BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

29-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2711,1 punten

Database gegevens:

Datum: 29-07-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 820.1 km Score: 2711,1 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
My name is Jo, jo-jo Skysight was al enkele dagen positief over vandaag, topmeteo niet echt. Die gaven zelfs regen in de vallei hier en qua geen kilometer lokaal. Toch maar vanuit gegaan dat het goed ging worden. Ulrike en Virginia hadden de auto nodig om te gaan wandelen en dus maar eens vroeg naar het veld om de zwever in de rij te zetten, en dat bleek achteraf gezien de goede move. Water erin en stond in de piste iets voor 10u wat in barcelo vroeg is. Een briefing die veel te lang duurde en dan nog de opmerking dat er maar 1 sleper was, terwijl er een hele rij wachten was. Daar bovenop ook nog de melding de sleeppiloot maar vanaf 11u30 kon slepen daarvoor moet hij nog wat ULM les geven. De frustratie in de rij begon dan ook wat op te lopen. Zat klaar om 11u30, zwever stond als eerst in de rij, en toch presteerde een franse duo om voor te kruipen... Maar ik had nog geluk, de andere KAC'ers moeten nog veel langer wachten. Soms in de start hier beetje chaos. De sleep was ook mijn langste ooit hier. Robin werkte niet, solei buff niet, foucon niet,... dan maar blijven hangen en het minuten geld voor lief nemen. Na even aandringen geraakte ik wel op hoogte. Vooraf had ik het plan gemaakt om eerst naar het zuiden te vliegen. Vertrokken over het alternatief parcour, daar kom ik niet zo vaak al wel vorig jaar gemerkt dat het best goed gaat. Ze voorpelde dat het plateau goed zou zijn en dat bleek ook zo te zijn. Tot vinon en wat nostalgie opsneuven. Daarna was het vrij simpel, zo ver mogelijk noord geraken. Het bleek net aan lac Cenis te zijn. Andere vlogen stuk verder door aan de oost kant van de alpen maar daar kende ik het niet. Vanaf daar was het zoals de samenvattting het zegt een jo-jo. Klinkt misschien saai maar is het niet. De contities verandere over de dag en dag tot dag dat het toch telkens andere en aangepaste beslissingen nemen is. Nog een tweede keer naar vinon geweest en 's avond wel niet meer de overstap naar Jaffreux gemaakt. Wel voor mijn doen wat later aan coupe gekomen en werkte nog ondanks de plaat die stillaan over het parcour hing. Nog even in de vallei van barcelonnette proberen naar lac neuf coleur te geraken maar dat lukte niet meer.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Salon opgeroepen R71 en andere gebieden niet actief

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/659340
Igc-file: 2025-07-29-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 29-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 29-07-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   29/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-29-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:28:08
Duurvlucht     : 08:14:47
Vrije vlucht   :  820.1 km
Fasttrack      :  126.5 kmh
Driehoek       :  171.0 km
Hoogtewinst    : 1704.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.819'E
    tijd: 09:59:40 UTC
    alti: 1080 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°25.873'N   6°42.939'E =  59° 9.5 km van vertrek
    tijd: 10:13:00 UTC
    alti: 2140 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.531'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 18:27:48 UTC
    alti: 1085 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:28:08
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.481'N   6°47.159'E  @ 10:31:51 UTC,  2914 m
    punt 1:  43°41.698'N   5°54.925'E  @ 11:31:23 UTC,  2489 m
    punt 2:  45°10.819'N   6°56.261'E  @ 13:18:44 UTC,  3491 m
    punt 3:  43°41.410'N   5°53.430'E  @ 14:52:07 UTC,  2314 m
    punt 4:  45°02.355'N   6°46.041'E  @ 16:24:02 UTC,  3290 m
    punt 5:  44°01.790'N   6°19.387'E  @ 17:20:45 UTC,  2465 m
    Finish:  44°25.042'N   6°50.044'E  @ 18:13:55 UTC,  2735 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  108.4 km 220° @ 109.2 km/h
    been 2:  184.0 km  26° @ 102.9 km/h
    been 3:  185.4 km 207° @ 119.1 km/h
    been 4:  165.4 km  25° @ 108.0 km/h
    been 5:  117.6 km 198° @ 124.4 km/h
    been 6:   59.3 km  43° @  67.0 km/h
Afgelegde afstand:                   820.1 km
Duur:                                07:42:04
Gemiddelde snelheid:                 106.5 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 15.0 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.9 km
Starthoogte:                         2140.0 m
Finishhoogte:                        2735.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -595 m
Totale score afstand:                820.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    45°06.037'N   6°50.760'E =  13° 81.4 km van vertrek
    tijd:    13:28:07 UTC
    alti:    3818 m
Finishpunt
    pos.:    44°13.425'N   6°32.219'E = 199° 19.1 km van vertrek
    tijd:    15:28:08 UTC
    alti:    2554 m
Grootste afstand in 2 uur: 253.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   126.5 km/h
Hoogteverlies:             1264 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2140 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   75.2 km
Been 1:   47.9 km
Been 2:   47.9 km
Totaal:  171.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:13:00 UTC
    einde: 18:27:47 UTC
    duur:  08:14:47

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2140 m @ 10:13:00 UTC
    hoog punt:    3844 m @ 13:28:02 UTC
    hoogtewinst:  1704 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 13797

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs