CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Bart LEYSEN -- 1143,5 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: BART LEYSEN
Zweefvliegtuig: D-4115
Toestel type: VENTUS 2A Klasse: 15-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: a47
Logger file: 2025-06-29-LXV-A47-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:17:48
Duurvlucht : 04:14:33
Vrije vlucht : 320.9 km
Fasttrack : 95.5 kmh
Opgegeven proef: 263.0 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.266'N 5°22.761'E
tijd: 10:41:21 UTC
alti: -65 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.984'N 5°20.361'E = 259° 2.8 km van vertrek
tijd: 10:44:36 UTC
alti: 549 m
Landingspunt
pos.: 50°58.228'N 5°22.368'E = 261° 0.5 km van vertrek
tijd: 14:59:09 UTC
alti: -55 m
Afstand take-off tot landing: 0.5
Totale vluchtduur: 04:17:48
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.527'N 5°15.935'E @ 11:06:30 UTC, 890 m
punt 1: 50°59.440'N 5°33.739'E @ 11:23:28 UTC, 1024 m
punt 2: 51°03.284'N 5°12.885'E @ 11:43:48 UTC, 934 m
punt 3: 51°03.667'N 5°30.046'E @ 12:14:35 UTC, 817 m
punt 4: 51°39.384'N 6°55.409'E @ 13:30:35 UTC, 880 m
punt 5: 51°21.167'N 5°52.715'E @ 14:24:49 UTC, 643 m
Finish: 50°58.300'N 5°22.097'E @ 14:56:59 UTC, 107 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 20.8 km 90° @ 73.7 km/h
been 2: 25.4 km 286° @ 75.0 km/h
been 3: 20.1 km 88° @ 39.1 km/h
been 4: 119.2 km 56° @ 94.1 km/h
been 5: 80.0 km 245° @ 88.5 km/h
been 6: 55.4 km 220° @ 103.4 km/h
Afgelegde afstand: 320.9 km
Duur: 03:50:29
Gemiddelde snelheid: 83.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.8 km
Starthoogte: 477.0 m
Finishhoogte: 107.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 370 m
Totale score afstand: 320.9 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°00.478'N 5°22.631'E = 358° 4.1 km van vertrek
tijd: 12:10:22 UTC
alti: 1018 m
Finishpunt
pos.: 51°26.196'N 6°06.827'E = 44° 72.9 km van vertrek
tijd: 14:10:22 UTC
alti: 586 m
Grootste afstand in 2 uur: 190.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 95.5 km/h
Hoogteverlies: 432 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 265.0 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZONHOVEN 51°00.728'N 5°22.287'E
punt 1: DORSTEN 51°39.680'N 6°55.470'E 130.1 km 56°
punt 2: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 108.3 km 240°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: ZONHOVEN @ 12:06:46 UTC, 951 m
punt 1: DORSTEN @ 13:30:39 UTC, 880 m : 129.6 km 92.7 km/h
punt 2: BOCHOLT BE @ 14:46:57 UTC, 1029 m : 107.3 km 84.3 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 14:56:51 UTC, -21 m : 26.2 km 158.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 263.0 km
Duur van de proef: 02:50:05
Gemiddelde snelheid: 92.8 km/h
Start hoogte: 477 m
Hoogte passeren start: 951 m
Hoogte passeren finish: -21 m
Hoogteverlies over proef: 498 m
Totale score afstand: 263.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 25.3 km
Been 1: 38.7 km
Been 2: 26.4 km
Totaal: 90.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:44:36 UTC
einde: 14:59:09 UTC
duur: 04:14:33
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 447 m @ 14:31:48 UTC
hoog punt: 1285 m @ 14:43:44 UTC
hoogtewinst: 838 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:55:02 bearing 83.2°
Tweede punt: 14:00:49 bearing 61.2°
Totale hoek: -22.0°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3787
| |||||||||||||||||||||