CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2025 -- Koen VANDERPUTTEN -- 1669,9 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/07/2025
Piloot: KOEN VANDERPUTTEN
Zweefvliegtuig: OO-ZVA
Toestel type: VENTUS 2CXM Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: jk8
Logger file: 2025-07-04-LXV-JK8-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 500
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:45:00
Duurvlucht : 04:40:14
Vrije vlucht : 425.6 km
Fasttrack : 119.8 kmh
Driehoek : 172.1 km
Hoogtewinst : 1353.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.232'N 5°22.074'E
tijd: 10:42:34 UTC
alti: -92 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.936'N 5°23.424'E = 50° 2.0 km van vertrek
tijd: 10:47:20 UTC
alti: 592 m
Landingspunt
pos.: 50°58.226'N 5°22.598'E = 91° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:27:34 UTC
alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:45:00
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.988'N 5°23.348'E @ 10:47:25 UTC, 600 m
punt 1: 51°00.120'N 5°40.421'E @ 11:14:01 UTC, 1363 m
punt 2: 51°19.606'N 5°51.942'E @ 11:28:38 UTC, 990 m
punt 3: 51°50.593'N 7°17.040'E @ 12:25:09 UTC, 1194 m
punt 4: 52°18.415'N 7°09.321'E @ 12:51:55 UTC, 775 m
punt 5: 51°31.385'N 6°34.698'E @ 14:02:47 UTC, 854 m
Finish: 50°58.185'N 5°21.673'E @ 15:25:04 UTC, 219 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.1 km 84° @ 45.3 km/h
been 2: 38.5 km 20° @ 158.2 km/h
been 3: 113.9 km 59° @ 120.9 km/h
been 4: 52.3 km 350° @ 117.3 km/h
been 5: 95.8 km 205° @ 81.1 km/h
been 6: 104.9 km 234° @ 76.5 km/h
Afgelegde afstand: 425.6 km
Duur: 04:37:39
Gemiddelde snelheid: 92.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.5 km
Starthoogte: 592.0 m
Finishhoogte: 219.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 373 m
Totale score afstand: 425.6 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°55.349'N 5°35.809'E = 108° 17.0 km van vertrek
tijd: 11:10:28 UTC
alti: 1607 m
Finishpunt
pos.: 52°05.916'N 7°02.460'E = 42° 171.0 km van vertrek
tijd: 13:10:28 UTC
alti: 771 m
Grootste afstand in 2 uur: 239.6 km
Beste snelheid in 2 uur: 119.8 km/h
Hoogteverlies: 836 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 415.1 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: DULMEN 51°51.120'N 7°17.120'E 109.1 km 58°
punt 3: BAD BENTHEIN 52°18.340'N 7°09.520'E 51.2 km 350°
punt 4: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 96.4 km 207°
punt 5: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.4 km 243°
punt 6: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 48.2 km
Been 1: 75.7 km
Been 2: 48.2 km
Totaal: 172.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:47:20 UTC
einde: 15:27:34 UTC
duur: 04:40:14
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 406 m @ 14:26:49 UTC
hoog punt: 1759 m @ 14:41:39 UTC
hoogtewinst: 1353 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:09:08 bearing 87.9°
Tweede punt: 12:51:58 bearing 48.7°
Totale hoek: -39.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 5985
| |||||||||||||||||||||