BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-07-2025 -- Jan-Bart VAN ERCK & THOMAS VAN ERCK -- 1979,5 punten

Database gegevens:

Datum: 10-07-2025 Type proef: VV
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Jan-Bart VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 608.7 km Score: 1979,5 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: THOMAS VAN ERCK
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB crossing approved, Maastricht crossing approved 2x, Spangdahlem gecontacteerd. Ardennen Malmedy was open tot FL65. op terugweg was Golf 1 open en KB gesloten. Gilze Rijen ook gesloten via Dutch mill

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-10-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 10-07-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/07/2025
Piloot:         JB VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2025-07-10-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:28:47
Duurvlucht     : 07:20:57
Vrije vlucht   :  608.7 km
Fasttrack      :  104.9 kmh
Opgegeven proef:  214.9 km
Driehoek       :  309.8 km
Hoogtewinst    : 1669.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.852'N   4°58.243'E
    tijd: 10:13:14 UTC
    alti: -51 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°23.289'N   4°55.044'E = 254° 3.8 km van vertrek
    tijd: 10:21:03 UTC
    alti: 634 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.921'N   4°58.511'E =  68° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:42:01 UTC
    alti: -41 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 07:28:47
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.6 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°23.034'N   4°52.567'E  @ 10:23:02 UTC,   504 m
    punt 1:  49°48.746'N   6°44.086'E  @ 13:35:26 UTC,  1832 m
    punt 2:  51°22.887'N   6°10.712'E  @ 15:31:41 UTC,   760 m
    punt 3:  50°53.535'N   5°36.146'E  @ 16:16:00 UTC,  1298 m
    punt 4:  51°32.467'N   4°58.977'E  @ 17:04:42 UTC,   912 m
    punt 5:  51°13.622'N   5°06.603'E  @ 17:25:40 UTC,  1137 m
    Finish:  51°24.383'N   4°56.718'E  @ 17:40:06 UTC,   206 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  218.8 km 142° @  68.2 km/h
    been 2:  178.9 km 348° @  92.3 km/h
    been 3:   67.7 km 217° @  91.7 km/h
    been 4:   84.2 km 329° @ 103.7 km/h
    been 5:   36.0 km 166° @ 103.2 km/h
    been 6:   23.0 km 330° @  95.7 km/h
Afgelegde afstand:                   608.7 km
Duur:                                07:17:04
Gemiddelde snelheid:                 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Starthoogte:                         517.0 m
Finishhoogte:                        206.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          311 m
Totale score afstand:                608.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°22.200'N   6°10.731'E =  92° 84.2 km van vertrek
    tijd:    15:35:36 UTC
    alti:    1124 m
Finishpunt
    pos.:    51°24.469'N   4°57.241'E = 315° 1.6 km van vertrek
    tijd:    17:35:36 UTC
    alti:    351 m
Grootste afstand in 2 uur: 209.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.9 km/h
Hoogteverlies:             773 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 754.2 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE             51°23.650'N   4°57.550'E
    punt 1:  SAARBRUECKEN       49°12.864'N   7°06.564'E   286.8 km 147°
    punt 2:  AACHEN-MERZBRUCK   50°49.300'N   6°11.067'E   190.7 km 340°
    punt 3:  DAUN-SENHELD       50°10.553'N   6°51.467'E    86.3 km 146°
    finish:  WEELDE             51°23.650'N   4°57.550'E   190.5 km 316°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE             @ 10:40:45 UTC,   322 m
    punt 1:  SAARBRUECKEN       niet gerond
    afbreekpunt: 49°48.746'N   6°44.086'E  @ 13:35:26 UTC, 1832 m : 214.9 km 73.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        214.9 km
Duur van de proef:        02:54:41
Gemiddelde snelheid:      73.8 km/h
Start hoogte:             320 m
Hoogte passeren start:    322 m
Hoogte aan break-punt:    1832 m
Hoogteverlies over proef: -1512 m
Totale score afstand:     214.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   89.6 km
Been 1:   86.7 km
Been 2:  133.4 km
Totaal:  309.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:21:03 UTC
    einde: 17:42:00 UTC
    duur:  07:20:57

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     320 m @ 10:40:42 UTC
    hoog punt:    1989 m @ 13:52:19 UTC
    hoogtewinst:  1669 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 13:35:33  bearing 126.3°
    Tweede punt: 17:04:48  bearing 25.8°
    Totale hoek: -100.6°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 7359

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs