BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-07-2025 -- Thomas VAN ERCK & DIRK HAMERLYNCK -- 3143,1 punten

Database gegevens:

Datum: 03-07-2025 Type proef: OP
Toestel: Nimbus 4DM Immatriculatie: D-KIDX
Handicapfactor: 123 Klasse: Motor
Piloot: Thomas VAN ERCK Club: KAZM
Afstand: 773.2 km Score: 3143,1 pt
Vertrekpunt: EBWE Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: DIRK HAMERLYNCK
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

KB crossing approved. Bij terugkomst was deze gesloten en Golf 1 open. Niederrhein, Osnabruck, en Paderborn uitluisteren, transponder en eventuele crossing approved

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-03-LXV-8CF-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 03-07-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/07/2025
Piloot:         THOMAS VAN ERCK
Zweefvliegtuig: D-KIDX
Toestel type:   NIMBUS 4DM    Klasse: OPEN
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 8cf
Logger file:    2025-07-03-LXV-8CF-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 09:20:48
Duurvlucht     : 09:13:30
Vrije vlucht   :  835.3 km
Fasttrack      :  109.2 kmh
Opgegeven proef:  773.2 km
Driehoek       :  612.4 km
Hoogtewinst    : 1569.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBWE  Weelde        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°23.937'N   4°58.593'E
    tijd: 08:23:17 UTC
    alti: -90 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°22.840'N   4°55.566'E = 240° 4.0 km van vertrek
    tijd: 08:30:35 UTC
    alti: 535 m
Landingspunt 
    pos.: 51°23.914'N   4°58.489'E = 250° 0.1 km van vertrek
    tijd: 17:44:05 UTC
    alti: -88 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 09:20:48
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 7.3 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  51°22.622'N   4°55.579'E  @ 08:30:48 UTC,   510 m
    punt 1:  51°58.818'N   7°47.539'E  @ 11:02:07 UTC,   836 m
    punt 2:  50°44.665'N   9°14.948'E  @ 12:35:57 UTC,  1451 m
    punt 3:  51°58.887'N   7°47.167'E  @ 14:16:12 UTC,   817 m
    punt 4:  51°11.150'N   5°14.109'E  @ 16:34:27 UTC,  1328 m
    punt 5:  51°29.459'N   4°46.184'E  @ 17:01:14 UTC,  1030 m
    Finish:  51°11.959'N   5°05.248'E  @ 17:32:48 UTC,  1199 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  209.3 km  70° @  83.0 km/h
    been 2:  170.9 km 143° @ 109.3 km/h
    been 3:  171.2 km 324° @ 102.5 km/h
    been 4:  197.7 km 244° @  85.8 km/h
    been 5:   47.0 km 317° @ 105.2 km/h
    been 6:   39.3 km 146° @  74.7 km/h
Afgelegde afstand:                   835.3 km
Duur:                                09:02:00
Gemiddelde snelheid:                 92.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.5 km
Starthoogte:                         535.0 m
Finishhoogte:                        1199.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -664 m
Totale score afstand:                835.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°57.091'N   7°54.102'E =  72° 211.5 km van vertrek
    tijd:    11:09:40 UTC
    alti:    1308 m
Finishpunt
    pos.:    51°10.378'N   8°52.067'E =  94° 272.6 km van vertrek
    tijd:    13:09:41 UTC
    alti:    1544 m
Grootste afstand in 2 uur: 218.5 km
Beste snelheid in 2 uur:   109.2 km/h
Hoogteverlies:             -236 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 773.2 km  GELDIG
    vertrek:                0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E
    punt 1:  NEDERWEERT    51°16.580'N   5°45.790'E    57.1 km 104°
    punt 2:  TELGTE        51°58.800'N   7°47.100'E   160.4 km  60°
    punt 3:  ALSFELD       50°44.930'N   9°14.930'E   170.7 km 143°
    punt 4:  TELGTE        51°58.800'N   7°47.100'E   170.7 km 324°
    punt 5:  BERINGE NL    51°20.350'N   5°56.570'E   146.1 km 241°
    finish:  WEELDE AERO   51°24.050'N   4°58.130'E    68.2 km 276°
    landing:                0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   WEELDE AERO   @ 08:34:05 UTC,   373 m
    punt 1:  NEDERWEERT    @ 09:18:53 UTC,   819 m :   57.1 km   76.4 km/h
    punt 2:  TELGTE        @ 11:01:56 UTC,   875 m :  160.4 km   93.4 km/h
    punt 3:  ALSFELD       @ 12:35:53 UTC,  1463 m :  170.7 km  109.0 km/h
    punt 4:  TELGTE        @ 14:16:13 UTC,   815 m :  170.7 km  102.1 km/h
    punt 5:  BERINGE NL    @ 15:56:19 UTC,  1118 m :  146.1 km   87.5 km/h
    finish:  WEELDE AERO   @ 16:52:00 UTC,   924 m :   68.2 km   73.5 km/h
Proef GELUKT
Afgelegde afstand:        773.2 km
Duur van de proef:        08:17:55
Gemiddelde snelheid:      93.2 km/h
Start hoogte:             335 m
Hoogte passeren start:    373 m
Hoogte passeren finish:   924 m
Hoogteverlies over proef: -589 m
Totale score afstand:     773.2 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  175.5 km
Been 1:  171.5 km
Been 2:  265.5 km
Totaal:  612.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 08:30:35 UTC
    einde: 17:44:05 UTC
    duur:  09:13:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     335 m @ 08:32:35 UTC
    hoog punt:    1904 m @ 12:58:46 UTC
    hoogtewinst:  1569 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:36:01  bearing 91.1°
    Tweede punt: 17:01:20  bearing 16.7°
    Totale hoek: -74.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 20014

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs