BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-06-2025 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1338,5 punten

Database gegevens:

Datum: 29-06-2025 Type proef: OP
Toestel: Ventus 3T 18m Immatriculatie: D-KSBT
Handicapfactor: 122 Klasse: Motor
Piloot: Bert Jr. SCHMELZER Club: KACK
Afstand: 326.6 km Score: 1338,5 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: JA
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Luchtruim BK

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-06-29-LXV-AGJ-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-06-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-06-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/06/2025
Piloot:         BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type:   VENTUS 3T    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: agj
Logger file:    2025-06-29-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 04:17:53
Duurvlucht     : 04:14:27
Vrije vlucht   :  354.7 km
Fasttrack      :   90.0 kmh
Opgegeven proef:  326.6 km
Hoogtewinst    : 1112.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.272'N   5°22.776'E
    tijd: 11:00:01 UTC
    alti: -54 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°59.678'N   5°18.399'E = 297° 5.7 km van vertrek
    tijd: 11:03:27 UTC
    alti: 568 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.234'N   5°22.590'E = 252° 0.2 km van vertrek
    tijd: 15:17:54 UTC
    alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:17:53
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°59.523'N   5°16.149'E  @ 11:07:56 UTC,   694 m
    punt 1:  50°53.936'N   5°34.004'E  @ 11:39:40 UTC,  1064 m
    punt 2:  51°11.144'N   5°43.176'E  @ 12:01:15 UTC,   836 m
    punt 3:  51°34.215'N   6°39.546'E  @ 12:51:51 UTC,   888 m
    punt 4:  51°56.217'N   7°09.732'E  @ 13:34:21 UTC,   641 m
    punt 5:  51°09.124'N   5°31.516'E  @ 15:08:55 UTC,   910 m
    Finish:  50°58.234'N   5°22.590'E  @ 15:17:54 UTC,   -47 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   23.3 km 116° @  44.1 km/h
    been 2:   33.7 km  18° @  93.6 km/h
    been 3:   78.2 km  56° @  92.7 km/h
    been 4:   53.6 km  40° @  75.7 km/h
    been 5:  143.2 km 233° @  90.9 km/h
    been 6:   22.7 km 207° @ 151.8 km/h
Afgelegde afstand:                   354.7 km
Duur:                                04:09:58
Gemiddelde snelheid:                 85.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte:                         509.0 m
Finishhoogte:                        -47.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          556 m
Totale score afstand:                354.7 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°52.445'N   6°59.165'E =  47° 150.2 km van vertrek
    tijd:    13:18:00 UTC
    alti:    302 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.234'N   5°22.590'E = 252° 0.2 km van vertrek
    tijd:    15:17:54 UTC
    alti:    -47 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.0 km
Beste snelheid in 2 uur:    90.0 km/h
Hoogteverlies:             349 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E
    punt 1:  STRAMPROY        51°11.414'N   5°43.177'E    33.2 km  27°
    punt 2:  COESFELD         51°56.440'N   7°09.850'E   130.4 km  50°
    punt 3:  BOCHOLT BE       51°10.351'N   5°34.732'E   139.3 km 233°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    26.7 km 212°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   FORD GENK        @ 11:33:29 UTC,  1030 m
    punt 1:  STRAMPROY        @ 12:01:23 UTC,   882 m :   32.7 km   70.4 km/h
    punt 2:  COESFELD         @ 13:34:22 UTC,   641 m :  129.4 km   83.5 km/h
    punt 3:  BOCHOLT BE       @ 15:07:16 UTC,   882 m :  138.3 km   89.3 km/h
    finish:  HASSELT KIEWIT   @ 15:17:54 UTC,   -47 m :   26.2 km  147.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand:        326.6 km
Duur van de proef:        03:44:25
Gemiddelde snelheid:      87.3 km/h
Start hoogte:             509 m
Hoogte passeren start:    1030 m
Hoogte passeren finish:   -47 m
Hoogteverlies over proef: 556 m
Totale score afstand:     326.6 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   35.2 km
Been 1:   22.4 km
Been 2:   22.4 km
Totaal:   80.1 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 11:03:27 UTC
    einde: 15:17:54 UTC
    duur:  04:14:27

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     290 m @ 13:17:37 UTC
    hoog punt:    1402 m @ 14:30:15 UTC
    hoogtewinst:  1112 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 11:39:38  bearing 89.8°
    Tweede punt: 13:37:08  bearing 56.7°
    Totale hoek: -33.1°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4470

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs