CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef20-07-2025 -- Nick FREMAU -- 1040,0 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 20/07/2025
Piloot: NICK FREMAU
Zweefvliegtuig: D-KANF
Toestel type: VENTUS 3M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: b39
Logger file: 2025-07-20-LXV-B39-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:28:28
Duurvlucht : 04:21:59
Vrije vlucht : 301.6 km
Fasttrack : 90.2 kmh
Hoogtewinst : 1111.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
ZZZZ -Onbekend- BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 48°24.520'N 9°26.375'E
tijd: 11:30:18 UTC
alti: 747 m
Ontkoppelpunt
pos.: 48°25.349'N 9°21.118'E = 283° 6.6 km van vertrek
tijd: 11:36:47 UTC
alti: 1558 m
Landingspunt
pos.: 48°24.543'N 9°26.441'E = 62° 0.1 km van vertrek
tijd: 15:58:46 UTC
alti: 760 m
Afstand take-off tot landing: 0.1
Totale vluchtduur: 04:28:28
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 6.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 48°25.349'N 9°21.118'E @ 11:36:47 UTC, 1558 m
punt 1: 48°02.212'N 8°17.422'E @ 12:39:30 UTC, 1533 m
punt 2: 48°12.608'N 8°24.952'E @ 13:01:46 UTC, 2031 m
punt 3: 48°31.091'N 9°27.938'E @ 14:08:15 UTC, 1705 m
punt 4: 48°12.932'N 9°20.364'E @ 15:00:14 UTC, 2069 m
punt 5: 48°07.589'N 9°01.614'E @ 15:23:49 UTC, 2156 m
Finish: 48°24.662'N 9°27.726'E @ 15:57:48 UTC, 892 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 89.8 km 242° @ 85.9 km/h
been 2: 21.4 km 26° @ 57.7 km/h
been 3: 85.0 km 66° @ 76.7 km/h
been 4: 34.9 km 196° @ 40.3 km/h
been 5: 25.3 km 247° @ 64.3 km/h
been 6: 45.2 km 45° @ 79.8 km/h
Afgelegde afstand: 301.6 km
Duur: 04:21:01
Gemiddelde snelheid: 69.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.7 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 1.7 km
Starthoogte: 1558.0 m
Finishhoogte: 892.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 666 m
Totale score afstand: 301.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 48°25.568'N 9°14.228'E = 277° 15.1 km van vertrek
tijd: 11:48:03 UTC
alti: 1627 m
Finishpunt
pos.: 48°29.634'N 9°21.173'E = 326° 11.4 km van vertrek
tijd: 13:48:03 UTC
alti: 1828 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.2 km/h
Hoogteverlies: -201 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 558.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: MUENSINGEN EISBR 48°24.566'N 9°26.467'E
punt 1: 200 PRUNN 48°57.055'N 11°44.519'E 179.8 km 70°
punt 2: REISELFINGEN 47°51.099'N 8°22.274'E 277.9 km 245°
finish: MUENSINGEN EISBR 48°24.566'N 9°26.467'E 100.9 km 52°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: MUENSINGEN EISBR @ 13:45:30 UTC, 1857 m
punt 1: 200 PRUNN niet gerond
afbreekpunt: 48°31.046'N 9°27.983'E @ 14:08:18 UTC, 1700 m : 5.6 km 14.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 5.6 km
Duur van de proef: 00:22:48
Gemiddelde snelheid: 14.8 km/h
Start hoogte: 1384 m
Hoogte passeren start: 1857 m
Hoogte aan break-punt: 1700 m
Hoogteverlies over proef: -316 m
Totale score afstand: 5.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 30.4 km
Been 1: 19.4 km
Been 2: 19.4 km
Totaal: 69.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:36:47 UTC
einde: 15:58:46 UTC
duur: 04:21:59
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1384 m @ 13:31:30 UTC
hoog punt: 2495 m @ 15:18:16 UTC
hoogtewinst: 1111 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2556
| |||||||||||||||||||||