BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

03-08-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2408,6 punten

Database gegevens:

Datum: 03-08-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 728.6 km Score: 2408,6 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Niet het weer van de vorige (vlieg) dagen. Toch tevreden, zeker met mooie stuk op alternatief parcours. Na het misselijk word incident van 3 dagen terug, toch maar 2 dagen rust genomen. Vandaag de test of dat voldoende was. Voor de briefing in de rij, en weg om 11u15. Weg komen was echter niet vingers in de neus. Kon wel wat hoogte houden en beetje klimmen maar niet zoals de vorige dagen hop weg. Dan maar wat geduld hebben en wat blijven hangen tot het iets beter werd. Beetje de lokale hellingen op en af totdat het hoog genoeg was naar mijn goesting. Eerst naar het zuiden op het alternatief parcous. Wil ooit nog eens terug naar fayence dus goed om deze route alvast wat te verkennen. En daarbij kwam ook nog dat deze er gewoon beter uit zag. Dobber dobber naar onder tot lachen. Daar even naar de delta's kijken en terug naar boven. Op de terguweg zelfs nog iets meer oostelijk en eigenlijk zonder problemen terug bij barcelonnette. Even op de horloge kijken gaf al wel aan dat het minder weer was dan de vorige vliegdagen. Vandaar zelfde plan als altijd zo'n beetje, zo ver mogelijk naar het noorden. Via de italiaanse grens tot aan col d'etache maar, even in de morienne gekeken maar toch maar beslist om er vandaag uit te blijven. Voldoende hoogte kunnen pakken om van qua briancon tot helemaal in het zuiden te vliegen. Iet onder het mee bij de laatste Cu gedraaid. Op de terugweg wel de eerste fout gemaakt. Bij de Serre de montenier niet direct de bel gevonden en wat rond gevlogen en tijd verloren. Naar boven ging best ok, tot bij guiamme en tete lucy, opnieuw tijd verloren. Het leek me nog wel te doen bij st crepin dus de vallei in gedoken. Via rochbrune hoogte kunnen nemen en tot ander plaminet geraakt. Daar wel even er door gezakt richting tete amont. Dacht dat de wind west op het helling stond dus even een col over aan de achterkant met vele zakke tot gevlog. Wat van de helling weg in de hoop het zakken te beperken en dan echt bij tete amont terug naar de helling. Die ging alle geluk wel goed. Tenslotte nog even naar het zuiden over het parcour en exact om 19u gedraaid. Wat uitvliegen in de vallei van barcelo en een leuke vliegdag zat er weer op.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Poging volgens frans luchtruim te vliegen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/664128
Igc-file: 2025-08-03-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 03-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 03-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   03/08/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-08-03-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:41:22
Duurvlucht     : 08:32:29
Vrije vlucht   :  728.6 km
Fasttrack      :  123.0 kmh
Driehoek       :  225.6 km
Hoogtewinst    : 1785.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.213'N   6°36.823'E
    tijd: 09:17:45 UTC
    alti: 1074 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°20.324'N   6°36.120'E = 190° 5.4 km van vertrek
    tijd: 09:26:37 UTC
    alti: 2318 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.232'N   6°36.562'E = 276° 0.3 km van vertrek
    tijd: 17:59:07 UTC
    alti: 1071 m
Afstand take-off tot landing: 0.3
Totale vluchtduur: 08:41:22
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°21.244'N   6°44.296'E  @ 10:00:03 UTC,  2650 m
    punt 1:  43°44.025'N   6°40.150'E  @ 10:50:01 UTC,  2706 m
    punt 2:  45°09.414'N   6°47.862'E  @ 12:35:46 UTC,  3289 m
    punt 3:  43°41.101'N   6°03.140'E  @ 14:01:17 UTC,  2311 m
    punt 4:  45°01.051'N   6°43.845'E  @ 16:00:00 UTC,  3215 m
    punt 5:  44°03.184'N   6°19.422'E  @ 17:00:15 UTC,  2349 m
    Finish:  44°25.099'N   6°49.878'E  @ 17:46:52 UTC,  2619 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   69.1 km 185° @  83.0 km/h
    been 2:  158.5 km   4° @  89.9 km/h
    been 3:  174.0 km 200° @ 122.1 km/h
    been 4:  157.6 km  20° @  79.7 km/h
    been 5:  111.9 km 197° @ 111.5 km/h
    been 6:   57.4 km  45° @  73.8 km/h
Afgelegde afstand:                   728.6 km
Duur:                                07:46:49
Gemiddelde snelheid:                 93.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 10.6 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 17.7 km
Starthoogte:                         2283.0 m
Finishhoogte:                        2619.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -336 m
Totale score afstand:                728.6 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°42.428'N   6°57.701'E =  38° 45.1 km van vertrek
    tijd:    12:09:26 UTC
    alti:    3868 m
Finishpunt
    pos.:    43°47.789'N   6°15.194'E = 204° 71.7 km van vertrek
    tijd:    14:09:26 UTC
    alti:    2027 m
Grootste afstand in 2 uur: 246.0 km
Beste snelheid in 2 uur:   123.0 km/h
Hoogteverlies:             1841 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2318 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   63.2 km
Been 1:   99.2 km
Been 2:   63.2 km
Totaal:  225.6 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:26:37 UTC
    einde: 17:59:06 UTC
    duur:  08:32:29

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    2152 m @ 10:34:03 UTC
    hoog punt:    3937 m @ 12:51:59 UTC
    hoogtewinst:  1785 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 10025

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs