BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

18-07-2025 -- Luc LAMMERANT -- 1085,8 punten

Database gegevens:

Datum: 18-07-2025 Type proef: VV
Toestel: PIK-20 E Immatriculatie: D-KECA
Handicapfactor: 104 Klasse: Motor
Piloot: Luc LAMMERANT Club: LUAC
Afstand: 282.3 km Score: 1085,8 pt
Vertrekpunt: EBZW Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Brussels info 126.90; XPDR 2000 hoogte 4500 voet. KB niet actief. EBR42 tot 2700 voet

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-07-18-LXV-75M-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 18-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 18-07-2025



IGC File gegevens:

300 Geen declaratie van opgegeven proef

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   18/07/2025
Piloot:         LUC LAMMERANT
Zweefvliegtuig: D-KECA
Toestel type:   PIK 20E    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75m
Logger file:    2025-07-18-LXV-75M-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  318

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 05:38:15
Duurvlucht     : 05:33:29
Vrije vlucht   :  282.3 km
Fasttrack      :   71.4 kmh
Driehoek       :  116.5 km

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZW  Zwartberg        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 51°01.007'N   5°31.682'E
    tijd: 10:17:48 UTC
    alti: 76 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 51°00.045'N   5°31.409'E = 190° 1.8 km van vertrek
    tijd: 10:22:34 UTC
    alti: 792 m
Landingspunt 
    pos.: 51°00.767'N   5°31.512'E = 204° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:56:03 UTC
    alti: 91 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 05:38:15
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 4.8 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°55.826'N   5°37.064'E  @ 10:58:19 UTC,  1352 m
    punt 1:  51°19.624'N   4°47.226'E  @ 12:20:49 UTC,  1115 m
    punt 2:  50°59.940'N   5°39.715'E  @ 13:27:08 UTC,  1321 m
    punt 3:  51°02.884'N   5°16.932'E  @ 13:47:14 UTC,  1140 m
    punt 4:  50°56.039'N   5°33.694'E  @ 14:07:29 UTC,  1250 m
    punt 5:  51°16.243'N   5°09.271'E  @ 14:53:03 UTC,  1180 m
    Finish:  51°00.813'N   5°33.749'E  @ 15:47:25 UTC,   600 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   73.0 km 308° @  53.1 km/h
    been 2:   71.3 km 121° @  64.5 km/h
    been 3:   27.2 km 282° @  81.2 km/h
    been 4:   23.4 km 123° @  69.2 km/h
    been 5:   47.1 km 323° @  62.0 km/h
    been 6:   40.4 km 135° @  44.6 km/h
Afgelegde afstand:                   282.3 km
Duur:                                04:49:06
Gemiddelde snelheid:                 58.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.5 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 2.4 km
Starthoogte:                         791.0 m
Finishhoogte:                        600.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          191 m
Totale score afstand:                282.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°20.257'N   5°01.052'E = 315° 50.5 km van vertrek
    tijd:    12:10:33 UTC
    alti:    1322 m
Finishpunt
    pos.:    50°56.576'N   5°29.575'E = 197° 8.6 km van vertrek
    tijd:    14:10:33 UTC
    alti:    1079 m
Grootste afstand in 2 uur: 142.8 km
Beste snelheid in 2 uur:    71.4 km/h
Hoogteverlies:             243 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Geen proef opgegeven

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   51.2 km
Been 1:   32.6 km
Been 2:   32.7 km
Totaal:  116.5 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:22:34 UTC
    einde: 15:56:03 UTC
    duur:  05:33:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     791 m @ 10:22:36 UTC
    hoog punt:    1396 m @ 12:31:53 UTC
    hoogtewinst:   605 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 10:58:15  bearing 87.3°
    Tweede punt: 12:20:51  bearing 23.9°
    Totale hoek: -63.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3458

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs