CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2025 -- Bert Sr. SCHMELZER -- 1515,4 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/07/2025
Piloot: BERT SR SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KTBY
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 6xq
Logger file: 2025-07-04-LXV-6XQ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:10:02
Duurvlucht : 06:04:53
Vrije vlucht : 417.0 km
Fasttrack : 104.2 kmh
Driehoek : 164.1 km
Hoogtewinst : 1457.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.238'N 5°22.084'E
tijd: 10:37:06 UTC
alti: -92 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.872'N 5°27.001'E = 78° 5.9 km van vertrek
tijd: 10:40:46 UTC
alti: 492 m
Landingspunt
pos.: 50°58.233'N 5°22.621'E = 91° 0.6 km van vertrek
tijd: 16:47:08 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 06:10:02
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°55.219'N 5°33.445'E @ 11:13:27 UTC, 1401 m
punt 1: 51°28.494'N 6°12.191'E @ 11:49:34 UTC, 1024 m
punt 2: 51°28.510'N 6°31.741'E @ 12:05:43 UTC, 1044 m
punt 3: 51°51.956'N 7°18.143'E @ 12:46:07 UTC, 1289 m
punt 4: 52°18.220'N 7°09.311'E @ 13:20:05 UTC, 1154 m
punt 5: 51°41.285'N 6°46.157'E @ 14:37:57 UTC, 1380 m
Finish: 50°58.491'N 5°22.087'E @ 16:45:30 UTC, 142 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 76.4 km 36° @ 127.0 km/h
been 2: 22.6 km 90° @ 84.1 km/h
been 3: 68.9 km 51° @ 102.4 km/h
been 4: 49.7 km 348° @ 87.9 km/h
been 5: 73.4 km 201° @ 56.6 km/h
been 6: 125.8 km 231° @ 59.2 km/h
Afgelegde afstand: 417.0 km
Duur: 05:32:03
Gemiddelde snelheid: 75.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 14.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 434.0 m
Finishhoogte: 142.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 292 m
Totale score afstand: 417.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°55.409'N 5°36.004'E = 108° 17.1 km van vertrek
tijd: 11:10:40 UTC
alti: 1570 m
Finishpunt
pos.: 52°11.498'N 7°10.671'E = 42° 184.9 km van vertrek
tijd: 13:10:40 UTC
alti: 1347 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 104.2 km/h
Hoogteverlies: 223 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 415.1 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: DULMEN 51°51.120'N 7°17.120'E 109.1 km 58°
punt 3: BAD BENTHEIN 52°18.340'N 7°09.520'E 51.2 km 350°
punt 4: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 96.4 km 207°
punt 5: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.4 km 243°
punt 6: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 46.0 km
Been 1: 72.2 km
Been 2: 46.0 km
Totaal: 164.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:42:15 UTC
einde: 16:47:08 UTC
duur: 06:04:53
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 434 m @ 10:43:25 UTC
hoog punt: 1891 m @ 12:59:31 UTC
hoogtewinst: 1457 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:11:44 bearing 88.6°
Tweede punt: 13:20:29 bearing 48.7°
Totale hoek: -39.9°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4691
| |||||||||||||||||||||