CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1349,6 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVA
Toestel type: VENTUS 2CXM Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jk8
Logger file: 2025-06-29-LXV-JK8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 407
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:42:55
Duurvlucht : 04:38:27
Vrije vlucht : 341.6 km
Fasttrack : 86.6 kmh
Opgegeven proef: 326.6 km
Hoogtewinst : 1103.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.268'N 5°22.791'E
tijd: 11:15:23 UTC
alti: -59 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.512'N 5°20.636'E = 313° 3.4 km van vertrek
tijd: 11:19:51 UTC
alti: 611 m
Landingspunt
pos.: 50°58.226'N 5°22.395'E = 260° 0.5 km van vertrek
tijd: 15:58:18 UTC
alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:42:55
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.763'N 5°19.426'E @ 11:21:33 UTC, 594 m
punt 1: 50°59.090'N 5°36.576'E @ 12:04:21 UTC, 857 m
punt 2: 51°11.432'N 5°43.564'E @ 12:19:41 UTC, 729 m
punt 3: 51°40.951'N 6°50.870'E @ 13:26:21 UTC, 688 m
punt 4: 51°56.213'N 7°10.193'E @ 13:50:04 UTC, 432 m
punt 5: 51°10.358'N 5°35.057'E @ 15:46:52 UTC, 1015 m
Finish: 50°58.261'N 5°22.264'E @ 15:55:44 UTC, 56 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 88° @ 28.2 km/h
been 2: 24.3 km 20° @ 95.1 km/h
been 3: 95.3 km 54° @ 85.8 km/h
been 4: 36.0 km 38° @ 91.0 km/h
been 5: 139.0 km 233° @ 71.4 km/h
been 6: 27.0 km 214° @ 182.4 km/h
Afgelegde afstand: 341.6 km
Duur: 04:34:11
Gemiddelde snelheid: 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte: 543.0 m
Finishhoogte: 56.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 487 m
Totale score afstand: 341.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°05.118'N 5°38.326'E = 55° 22.2 km van vertrek
tijd: 12:13:19 UTC
alti: 925 m
Finishpunt
pos.: 51°47.319'N 6°49.619'E = 47° 135.7 km van vertrek
tijd: 14:13:19 UTC
alti: 650 m
Grootste afstand in 2 uur: 173.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 86.6 km/h
Hoogteverlies: 275 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27°
punt 2: COESFELD 51°56.440'N 7°09.850'E 130.4 km 50°
punt 3: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 139.3 km 233°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 12:00:11 UTC, 1042 m
punt 1: STRAMPROY @ 12:19:37 UTC, 725 m : 32.7 km 101.0 km/h
punt 2: COESFELD @ 13:49:57 UTC, 449 m : 129.4 km 85.9 km/h
punt 3: BOCHOLT BE @ 15:46:56 UTC, 1009 m : 138.3 km 70.9 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 15:55:41 UTC, 17 m : 26.2 km 179.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 326.6 km
Duur van de proef: 03:55:30
Gemiddelde snelheid: 83.2 km/h
Start hoogte: 513 m
Hoogte passeren start: 1042 m
Hoogte passeren finish: 17 m
Hoogteverlies over proef: 496 m
Totale score afstand: 326.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 17.9 km
Been 1: 18.0 km
Been 2: 28.2 km
Totaal: 64.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:19:51 UTC
einde: 15:58:18 UTC
duur: 04:38:27
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 360 m @ 13:02:12 UTC
hoog punt: 1463 m @ 15:43:07 UTC
hoogtewinst: 1103 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:56:36 bearing 89.0°
Tweede punt: 13:49:57 bearing 57.2°
Totale hoek: -31.8°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3994
| |||||||||||||||||||||