BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

15-06-2025 -- Erwin HUYBENS & VIC CLEYNEN -- 217,2 punten

Database gegevens:

Datum: 15-06-2025 Type proef: HW
Toestel: G 103 Twin 2 Immatriculatie: D-6468
Handicapfactor: 92 Klasse: Club
Piloot: Erwin HUYBENS Club: KVDW
Hoogtewinst: 999 m Score: 217,2 pt
Vertrekpunt: EBTN Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot: VIC CLEYNEN
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Goetsenhoven Gliding Area actief

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-15-NAV-93D-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 15-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 15-06-2025



IGC File gegevens:

307 Te kort been: finish punt gecorrigeerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   15/06/2025
Piloot:         ANDRE ZUCKA
Zweefvliegtuig: D6468
Toestel type:   TWIN ASTIR    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 93d
Logger file:    2025-06-15-NAV-93D-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 02:02:45
Duurvlucht     : 01:57:37
Vrije vlucht   :   20.3 km
Fasttrack      :   18.0 kmh

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBTN  Goetsenhoven        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°46.964'N   4°57.642'E
    tijd: 14:51:27 UTC
    alti: -11 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°46.157'N   4°53.394'E = 253° 5.2 km van vertrek
    tijd: 14:56:35 UTC
    alti: 545 m
Landingspunt 
    pos.: 50°46.821'N   4°57.261'E = 239° 0.5 km van vertrek
    tijd: 16:54:12 UTC
    alti: -6 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 02:02:45
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 2
    Start :  50°46.157'N   4°53.263'E  @ 14:56:44 UTC,   544 m
    Finish:  50°47.106'N   5°10.487'E  @ 15:51:14 UTC,  1237 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.3 km  85° @  22.4 km/h
Afgelegde afstand:                   20.3 km
Duur:                                00:54:30
Gemiddelde snelheid:                 22.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 15.1 km
Starthoogte:                         543.0 m
Finishhoogte:                        1237.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -694 m
Totale score afstand:                20.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°46.157'N   4°53.394'E = 253° 5.2 km van vertrek
    tijd:    14:56:35 UTC
    alti:    545 m
Finishpunt
    pos.:    50°46.821'N   4°57.261'E = 239° 0.5 km van vertrek
    tijd:    16:54:12 UTC
    alti:    -6 m
Grootste afstand in 2 uur: 36.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    18.0 km/h
Hoogteverlies:             551 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 40.5 km  NIET GELDIG
Te kort been: finish punt gecorrigeerd
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   POINT_1   50°46.403'N   4°53.520'E
    punt 1:  POINT_3   50°45.124'N   5°04.830'E    13.5 km 100°
    punt 2:  POINT_2   50°46.403'N   4°53.520'E    13.5 km 280°
    finish:  POINT_4   50°45.031'N   5°04.821'E    13.5 km 101°
    landing: 1GOET     50°46.950'N   4°57.450'E

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 14:56:35 UTC
    einde: 16:54:12 UTC
    duur:  01:57:37

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     543 m @ 14:56:41 UTC
    hoog punt:    1542 m @ 15:34:46 UTC
    hoogtewinst:   999 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 15:29:56  bearing 124.4°
    Tweede punt: 15:48:36  bearing 104.0°
    Totale hoek: -20.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 311

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs