BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

20-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 818,5 punten

Database gegevens:

Datum: 20-07-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 247.6 km Score: 818,5 pt
Vertrekpunt: LSGS (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Laatste van 4 dagen Sion en tweede mogelijke vliegdag, slepen niet standaard door de week. Gisteren was het niks door het weer en dus gaan fietsen vandaag was het ook twijfelachtig. De voorspellingen gaven onweer en regen om 14 uur. In de voormiddag eerst nog een robin geregeld om naar matterhorn en alesch gletsjer. Zeer mooie vergezichten met Matterhorn in de wolken. Nader op bijvlucht even getwijfeld en dan toch maar beslist om een poging te doen met zwever. Tenslotte helemaal tot hier gekomen waarom dan niet vliegen. In het begin was het even zoeken en lager op de regels was het zoals voorspeld iets minder. Af en toe er beetje onderuit zakken om dan terug proberen connectie te vinden. Niet ver weg geweest omdat en met de ctr toch wel rekening moet houden. Je moet je 10 minuten voor landing aanmelden en ook meer dan 1000 meter grond. Een nipte finale Glide zit er dus niet in. Geen erg hier in de gebure meer dan moois om te zien. Gewoon maar wat jge jojood en op tijd komen landen omdat de 29 terug in de vanmorgen moet om morgen naar barsel net te rijden. Vandaag ook eerste testvlucht met de nieuwe carbonaero TEK probe en ik moet zeggen ze bevalt me wel. Thanks Sion vol a voile for again a very friendly welcome.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Sion tower voor entering CTR. Bij start gaat communicatie via sleeppiloot (veel IFR jet verkeer dus zo maar vertrekken en landen kan hier niet)

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/651747
Igc-file: 2025-07-20-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 20-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 20-07-2025



IGC File gegevens:

312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   20/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-20-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:04:52
Duurvlucht     : 03:52:41
Vrije vlucht   :  247.6 km
Fasttrack      :   87.4 kmh
Hoogtewinst    : 1011.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LSGS  Sion        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 46°13.242'N   7°19.794'E
    tijd: 11:14:08 UTC
    alti: 519 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 46°19.687'N   7°25.605'E =  32° 14.1 km van vertrek
    tijd: 11:26:19 UTC
    alti: 2232 m
Landingspunt 
    pos.: 46°13.183'N   7°19.569'E = 249° 0.3 km van vertrek
    tijd: 15:19:00 UTC
    alti: 534 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 04:04:52
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  46°21.467'N   7°28.956'E  @ 11:39:04 UTC,  2660 m
    punt 1:  46°08.851'N   7°05.388'E  @ 12:07:30 UTC,  2639 m
    punt 2:  46°21.552'N   7°28.959'E  @ 13:05:58 UTC,  2629 m
    punt 3:  46°13.833'N   7°10.314'E  @ 13:28:50 UTC,  2356 m
    punt 4:  46°24.670'N   7°40.750'E  @ 14:09:39 UTC,  2830 m
    punt 5:  46°06.653'N   7°00.711'E  @ 14:53:35 UTC,  2306 m
    Finish:  46°17.852'N   7°25.347'E  @ 15:08:56 UTC,  1601 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   38.3 km 232° @  80.7 km/h
    been 2:   38.4 km  52° @  39.4 km/h
    been 3:   27.9 km 239° @  73.2 km/h
    been 4:   43.9 km  63° @  64.6 km/h
    been 5:   61.3 km 237° @  83.8 km/h
    been 6:   37.9 km  57° @ 148.1 km/h
Afgelegde afstand:                   247.6 km
Duur:                                03:29:52
Gemiddelde snelheid:                 70.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 19.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 11.1 km
Starthoogte:                         2195.0 m
Finishhoogte:                        1601.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          594 m
Totale score afstand:                247.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    46°19.846'N   7°23.810'E =  23° 13.3 km van vertrek
    tijd:    13:12:29 UTC
    alti:    2731 m
Finishpunt
    pos.:    46°14.700'N   7°18.088'E = 321° 3.5 km van vertrek
    tijd:    15:12:29 UTC
    alti:    1099 m
Grootste afstand in 2 uur: 174.7 km
Beste snelheid in 2 uur:    87.4 km/h
Hoogteverlies:             1632 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   22.1 km
Been 1:   34.6 km
Been 2:   22.1 km
Totaal:   78.8 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:26:19 UTC
    einde: 15:19:00 UTC
    duur:  03:52:41

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1840 m @ 12:29:05 UTC
    hoog punt:    2851 m @ 14:11:27 UTC
    hoogtewinst:  1011 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 2462

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs