BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-07-2025 -- Hugo JANSEN -- 1350,4 punten

Database gegevens:

Datum: 10-07-2025 Type proef: OP
Toestel: LS 8T 18m Immatriculatie: D-KKAB
Handicapfactor: 114 Klasse: Motor
Piloot: Hugo JANSEN Club: KAC
Afstand: 307.9 km Score: 1350,4 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
In Weelde was alles overtrokken, toch maar (te vroeg) rond 12:30 vertrokken omdat er anders gedurende een uur geen mogelijkheid meer was om te starten (middagpauze voor de kampleden en instructeurs). In het begin moeilijk, maar gaandeweg beter en beter, soms zelfs supergoed. Proef was eigenlijk te klein...

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

XPDR 7000 ganse vlucht

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-10-NAV-5FA-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 10-07-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/07/2025
Piloot:         HUGO JANSEN
Zweefvliegtuig: D-KKAB
Toestel type:   LS8ST-18    Klasse: 18-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 5fa
Logger file:    2025-07-10-NAV-5FA-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:41:50
Duurvlucht     : 05:31:36
Vrije vlucht   :  352.3 km
Fasttrack      :   91.7 kmh
Opgegeven proef:  307.9 km
Driehoek       :  114.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.873'N   4°58.235'E
    tijd: 10:31:36 UTC
    alti: -44 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.605'N   4°57.320'E = 245° 1.2 km van vertrek
    tijd: 10:32:22 UTC
    alti: 372 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.928'N   4°58.399'E =  62° 0.2 km van vertrek
    tijd: 16:13:26 UTC
    alti: -33 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:41:50
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 8.4 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°15.025'N   5°14.402'E  @ 11:12:48 UTC,   830 m
    punt 1:  51°35.172'N   4°27.102'E  @ 12:36:23 UTC,   955 m
    punt 2:  51°11.009'N   5°07.355'E  @ 13:16:44 UTC,  1080 m
    punt 3:  51°37.719'N   4°37.894'E  @ 13:58:39 UTC,   965 m
    punt 4:  51°10.477'N   5°04.927'E  @ 14:39:39 UTC,  1097 m
    punt 5:  51°42.950'N   4°49.293'E  @ 15:30:57 UTC,  1004 m
    Finish:  51°22.756'N   4°57.868'E  @ 16:06:15 UTC,   585 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   66.4 km 305° @  47.6 km/h
    been 2:   64.7 km 134° @  96.2 km/h
    been 3:   60.2 km 326° @  86.1 km/h
    been 4:   59.5 km 148° @  87.0 km/h
    been 5:   62.9 km 343° @  73.5 km/h
    been 6:   38.7 km 165° @  65.8 km/h
Afgelegde afstand:                   352.3 km
Duur:                                04:53:27
Gemiddelde snelheid:                 72.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 24.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.1 km
Starthoogte:                         593.0 m
Finishhoogte:                        585.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          8 m
Totale score afstand:                352.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°31.845'N   4°34.181'E = 298° 31.5 km van vertrek
    tijd:    12:28:21 UTC
    alti:    1016 m
Finishpunt
    pos.:    51°16.018'N   5°00.928'E = 168° 14.9 km van vertrek
    tijd:    14:28:21 UTC
    alti:    863 m
Grootste afstand in 2 uur: 183.4 km
Beste snelheid in 2 uur:    91.7 km/h
Hoogteverlies:             153 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 307.9 km  GELDIG
    vertrek:                            0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   BAARLE-NASSAU             51°26.780'N   4°55.870'E
    punt 1:  BOSLAND                   51°15.141'N   5°14.100'E    30.2 km 136°
    punt 2:  OUD GASTEL                51°35.048'N   4°27.466'E    65.5 km 305°
    punt 3:  MOL                       51°11.298'N   5°07.001'E    63.6 km 134°
    punt 4:  ZWARTENBERG               51°37.516'N   4°38.025'E    59.1 km 326°
    punt 5:  KEI 07 NOORD OPLIJNPUNT   51°10.867'N   5°04.633'E    58.3 km 148°
    finish:  BAARLE-NASSAU             51°26.780'N   4°55.870'E    31.2 km 341°
    landing:                            0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   BAARLE-NASSAU             @ 10:46:34 UTC,   689 m
    punt 1:  BOSLAND                   @ 11:12:48 UTC,   830 m :   30.2 km   69.1 km/h
    punt 2:  OUD GASTEL                @ 12:36:19 UTC,   946 m :   65.5 km   47.0 km/h
    punt 3:  MOL                       @ 13:16:49 UTC,  1086 m :   63.6 km   94.2 km/h
    punt 4:  ZWARTENBERG               @ 13:58:38 UTC,   960 m :   59.1 km   84.8 km/h
    punt 5:  KEI 07 NOORD OPLIJNPUNT   @ 14:39:41 UTC,  1098 m :   58.3 km   85.2 km/h
    finish:  BAARLE-NASSAU             @ 15:04:18 UTC,   979 m :   31.2 km   76.1 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        307.9 km
Duur van de proef:        04:17:44
Gemiddelde snelheid:      71.7 km/h
Start hoogte:             689 m
Hoogte passeren start:    689 m
Hoogte passeren finish:   979 m
Hoogteverlies over proef: -290 m
Totale score afstand:     307.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   40.8 km
Been 1:   41.6 km
Been 2:   32.1 km
Totaal:  114.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:41:50 UTC
    einde: 16:13:26 UTC
    duur:  05:31:36

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     515 m @ 11:19:11 UTC
    hoog punt:    1349 m @ 15:19:47 UTC
    hoogtewinst:   834 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:38:11  bearing 358.1°
    Tweede punt: 13:16:44  bearing 54.6°
    Totale hoek: 56.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4086

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs