CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Tom CONINGS -- 1217,6 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-7940
Toestel type: LS 8 Klasse: STANDARD
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 8i2
Logger file: 2025-06-29-LXV-8I2-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:16:18
Duurvlucht : 04:12:33
Vrije vlucht : 274.0 km
Fasttrack : 90.8 kmh
Opgegeven proef: 263.0 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.262'N 5°22.769'E
tijd: 10:43:06 UTC
alti: -67 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.000'N 5°20.157'E = 294° 3.3 km van vertrek
tijd: 10:46:51 UTC
alti: 550 m
Landingspunt
pos.: 50°58.230'N 5°22.581'E = 255° 0.2 km van vertrek
tijd: 14:59:24 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:16:18
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.788'N 5°18.204'E @ 10:59:46 UTC, 640 m
punt 1: 51°17.283'N 5°48.757'E @ 12:22:48 UTC, 751 m
punt 2: 51°25.754'N 6°27.079'E @ 12:54:08 UTC, 1138 m
punt 3: 51°39.464'N 6°55.307'E @ 13:18:27 UTC, 894 m
punt 4: 51°21.274'N 5°52.510'E @ 14:23:37 UTC, 640 m
punt 5: 51°07.737'N 5°30.590'E @ 14:51:03 UTC, 1014 m
Finish: 50°58.230'N 5°22.425'E @ 14:57:44 UTC, 17 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 49.5 km 46° @ 35.7 km/h
been 2: 47.2 km 70° @ 90.3 km/h
been 3: 41.4 km 52° @ 102.1 km/h
been 4: 80.1 km 245° @ 73.8 km/h
been 5: 35.8 km 226° @ 78.3 km/h
been 6: 20.0 km 208° @ 180.0 km/h
Afgelegde afstand: 274.0 km
Duur: 03:57:58
Gemiddelde snelheid: 69.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 5.4 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.4 km
Starthoogte: 371.0 m
Finishhoogte: 17.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 354 m
Totale score afstand: 274.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°02.078'N 5°20.833'E = 342° 7.4 km van vertrek
tijd: 11:59:56 UTC
alti: 1025 m
Finishpunt
pos.: 51°29.556'N 6°15.137'E = 46° 84.2 km van vertrek
tijd: 13:59:56 UTC
alti: 799 m
Grootste afstand in 2 uur: 181.5 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.8 km/h
Hoogteverlies: 226 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 265.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E
punt 1: DORSTEN 51°39.680'N 6°55.470'E 130.1 km 56°
punt 2: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 108.3 km 240°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZONHOVEN @ 11:49:29 UTC, 942 m
punt 1: DORSTEN @ 13:18:25 UTC, 904 m : 129.6 km 87.4 km/h
punt 2: BOCHOLT BE @ 14:47:51 UTC, 1078 m : 107.3 km 72.0 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:59:24 UTC, -55 m : 26.2 km 136.0 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 263.0 km
Duur van de proef: 03:09:55
Gemiddelde snelheid: 83.1 km/h
Start hoogte: 371 m
Hoogte passeren start: 942 m
Hoogte passeren finish: -55 m
Hoogteverlies over proef: 426 m
Totale score afstand: 263.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 19.5 km
Been 1: 30.6 km
Been 2: 19.5 km
Totaal: 69.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:46:51 UTC
einde: 14:59:24 UTC
duur: 04:12:33
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 371 m @ 10:49:43 UTC
hoog punt: 1326 m @ 14:38:38 UTC
hoogtewinst: 955 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:55:37 bearing 82.8°
Tweede punt: 14:00:55 bearing 61.1°
Totale hoek: -21.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 10886
| |||||||||||||||||||||