CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef29-06-2025 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1338,5 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 29/06/2025
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2025-06-29-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:17:53
Duurvlucht : 04:14:27
Vrije vlucht : 354.7 km
Fasttrack : 90.0 kmh
Opgegeven proef: 326.6 km
Hoogtewinst : 1112.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.272'N 5°22.776'E
tijd: 11:00:01 UTC
alti: -54 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.678'N 5°18.399'E = 297° 5.7 km van vertrek
tijd: 11:03:27 UTC
alti: 568 m
Landingspunt
pos.: 50°58.234'N 5°22.590'E = 252° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:17:54 UTC
alti: -47 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 04:17:53
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.523'N 5°16.149'E @ 11:07:56 UTC, 694 m
punt 1: 50°53.936'N 5°34.004'E @ 11:39:40 UTC, 1064 m
punt 2: 51°11.144'N 5°43.176'E @ 12:01:15 UTC, 836 m
punt 3: 51°34.215'N 6°39.546'E @ 12:51:51 UTC, 888 m
punt 4: 51°56.217'N 7°09.732'E @ 13:34:21 UTC, 641 m
punt 5: 51°09.124'N 5°31.516'E @ 15:08:55 UTC, 910 m
Finish: 50°58.234'N 5°22.590'E @ 15:17:54 UTC, -47 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 23.3 km 116° @ 44.1 km/h
been 2: 33.7 km 18° @ 93.6 km/h
been 3: 78.2 km 56° @ 92.7 km/h
been 4: 53.6 km 40° @ 75.7 km/h
been 5: 143.2 km 233° @ 90.9 km/h
been 6: 22.7 km 207° @ 151.8 km/h
Afgelegde afstand: 354.7 km
Duur: 04:09:58
Gemiddelde snelheid: 85.1 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 8.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.2 km
Starthoogte: 509.0 m
Finishhoogte: -47.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 556 m
Totale score afstand: 354.7 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°52.445'N 6°59.165'E = 47° 150.2 km van vertrek
tijd: 13:18:00 UTC
alti: 302 m
Finishpunt
pos.: 50°58.234'N 5°22.590'E = 252° 0.2 km van vertrek
tijd: 15:17:54 UTC
alti: -47 m
Grootste afstand in 2 uur: 180.0 km
Beste snelheid in 2 uur: 90.0 km/h
Hoogteverlies: 349 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.6 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E
punt 1: STRAMPROY 51°11.414'N 5°43.177'E 33.2 km 27°
punt 2: COESFELD 51°56.440'N 7°09.850'E 130.4 km 50°
punt 3: BOCHOLT BE 51°10.351'N 5°34.732'E 139.3 km 233°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 26.7 km 212°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: FORD GENK @ 11:33:29 UTC, 1030 m
punt 1: STRAMPROY @ 12:01:23 UTC, 882 m : 32.7 km 70.4 km/h
punt 2: COESFELD @ 13:34:22 UTC, 641 m : 129.4 km 83.5 km/h
punt 3: BOCHOLT BE @ 15:07:16 UTC, 882 m : 138.3 km 89.3 km/h
finish: HASSELT KIEWIT @ 15:17:54 UTC, -47 m : 26.2 km 147.7 km/h
Proef GELUKT
Afstanden gepenaliseerd omwille van gebruik van beercan
Afgelegde afstand: 326.6 km
Duur van de proef: 03:44:25
Gemiddelde snelheid: 87.3 km/h
Start hoogte: 509 m
Hoogte passeren start: 1030 m
Hoogte passeren finish: -47 m
Hoogteverlies over proef: 556 m
Totale score afstand: 326.6 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 35.2 km
Been 1: 22.4 km
Been 2: 22.4 km
Totaal: 80.1 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:03:27 UTC
einde: 15:17:54 UTC
duur: 04:14:27
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 290 m @ 13:17:37 UTC
hoog punt: 1402 m @ 14:30:15 UTC
hoogtewinst: 1112 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:39:38 bearing 89.8°
Tweede punt: 13:37:08 bearing 56.7°
Totale hoek: -33.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4470
| |||||||||||||||||||||