03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1349,6 punten
![]() ![]()
Scoring versie: 24.03 LOGGER GEGEVENS Vlucht datum: 29/06/2025 Piloot: KOEN VANDERPUTTEN Zweefvliegtuig: OO-ZVA Toestel type: VENTUS 2CXM Klasse: 18-METER Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jk8 Logger file: 2025-06-29-LXV-JK8-01.IGC Motor detectie: ENL ENL Threshold: 407 SAMENVATTING Vluchttijd : 04:42:55 Duurvlucht : 04:38:27 Vrije vlucht : 341.6 km Fasttrack : 86.6 kmh Opgegeven proef: 326.6 km Hoogtewinst : 1103.0 m VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN Vliegveld van vertrek EBZH Hasselt BeNeLux: JA Vertrekpunt pos.: 50°58.268'N 5°22.791'E tijd: 11:15:23 UTC alti: -59 m Ontkoppelpunt pos.: 50°59.512'N 5°20.636'E = 313° 3.4 km van vertrek tijd: 11:19:51 UTC alti: 611 m Landingspunt pos.: 50°58.226'N 5°22.395'E = 260° 0.5 km van vertrek tijd: 15:58:18 UTC alti: -50 m Afstand take-off tot landing: 0.5 Totale vluchtduur: 04:42:55 Motorgebruik aantal keren: 0 VRIJE VLUCHT ANALYSE Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7 Start : 50°58.763'N 5°19.426'E @ 11:21:33 UTC, 594 m punt 1: 50°59.090'N 5°36.576'E @ 12:04:21 UTC, 857 m punt 2: 51°11.432'N 5°43.564'E @ 12:19:41 UTC, 729 m punt 3: 51°40.951'N 6°50.870'E @ 13:26:21 UTC, 688 m punt 4: 51°56.213'N 7°10.193'E @ 13:50:04 UTC, 432 m punt 5: 51°10.358'N 5°35.057'E @ 15:46:52 UTC, 1015 m Finish: 50°58.261'N 5°22.264'E @ 15:55:44 UTC, 56 m Benen vrije vlucht optimalisatie been 1: 20.1 km 88° @ 28.2 km/h been 2: 24.3 km 20° @ 95.1 km/h been 3: 95.3 km 54° @ 85.8 km/h been 4: 36.0 km 38° @ 91.0 km/h been 5: 139.0 km 233° @ 71.4 km/h been 6: 27.0 km 214° @ 182.4 km/h Afgelegde afstand: 341.6 km Duur: 04:34:11 Gemiddelde snelheid: 74.8 km/h Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km Starthoogte: 543.0 m Finishhoogte: 56.0 m Hoogteverlies vrije vlucht: 487 m Totale score afstand: 341.6 km BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE Duur van snelheidscompetitie: 2 uur Startpunt pos.: 51°05.118'N 5°38.326'E = 55° 22.2 km van vertrek tijd: 12:13:19 UTC alti: 925 m Finishpunt pos.: 51°47.319'N 6°49.619'E = 47° 135.7 km van vertrek tijd: 14:13:19 UTC alti: 650 m Grootste afstand in 2 uur: 173.3 km Beste snelheid in 2 uur: 86.6 km/h Hoogteverlies: 275 m OPGEGEVEN PROEF ANALYSE Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km Opgegeven proef: 329.6 km GELDIG vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E punt 1: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27° punt 2: COESFELD 51°56.440'N 7°09.850'E 130.4 km 50° punt 3: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 139.3 km 233° finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212° landing: 0°00.000'N 0°00.000'E Keerpunten gerond en afgelegde afstand start: FORD GENK @ 12:00:11 UTC, 1042 m punt 1: STRAMPROY @ 12:19:37 UTC, 725 m : 32.7 km 101.0 km/h punt 2: COESFELD @ 13:49:57 UTC, 449 m : 129.4 km 85.9 km/h punt 3: BOCHOLT BE @ 15:46:56 UTC, 1009 m : 138.3 km 70.9 km/h finish: HASSELT KIEWIT @ 15:55:41 UTC, 17 m : 26.2 km 179.5 km/h Proef GELUKT Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan Afgelegde afstand: 326.6 km Duur van de proef: 03:55:30 Gemiddelde snelheid: 83.2 km/h Start hoogte: 513 m Hoogte passeren start: 1042 m Hoogte passeren finish: 17 m Hoogteverlies over proef: 496 m Totale score afstand: 326.6 km DRIEHOEK ANALYSE Been 0: 17.9 km Been 1: 18.0 km Been 2: 28.2 km Totaal: 64.1 km DUURVLUCHT ANALYSE Blok langste zweefvlucht begin: 11:19:51 UTC einde: 15:58:18 UTC duur: 04:38:27 HOOGTEWINST ANALYSE Blok grootste hoogtewinst laag punt: 360 m @ 13:02:12 UTC hoog punt: 1463 m @ 15:43:07 UTC hoogtewinst: 1103 m CHARRONDE ANALYSE Eerste punt: 11:56:36 bearing 89.0° Tweede punt: 13:49:57 bearing 57.2° Totale hoek: -31.8° MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA Rekentijd 3994
| |||||||||||||||||||||