CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef28-06-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1473,6 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 28/06/2025
Piloot: KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVA
Toestel type: VENTUS 2CXM Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jk8
Logger file: 2025-06-28-LXV-JK8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:19:03
Duurvlucht : 06:13:03
Vrije vlucht : 369.4 km
Fasttrack : 81.0 kmh
Driehoek : 183.4 km
Hoogtewinst : 1038.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.260'N 5°22.762'E
tijd: 10:28:12 UTC
alti: -66 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°56.568'N 5°20.068'E = 225° 4.4 km van vertrek
tijd: 10:33:21 UTC
alti: 550 m
Landingspunt
pos.: 50°58.236'N 5°22.506'E = 262° 0.3 km van vertrek
tijd: 16:47:15 UTC
alti: -63 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 06:19:03
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.7 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°53.339'N 5°18.634'E @ 11:13:39 UTC, 735 m
punt 1: 51°03.656'N 5°44.367'E @ 11:51:35 UTC, 914 m
punt 2: 51°15.658'N 5°46.993'E @ 12:03:30 UTC, 563 m
punt 3: 51°21.426'N 6°02.208'E @ 12:24:11 UTC, 693 m
punt 4: 50°27.305'N 6°47.218'E @ 14:18:05 UTC, 1340 m
punt 5: 51°21.472'N 6°03.876'E @ 15:43:01 UTC, 917 m
Finish: 50°58.236'N 5°22.515'E @ 16:47:14 UTC, -63 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 35.7 km 57° @ 56.4 km/h
been 2: 22.5 km 8° @ 113.1 km/h
been 3: 20.7 km 59° @ 59.9 km/h
been 4: 113.4 km 152° @ 59.7 km/h
been 5: 112.6 km 334° @ 79.5 km/h
been 6: 64.7 km 228° @ 60.4 km/h
Afgelegde afstand: 369.4 km
Duur: 05:33:35
Gemiddelde snelheid: 66.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Starthoogte: 533.0 m
Finishhoogte: -63.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 596 m
Totale score afstand: 369.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°39.816'N 6°26.401'E = 114° 82.2 km van vertrek
tijd: 13:52:24 UTC
alti: 1325 m
Finishpunt
pos.: 51°17.425'N 5°51.988'E = 44° 49.2 km van vertrek
tijd: 15:52:24 UTC
alti: 571 m
Grootste afstand in 2 uur: 162.1 km
Beste snelheid in 2 uur: 81.0 km/h
Hoogteverlies: 754 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 361.6 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 55.4 km 33°
punt 2: TEGELEN 51°20.120'N 6°08.120'E 13.4 km 92°
punt 3: RURTALSPERRE 50°38.130'N 6°26.550'E 80.8 km 164°
punt 4: WERSHOFEN-EIFEL 50°27.120'N 6°47.150'E 31.8 km 130°
punt 5: ESCHWEILER 50°50.440'N 6°19.910'E 53.9 km 324°
punt 6: MAASBREE 51°21.369'N 6°02.592'E 60.8 km 341°
punt 7: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 50.9 km 220°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 67.9 km
Been 1: 64.1 km
Been 2: 51.4 km
Totaal: 183.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:34:11 UTC
einde: 16:47:14 UTC
duur: 06:13:03
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 357 m @ 12:32:13 UTC
hoog punt: 1395 m @ 14:27:54 UTC
hoogtewinst: 1038 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:18:46 bearing 63.6°
Tweede punt: 14:15:16 bearing 106.3°
Totale hoek: 42.7°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 3680
| |||||||||||||||||||||