BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

12-07-2025 -- Pavel CIOROGARIU -- 1254,1 punten

Database gegevens:

Datum: 12-07-2025 Type proef: VV
Toestel: Ventus a 15m Immatriculatie: PH-1500
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Pavel CIOROGARIU Club: ALB
Afstand: 348 km Score: 1254,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

NL dutch mil + xpdr 7000 verder geen gereglementeerd luchtruim gebruikt.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-12-NAV-H4N-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Van de Jury: Kan de piloot of clubverantwoordelijke bevestigen/nakijken of deze proef gevlogen werd in 15m configuratie (handicap 111) of in 17,6m configuratie (handicap 115). JG

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 12-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 12-07-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   12/07/2025
Piloot:         CIOROGARIU PAVEL
Zweefvliegtuig: PH-1500
Toestel type:   VENTUSC/15M    Klasse: 15-METER
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: h4n
Logger file:    2025-07-12-NAV-H4N-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:29:44
Duurvlucht     : 05:25:25
Vrije vlucht   :  348.0 km
Fasttrack      :  102.2 kmh
Driehoek       :  237.2 km
Hoogtewinst    : 1564.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.252'N   5°22.810'E
    tijd: 12:01:34 UTC
    alti: 16 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.668'N   5°20.163'E = 310° 4.1 km van vertrek
    tijd: 12:05:53 UTC
    alti: 656 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.225'N   5°22.670'E = 253° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:31:18 UTC
    alti: 36 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 05:29:44
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°56.921'N   5°21.187'E  @ 12:47:03 UTC,   942 m
    punt 1:  51°20.498'N   4°48.054'E  @ 13:47:58 UTC,  1209 m
    punt 2:  50°57.805'N   5°34.392'E  @ 14:50:13 UTC,  1423 m
    punt 3:  51°21.924'N   6°00.668'E  @ 15:32:28 UTC,  1448 m
    punt 4:  50°54.012'N   5°28.923'E  @ 16:06:48 UTC,  1355 m
    punt 5:  51°16.907'N   5°09.727'E  @ 16:41:13 UTC,  1216 m
    Finish:  50°47.211'N   5°14.688'E  @ 17:11:38 UTC,  1159 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   58.3 km 319° @  57.5 km/h
    been 2:   68.5 km 128° @  66.0 km/h
    been 3:   54.2 km  34° @  77.0 km/h
    been 4:   63.6 km 216° @ 111.2 km/h
    been 5:   48.0 km 332° @  83.7 km/h
    been 6:   55.4 km 174° @ 109.2 km/h
Afgelegde afstand:                   348.0 km
Duur:                                04:24:35
Gemiddelde snelheid:                 78.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 22.6 km
Starthoogte:                         307.0 m
Finishhoogte:                        1159.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -852 m
Totale score afstand:                348.0 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°14.787'N   5°54.254'E =  50° 47.8 km van vertrek
    tijd:    15:23:33 UTC
    alti:    1769 m
Finishpunt
    pos.:    50°57.939'N   5°23.305'E = 135° 0.8 km van vertrek
    tijd:    17:23:33 UTC
    alti:    577 m
Grootste afstand in 2 uur: 204.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   102.2 km/h
Hoogteverlies:             1192 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   85.1 km
Been 1:   83.4 km
Been 2:   68.7 km
Totaal:  237.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 12:05:53 UTC
    einde: 17:31:18 UTC
    duur:  05:25:25

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     307 m @ 12:19:13 UTC
    hoog punt:    1871 m @ 16:30:43 UTC
    hoogtewinst:  1564 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:50:38  bearing 23.9°
    Tweede punt: 17:11:38  bearing 103.1°
    Totale hoek: 79.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3302

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs