BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

24-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2206,0 punten

Database gegevens:

Datum: 24-07-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 667.3 km Score: 2206,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Jojo in de kleine speeltuin. Veel tijd en snelheid verloren bij de tweede keer terugkomen van zijn crepin. S avonds wel mooi zo laat bij mt viso Tot nu toe nog niet echt goed weer gehad met twee beperkte vluchten. Ook de volgende dagen geven ze niet al te best en vandaag zou de beste van deze dagen zijn al was de regio beperkt. De storbuien van gisteren hebben de bergen goed nat gemaakt en dat was te merken bij het naar de bakker rijden. Lage wolken overal. Toch maar in piste en water erin. Het zag er niet al te best uit maar enkele zwever passeerde al op de bergrug dus er moest wel iets zitten. Stond al 4de in de rij en dik na 12u30 de lucht in. In het begin kreeg ik het niet direct te pakken dus duurde even voor ik hoogte was. De rest was al vertrekken. Iedereen hun plan was eerst noord omdat ze daar als eerst buien en onweer gaven. De weg heen ging best goed met plafont tot 3600m en mooie vergezichten met de wolken op verschillende hoogte. Snel was duidelijk dat de Morienne vandaag inderdaad niet te doen was. Alles zat vast. Dan maar gaan ronden bij mont thabor. Vandaar stond een soort van straat tot op de oost kan van de ecrin. En zoals zo vaak ook vandaag me daar laten afzuipen. Om een of andere reden kies ik daar altijd het foute pad. Pas de la caval had nipt geweest dus maar iets er voor terug gedraai. Met een omweg parcours naar beneden en stukken Vinon en puimasson gaan draaien. Daar even getwijfeld om been richting vercor te leggen maar had het idee dat dat niet zo'n lang been ging zijn. Dus dan tohc maar weer naar het noorden met idee te gaan kijken of st crepin inderdaad in de regen zat. Pacours af en st crepin leek nog steek dik ok. De voorspelling zat daar mis. Opnieuw gaan draaien bij mt thabor. Op de terugweg wel dikke fout gemaakt. Weet dat ik 3100m moet hebben op de val royal maar met toch laten vangen met idee snelheid ook te haouden. Effect was het omgekeerde. Fouran, clotaille en guiamme meoten doen die niet echt werkte. Uiteindelijk bij tete lucy, maar dat koste wel veel tijd. Naar uite zuiden en bij coupe toch maar gedraaid verder door zat de hoge bewolking in de weg. Nu was het doel om zo ver mogelijk richting mt viso te geraken. Normaal lukte het tot aan lac neuf coleur maar deze keer met wat aandringen een de mooi straat/confluence kon ik tot bijna aan de top geraken. Leek om 19u30 daar hangen op 3800m, Was 42km van barcelonette en zo kon ik toch eits van final glide doen. Alelen kwam nog steeds op 3300m aaan barcelo aan. Uitgevlogen richting westen maar meot op tijd terug draaien om nog terug over het parcour te geraken. Opzich wel zonde dat je de hoogte er niet op een lange echte final glide kan uitvliegen. Maar het was wel een mooi zicht. Ge-jojo maar was wel tof.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging om volgens frans luchtruim te vliegen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/655229
Igc-file: 2025-07-24-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 24-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 24-07-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   24/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-24-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:35:56
Duurvlucht     : 07:28:33
Vrije vlucht   :  667.3 km
Fasttrack      :  121.1 kmh
Driehoek       :  226.2 km
Hoogtewinst    : 2248.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.212'N   6°36.833'E
    tijd: 10:37:48 UTC
    alti: 1106 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.243'N   6°38.240'E =  26° 4.2 km van vertrek
    tijd: 10:45:10 UTC
    alti: 1949 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.518'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:13:44 UTC
    alti: 1110 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:35:56
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°23.657'N   6°34.484'E  @ 11:18:11 UTC,  3059 m
    punt 1:  45°07.085'N   6°34.402'E  @ 12:06:07 UTC,  3338 m
    punt 2:  43°47.837'N   5°58.569'E  @ 13:28:17 UTC,  1786 m
    punt 3:  45°06.843'N   6°37.544'E  @ 14:56:42 UTC,  3592 m
    punt 4:  44°00.431'N   6°19.480'E  @ 16:15:20 UTC,  2045 m
    punt 5:  44°38.603'N   7°00.104'E  @ 17:28:51 UTC,  3624 m
    Finish:  44°21.412'N   6°18.996'E  @ 17:59:16 UTC,  2499 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   80.4 km 360° @ 100.7 km/h
    been 2:  154.3 km 198° @ 112.7 km/h
    been 3:  155.2 km  19° @ 105.3 km/h
    been 4:  125.3 km 191° @  95.6 km/h
    been 5:   89.0 km  37° @  72.6 km/h
    been 6:   63.1 km 240° @ 124.5 km/h
Afgelegde afstand:                   667.3 km
Duur:                                06:41:05
Gemiddelde snelheid:                 99.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.9 km
Starthoogte:                         1948.0 m
Finishhoogte:                        2499.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -551 m
Totale score afstand:                667.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°43.433'N   6°31.628'E = 350° 38.1 km van vertrek
    tijd:    12:36:45 UTC
    alti:    3229 m
Finishpunt
    pos.:    44°51.233'N   6°40.966'E =   6° 52.2 km van vertrek
    tijd:    14:36:45 UTC
    alti:    2888 m
Grootste afstand in 2 uur: 242.2 km
Beste snelheid in 2 uur:   121.1 km/h
Hoogteverlies:             341 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    1949 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   99.5 km
Been 1:   63.4 km
Been 2:   63.3 km
Totaal:  226.2 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:45:10 UTC
    einde: 18:13:43 UTC
    duur:  07:28:33

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1668 m @ 13:30:55 UTC
    hoog punt:    3916 m @ 14:51:31 UTC
    hoogtewinst:  2248 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 9311

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs