BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

31-07-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2370,6 punten

Database gegevens:

Datum: 31-07-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 717.1 km Score: 2370,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Gevalideerd IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Shit zo'n goed weer en vlieg ik mezelf ziek (inclusief overgeven in vlucht, en op de grond), dat was heel lang geleden. Dan maar vroeger komen landen. De dag begon anders best ok. Vroeg in de rij en best op tijd weg. Niet zo ver keer dat ik hier tot nu toe rond 11u15 ben vertrokken. Het ging dus volgende keren toch ook maar wat vroeger vertrekken. Iets hoger laten slepen voor de zekerheid en in het begin tevreden gesteld met 1ms om eerst wat hoogte te pakken en aan de overkant van de vallei de proef te starten. Zo was het toch weer 11u45 voor ik echt vertrok. Vertrekken zuid leek me vandaag ook de beste optie. Gekozen om de voor mij iets minder bekende kant te kiezen. Niet omdat die veel beter leek, wel om deze beter te leren kennen. Dus op pad richting fayence. Een andere reden was dat ik zo de start vanuit fayence wat oefen voor het geval ik daar nog eens ga vliegen. Qua km had het mogelijk beter geweest om aan de andere kant van canjuers te keren. Weg naar boven opnieuw over alternatief parcour en samen met een hoop zwever. Eens aan col etach net mijn neus in de morienne gestoken maar toch maar beslist om terug te draaien. Alle toppen staken in de wolken. Vanaf daar leek het aan de ecrin ook best ok. Even gedacht om via de val royal terug te gaan maar dat zou toch beetje om zijn. Om niet zelfde jojo te doen beslist om richting pic de bure te gaan. ook al zou dat beetje been opofferen zijn als ik niet genoeg west zou geraken. Aan pic de bure zakte de basis best sterk en most ik met snelheid onder de wolke blijven. Met 2400m nog beetje verder gevlogen in het blauw maar dat leek best dood. De cu stonden weer bij aubenasson maar dat zou een lange steek zijn en wist neit heel zeker of het blauw op de weg terug zou werken. Dan maar gekeerd voor wat ik initieel van plan was. Vanaf daar de west kant genomen langs serre en st auban, Salon melde me dat de R71 niet actief was dus daar was wat ruimte. Achter Vinon gedraaid en was nostalgie opgehaald. Vanaf daar begon ik me al niet helemaal top te voelen. Zuurstof dan maar op gezet op 2000m. Een aan het parcours ging het als een raket die regio was echt wel goed vandaag. Zonder problemen tot in st crepin en daar moeten overgeven. uit ervaring weet ik dat het dan even wat beter gaat. Nog klein stukje door gevlogen maar toch maar gedraaid om dicht bij barcelo te zijn. Het parcours ging nog perfect, zaten nog een hoop kilomters in maar toch maar binnen gevlogen. Nog een stukke 1.5-2 vliegen zat erin... Eens op de grond, kwam de rest er nog uit. Maar goed dat ik was komen ladnden. Ergens wel jammer, nu was het goed weer. Denk vorige dagen te weining gedronken of iets fout gegeten ofzo.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Contact Salon 135.15, gebieden (R71) niet actief

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/660971
Igc-file: 2025-07-31-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 31-07-2025
Weerkaart: Weerkaart van 31-07-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   31/07/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-07-31-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:24:12
Duurvlucht     : 07:13:20
Vrije vlucht   :  717.1 km
Fasttrack      :  124.5 kmh
Driehoek       :  403.7 km
Hoogtewinst    : 1896.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.215'N   6°36.817'E
    tijd: 09:18:18 UTC
    alti: 1059 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°19.547'N   6°34.749'E = 202° 7.3 km van vertrek
    tijd: 09:29:09 UTC
    alti: 2373 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.514'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:42:30 UTC
    alti: 1080 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 07:24:12
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°26.818'N   6°35.903'E  @ 09:45:16 UTC,  2713 m
    punt 1:  43°45.361'N   6°44.103'E  @ 10:30:56 UTC,  2268 m
    punt 2:  45°11.098'N   6°48.612'E  @ 12:10:14 UTC,  3294 m
    punt 3:  44°40.435'N   5°38.218'E  @ 13:09:49 UTC,  2328 m
    punt 4:  43°38.101'N   5°45.927'E  @ 14:22:40 UTC,  2244 m
    punt 5:  45°00.403'N   6°44.646'E  @ 15:54:18 UTC,  3417 m
    Finish:  44°15.926'N   6°29.087'E  @ 16:30:13 UTC,  2706 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   77.6 km 172° @ 101.9 km/h
    been 2:  158.9 km   2° @  96.0 km/h
    been 3:  108.6 km 239° @ 109.4 km/h
    been 4:  115.9 km 175° @  95.5 km/h
    been 5:  171.2 km  27° @ 112.1 km/h
    been 6:   84.9 km 194° @ 141.8 km/h
Afgelegde afstand:                   717.1 km
Duur:                                06:44:57
Gemiddelde snelheid:                 106.3 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.0 km
Starthoogte:                         2257.0 m
Finishhoogte:                        2706.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -449 m
Totale score afstand:                717.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    43°46.910'N   6°05.485'E = 212° 79.2 km van vertrek
    tijd:    14:37:46 UTC
    alti:    2393 m
Finishpunt
    pos.:    44°23.814'N   6°37.543'E =  41° 1.5 km van vertrek
    tijd:    16:37:46 UTC
    alti:    1870 m
Grootste afstand in 2 uur: 249.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   124.5 km/h
Hoogteverlies:             523 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2373 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:  159.0 km
Been 1:  124.4 km
Been 2:  120.3 km
Totaal:  403.7 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:29:09 UTC
    einde: 16:42:29 UTC
    duur:  07:13:20

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1625 m @ 14:04:48 UTC
    hoog punt:    3521 m @ 15:50:35 UTC
    hoogtewinst:  1896 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 12819

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs