BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2025 -- Ken EVENS & PIETER DAEMS -- 1877,4 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2025 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DT Immatriculatie: D-KTMT
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Ken EVENS Club: ALB
Afstand: 577.3 km Score: 1877,4 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: PIETER DAEMS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Nimbus eindelijk nog eens van stal gehaald. Dank je wel Pieter voor de vlucht!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB East corridor OBGN uitluisteren + xpdr. Niederrhein uitluisteren + xpdr. Dutch Mil uitluisteren. Deelen niet actief. R42 limited tot 3000ft tijdens OBGN. Golf 2 noord actief vanaf 18:40loc.

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-03-LXV-6YZ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2025
Piloot:         KEN EVENS
Zweefvliegtuig: D-KTMT
Toestel type:   NIMBUS 4DT    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 6yz
Logger file:    2025-07-03-LXV-6YZ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:32:08
Duurvlucht     : 05:24:58
Vrije vlucht   :  577.3 km
Fasttrack      :  115.2 kmh
Opgegeven proef:  431.5 km
Driehoek       :  348.4 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.251'N   5°22.816'E
    tijd: 11:48:07 UTC
    alti: -68 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.234'N   5°19.242'E = 270° 4.2 km van vertrek
    tijd: 11:53:59 UTC
    alti: 628 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.236'N   5°22.548'E = 265° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:20:15 UTC
    alti: -60 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 05:32:08
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.966'N   5°19.259'E  @ 11:55:57 UTC,   751 m
    punt 1:  51°46.706'N   7°16.775'E  @ 13:39:39 UTC,  1302 m
    punt 2:  52°03.349'N   5°55.873'E  @ 14:37:14 UTC,  1454 m
    punt 3:  51°33.384'N   6°32.384'E  @ 15:07:45 UTC,  1419 m
    punt 4:  50°53.318'N   5°33.153'E  @ 16:11:19 UTC,  1407 m
    punt 5:  51°28.935'N   4°55.578'E  @ 16:51:55 UTC,  1252 m
    Finish:  50°57.978'N   5°22.997'E  @ 17:16:44 UTC,   247 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  163.6 km  56° @  94.7 km/h
    been 2:   97.8 km 289° @ 101.9 km/h
    been 3:   69.6 km 143° @ 136.9 km/h
    been 4:  101.4 km 223° @  95.7 km/h
    been 5:   79.2 km 327° @ 117.1 km/h
    been 6:   65.7 km 151° @ 158.8 km/h
Afgelegde afstand:                   577.3 km
Duur:                                05:20:47
Gemiddelde snelheid:                 108.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte:                         726.0 m
Finishhoogte:                        247.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          479 m
Totale score afstand:                577.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°42.446'N   7°02.510'E =  54° 141.8 km van vertrek
    tijd:    13:30:13 UTC
    alti:    1403 m
Finishpunt
    pos.:    51°22.014'N   5°58.373'E =  43° 60.5 km van vertrek
    tijd:    15:30:13 UTC
    alti:    1120 m
Grootste afstand in 2 uur: 230.4 km
Beste snelheid in 2 uur:   115.2 km/h
Hoogteverlies:             283 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 436.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT       50°58.217'N   5°22.500'E
    punt 1:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    57.1 km  44°
    punt 2:  BORKENBERGE          51°46.750'N   7°17.120'E   105.2 km  62°
    punt 3:  TERLET               52°03.480'N   5°55.650'E    98.4 km 289°
    punt 4:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    72.3 km 144°
    punt 5:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    57.1 km 224°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT       @ 11:58:45 UTC,   674 m
    punt 1:  BERINGE NL           @ 12:42:05 UTC,  1235 m :   56.6 km   78.4 km/h
    punt 2:  BORKENBERGE          @ 13:39:39 UTC,  1302 m :  104.2 km  108.6 km/h
    punt 3:  TERLET               @ 14:37:13 UTC,  1457 m :   97.4 km  101.6 km/h
    punt 4:  KAMP LINTFORT AERO   @ 15:08:42 UTC,  1337 m :   71.3 km  135.8 km/h
    punt 5:  BERINGE NL           @ 16:15:01 UTC,  1067 m :   45.4 km   41.1 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT       @ 17:16:56 UTC,   227 m :   56.6 km   54.9 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        431.5 km
Duur van de proef:        05:18:11
Gemiddelde snelheid:      81.4 km/h
Start hoogte:             663 m
Hoogte passeren start:    674 m
Hoogte passeren finish:   227 m
Hoogteverlies over proef: 436 m
Totale score afstand:     431.5 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   97.5 km
Been 1:  112.0 km
Been 2:  138.8 km
Totaal:  348.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:55:17 UTC
    einde: 17:20:15 UTC
    duur:  05:24:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     628 m @ 11:59:18 UTC
    hoog punt:    1587 m @ 14:34:38 UTC
    hoogtewinst:   959 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 16:11:19  bearing 90.7°
    Tweede punt: 16:51:59  bearing 25.3°
    Totale hoek: -65.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 8978

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs