BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

01-08-2025 -- Michiel VAN DEN BORNE -- 2441,4 punten

Database gegevens:

Datum: 01-08-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 6 Immatriculatie: D-8505
Handicapfactor: 111 Klasse: Open/Ren
Piloot: Michiel VAN DEN BORNE Club: KAC
Afstand: 677.5 km Score: 2441,4 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Corridors in de Ecrins gebruikt

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-01-LXV-QGO-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 01-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 01-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   01/08/2025
Piloot:         MICHIEL VAN DEN BORNE
Zweefvliegtuig: D-8505
Toestel type:   LS 6    Klasse: 15-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: qgo
Logger file:    2025-08-01-LXV-QGO-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:22:40
Duurvlucht     : 08:14:50
Vrije vlucht   :  677.5 km
Fasttrack      :  113.9 kmh
Opgegeven proef:  431.9 km
Driehoek       :  164.0 km
Hoogtewinst    : 1742.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.214'N   6°36.809'E
    tijd: 09:04:16 UTC
    alti: 1090 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°26.745'N   6°43.286'E =  53° 10.8 km van vertrek
    tijd: 09:12:05 UTC
    alti: 2181 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.231'N   6°36.523'E = 275° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:26:56 UTC
    alti: 1118 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:22:40
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.182'N   6°43.058'E  @ 09:30:47 UTC,  2094 m
    punt 1:  43°49.462'N   6°44.457'E  @ 10:51:56 UTC,  2395 m
    punt 2:  45°01.981'N   6°41.460'E  @ 12:31:19 UTC,  3269 m
    punt 3:  43°52.680'N   6°15.754'E  @ 13:43:25 UTC,  2060 m
    punt 4:  45°00.317'N   6°42.773'E  @ 15:17:25 UTC,  3375 m
    punt 5:  43°54.837'N   6°14.520'E  @ 16:20:58 UTC,  2491 m
    Finish:  44°33.123'N   6°47.209'E  @ 17:13:07 UTC,  2888 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   69.9 km 178° @  51.7 km/h
    been 2:  134.4 km 358° @  81.1 km/h
    been 3:  132.8 km 195° @ 110.5 km/h
    been 4:  130.3 km  16° @  83.2 km/h
    been 5:  126.9 km 197° @ 119.8 km/h
    been 6:   83.2 km  31° @  95.7 km/h
Afgelegde afstand:                   677.5 km
Duur:                                07:42:20
Gemiddelde snelheid:                 87.9 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 11.1 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 23.0 km
Starthoogte:                         2096.0 m
Finishhoogte:                        2888.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -792 m
Totale score afstand:                677.5 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°28.171'N   6°46.690'E =  55° 16.0 km van vertrek
    tijd:    14:41:40 UTC
    alti:    3267 m
Finishpunt
    pos.:    44°14.765'N   6°28.111'E = 216° 19.5 km van vertrek
    tijd:    16:41:40 UTC
    alti:    2448 m
Grootste afstand in 2 uur: 227.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   113.9 km/h
Hoogteverlies:             819 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 534.6 km  GELDIG
    vertrek:                     0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   TH GRAND BERARD    44°26.105'N   6°39.237'E
    punt 1:  MT CHABERTON       44°57.850'N   6°45.106'E    59.3 km   7°
    punt 2:  PUI 2 DEPART PUI   43°54.332'N   6°14.380'E   124.5 km 199°
    punt 3:  MT CHABERTON       44°57.850'N   6°45.106'E   124.5 km  19°
    punt 4:  PUI 2 DEPART PUI   43°54.332'N   6°14.380'E   124.5 km 199°
    punt 5:  TH MORGON SUD      44°28.088'N   6°24.434'E    63.9 km  12°
    finish:  CHEVAL BLANC       44°07.633'N   6°25.431'E    37.9 km 178°
    landing:                     0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   TH GRAND BERARD    @ 11:47:53 UTC,  3331 m
    punt 1:  MT CHABERTON       @ 12:30:58 UTC,  3272 m :   59.3 km   82.6 km/h
    punt 2:  PUI 2 DEPART PUI   @ 13:42:11 UTC,  2050 m :  124.5 km  104.9 km/h
    punt 3:  MT CHABERTON       @ 15:19:05 UTC,  3385 m :  124.5 km   77.1 km/h
    punt 4:  PUI 2 DEPART PUI   niet gerond
    afbreekpunt: 43°54.829'N   6°14.552'E  @ 16:20:59 UTC, 2489 m : 123.6 km 119.8 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        431.9 km
Duur van de proef:        04:33:06
Gemiddelde snelheid:      94.9 km/h
Start hoogte:             1885 m
Hoogte passeren start:    3331 m
Hoogte aan break-punt:    2489 m
Hoogteverlies over proef: -604 m
Totale score afstand:     431.9 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   46.4 km
Been 1:   45.9 km
Been 2:   71.6 km
Totaal:  164.0 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:12:05 UTC
    einde: 17:26:55 UTC
    duur:  08:14:50

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1885 m @ 09:38:26 UTC
    hoog punt:    3627 m @ 12:36:37 UTC
    hoogtewinst:  1742 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 11787

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs