BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1349,6 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2025 Type proef: OP
Toestel: Ventus 2 cxa Immatriculatie: OO-ZVA
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Koen VANDERPUTTEN Club: VZP
Afstand: 326.6 km Score: 1349,6 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim volgens briefing OBGN

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-29-LXV-JK8-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2025
Piloot:         KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVA
Toestel type:   VENTUS 2CXM    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: jk8
Logger file:    2025-06-29-LXV-JK8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  407

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:42:55
Duurvlucht     : 04:38:27
Vrije vlucht   :  341.6 km
Fasttrack      :   86.6 kmh
Opgegeven proef:  326.6 km
Hoogtewinst    : 1103.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.268'N   5°22.791'E
    tijd: 11:15:23 UTC
    alti: -59 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.512'N   5°20.636'E = 313° 3.4 km van vertrek
    tijd: 11:19:51 UTC
    alti: 611 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.226'N   5°22.395'E = 260° 0.5 km van vertrek
    tijd: 15:58:18 UTC
    alti: -50 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:42:55
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.763'N   5°19.426'E  @ 11:21:33 UTC,   594 m
    punt 1:  50°59.090'N   5°36.576'E  @ 12:04:21 UTC,   857 m
    punt 2:  51°11.432'N   5°43.564'E  @ 12:19:41 UTC,   729 m
    punt 3:  51°40.951'N   6°50.870'E  @ 13:26:21 UTC,   688 m
    punt 4:  51°56.213'N   7°10.193'E  @ 13:50:04 UTC,   432 m
    punt 5:  51°10.358'N   5°35.057'E  @ 15:46:52 UTC,  1015 m
    Finish:  50°58.261'N   5°22.264'E  @ 15:55:44 UTC,    56 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   20.1 km  88° @  28.2 km/h
    been 2:   24.3 km  20° @  95.1 km/h
    been 3:   95.3 km  54° @  85.8 km/h
    been 4:   36.0 km  38° @  91.0 km/h
    been 5:  139.0 km 233° @  71.4 km/h
    been 6:   27.0 km 214° @ 182.4 km/h
Afgelegde afstand:                   341.6 km
Duur:                                04:34:11
Gemiddelde snelheid:                 74.8 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.6 km
Starthoogte:                         543.0 m
Finishhoogte:                        56.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          487 m
Totale score afstand:                341.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°05.118'N   5°38.326'E =  55° 22.2 km van vertrek
    tijd:    12:13:19 UTC
    alti:    925 m
Finishpunt
    pos.:    51°47.319'N   6°49.619'E =  47° 135.7 km van vertrek
    tijd:    14:13:19 UTC
    alti:    650 m
Grootste afstand in 2 uur: 173.3 km
Beste snelheid in 2 uur:    86.6 km/h
Hoogteverlies:             275 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  COESFELD         51°56.440'N   7°09.850'E   130.4 km  50°
    punt 3:  BOCHOLT BE       51°10.351'N   5°34.732'E   139.3 km 233°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 12:00:11 UTC,  1042 m
    punt 1:  STRAMPROY        @ 12:19:37 UTC,   725 m :   32.7 km  101.0 km/h
    punt 2:  COESFELD         @ 13:49:57 UTC,   449 m :  129.4 km   85.9 km/h
    punt 3:  BOCHOLT BE       @ 15:46:56 UTC,  1009 m :  138.3 km   70.9 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:55:41 UTC,    17 m :   26.2 km  179.5 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        326.6 km
Duur van de proef:        03:55:30
Gemiddelde snelheid:      83.2 km/h
Start hoogte:             513 m
Hoogte passeren start:    1042 m
Hoogte passeren finish:   17 m
Hoogteverlies over proef: 496 m
Totale score afstand:     326.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   17.9 km
Been 1:   18.0 km
Been 2:   28.2 km
Totaal:   64.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:19:51 UTC
    einde: 15:58:18 UTC
    duur:  04:38:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     360 m @ 13:02:12 UTC
    hoog punt:    1463 m @ 15:43:07 UTC
    hoogtewinst:  1103 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:56:36  bearing 89.0°
    Tweede punt: 13:49:57  bearing 57.2°
    Totale hoek: -31.8°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3994

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs