CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef04-07-2025 -- Bert Jr. SCHMELZER -- 1490,6 punten
304 Nul of te veel keerpunten volgens regels Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 04/07/2025
Piloot: BERT SCHMELZER
Zweefvliegtuig: D-KSBT
Toestel type: VENTUS 3T Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: agj
Logger file: 2025-07-04-LXV-AGJ-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:33:07
Duurvlucht : 04:27:31
Vrije vlucht : 416.4 km
Fasttrack : 116.0 kmh
Driehoek : 185.3 km
Hoogtewinst : 1587.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.237'N 5°22.087'E
tijd: 10:34:20 UTC
alti: -89 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°59.831'N 5°24.867'E = 48° 4.4 km van vertrek
tijd: 10:39:56 UTC
alti: 564 m
Landingspunt
pos.: 50°58.240'N 5°22.658'E = 90° 0.7 km van vertrek
tijd: 15:07:27 UTC
alti: -62 m
Afstand take-off tot landing: 0.7
Totale vluchtduur: 04:33:07
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°59.780'N 5°24.854'E @ 10:39:59 UTC, 574 m
punt 1: 51°03.066'N 5°42.180'E @ 11:16:00 UTC, 1311 m
punt 2: 51°19.459'N 5°52.386'E @ 11:32:05 UTC, 1430 m
punt 3: 51°51.045'N 7°16.795'E @ 12:34:08 UTC, 1442 m
punt 4: 52°18.163'N 7°09.345'E @ 13:02:56 UTC, 1428 m
punt 5: 51°31.705'N 6°31.651'E @ 13:55:40 UTC, 816 m
Finish: 50°58.240'N 5°22.658'E @ 15:07:27 UTC, -62 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 21.2 km 73° @ 35.2 km/h
been 2: 32.6 km 21° @ 121.8 km/h
been 3: 113.7 km 58° @ 110.0 km/h
been 4: 51.0 km 350° @ 106.3 km/h
been 5: 96.4 km 207° @ 109.7 km/h
been 6: 101.5 km 233° @ 84.8 km/h
Afgelegde afstand: 416.4 km
Duur: 04:27:28
Gemiddelde snelheid: 93.4 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 4.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 0.7 km
Starthoogte: 564.0 m
Finishhoogte: -62.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 626 m
Totale score afstand: 416.4 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°55.210'N 5°35.773'E = 109° 17.0 km van vertrek
tijd: 11:10:43 UTC
alti: 1596 m
Finishpunt
pos.: 52°09.835'N 7°00.989'E = 40° 175.2 km van vertrek
tijd: 13:10:43 UTC
alti: 990 m
Grootste afstand in 2 uur: 231.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 116.0 km/h
Hoogteverlies: 606 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 415.1 km NIET GELDIG
Nul of te veel keerpunten volgens regels
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 52.2 km 29°
punt 2: DULMEN 51°51.120'N 7°17.120'E 109.1 km 58°
punt 3: BAD BENTHEIN 52°18.340'N 7°09.520'E 51.2 km 350°
punt 4: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 96.4 km 207°
punt 5: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.4 km 243°
punt 6: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 51.9 km
Been 1: 81.5 km
Been 2: 51.9 km
Totaal: 185.3 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:39:56 UTC
einde: 15:07:27 UTC
duur: 04:27:31
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 249 m @ 14:10:49 UTC
hoog punt: 1836 m @ 14:52:08 UTC
hoogtewinst: 1587 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 11:08:19 bearing 88.1°
Tweede punt: 13:03:00 bearing 48.8°
Totale hoek: -39.3°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 9550
| |||||||||||||||||||||