'E = 244° 4.4 km van vertrek
    tijd: 10:22:46 UTC
    alti: 511 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.233'N   5°22.523'E = 259° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:17:48 UTC
    alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 06:58:00
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.222'N   5°19.888'E  @ 10:24:00 UTC,   460 m
    punt 1:  51°21.465'N   6°02.315'E  @ 12:24:28 UTC,   704 m
    punt 2:  50°34.977'N   6°26.989'E  @ 13:58:55 UTC,  1230 m
    punt 3:  50°26.269'N   6°47.486'E  @ 14:29:06 UTC,  1490 m
    punt 4:  50°37.379'N   6°26.511'E  @ 14:47:57 UTC,  1065 m
    punt 5:  51°21.198'N   6°02.543'E  @ 15:51:32 UTC,   592 m
    Finish:  50°58.566'N   5°21.556'E  @ 17:15:35 UTC,   218 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.8 km  47° @  33.3 km/h
    been 2:   90.9 km 161° @  57.7 km/h
    been 3:   29.1 km 124° @  57.9 km/h
    been 4:   32.2 km 310° @ 102.6 km/h
    been 5:   86.0 km 341° @  81.1 km/h
    been 6:   63.6 km 229° @  45.4 km/h
Afgelegde afstand:                   368.6 km
Duur:                                06:51:35
Gemiddelde snelheid:                 53.7 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.4 km
Starthoogte:                         460.0 m
Finishhoogte:                        218.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          242 m
Totale score afstand:                368.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°48.254'N   6°22.199'E = 104° 72.3 km van vertrek
    tijd:    13:39:46 UTC
    alti:    1196 m
Finishpunt
    pos.:    51°17.471'N   6°08.909'E =  56° 64.7 km van vertrek
    tijd:    15:39:46 UTC
    alti:    590 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    81.8 km/h
Hoogteverlies:             606 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.6 km  NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
    vertrek:                    0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK         50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  BERINGE NL        51°20.350'N   5°56.570'E    55.4 km  33°
    punt 2:  TEGELEN           51°20.120'N   6°08.120'E    13.4 km  92°
    punt 3:  RURTALSPERRE      50°38.130'N   6°26.550'E    80.8 km 164°
    punt 4:  WERSHOFEN-EIFEL   50°27.120'N   6°47.150'E    31.8 km 130°
    punt 5:  ESCHWEILER        50°50.440'N   6°19.910'E    53.9 km 324°
    punt 6:  MAASBREE          51°21.369'N   6°02.592'E    60.8 km 341°
    punt 7:  AS                51°00.326'N   5°34.576'E    50.9 km 220°
    finish:  HASSELT KIEWIT    50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                    0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   93.5 km
Been 1:   85.9 km
Been 2:   69.8 km
Totaal:  249.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:24:00 UTC
    einde: 17:17:48 UTC
    duur:  06:53:48

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     361 m @ 12:32:33 UTC
    hoog punt:    1500 m @ 14:29:11 UTC
    hoogtewinst:  1139 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:20:22  bearing 63.6°
    Tweede punt: 14:26:01  bearing 106.9°
    Totale hoek: 43.3°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3366

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs