CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef06-08-2025 -- Tom CONINGS & WIL JANSSENS -- 1193,6 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 06/08/2025
Piloot: WIL JANSSENS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2025-08-06-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:57:32
Duurvlucht : 04:41:16
Vrije vlucht : 337.2 km
Fasttrack : 81.9 kmh
Opgegeven proef: 111.2 km
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.254'N 5°22.812'E
tijd: 09:51:57 UTC
alti: -54 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°57.700'N 5°21.393'E = 238° 1.9 km van vertrek
tijd: 09:57:09 UTC
alti: 587 m
Landingspunt
pos.: 50°58.229'N 5°22.437'E = 264° 0.4 km van vertrek
tijd: 14:49:29 UTC
alti: -39 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 04:57:32
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.1 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°57.665'N 5°21.179'E @ 10:08:13 UTC, 763 m
punt 1: 51°18.887'N 5°50.653'E @ 10:49:29 UTC, 695 m
punt 2: 51°35.612'N 6°40.198'E @ 11:48:08 UTC, 1005 m
punt 3: 51°25.627'N 6°28.546'E @ 12:18:12 UTC, 1086 m
punt 4: 51°18.519'N 5°50.986'E @ 12:47:02 UTC, 1229 m
punt 5: 51°29.832'N 6°30.299'E @ 13:17:59 UTC, 1159 m
Finish: 50°57.805'N 5°20.070'E @ 14:45:20 UTC, 427 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 52.3 km 41° @ 76.0 km/h
been 2: 65.2 km 61° @ 66.7 km/h
been 3: 22.9 km 216° @ 45.7 km/h
been 4: 45.5 km 253° @ 94.8 km/h
been 5: 50.2 km 65° @ 97.3 km/h
been 6: 101.0 km 234° @ 69.4 km/h
Afgelegde afstand: 337.2 km
Duur: 04:37:07
Gemiddelde snelheid: 73.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 2.2 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Starthoogte: 763.0 m
Finishhoogte: 427.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: 336 m
Totale score afstand: 337.2 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 51°28.192'N 6°31.742'E = 55° 97.6 km van vertrek
tijd: 12:12:34 UTC
alti: 1044 m
Finishpunt
pos.: 51°13.054'N 5°44.101'E = 42° 37.0 km van vertrek
tijd: 14:12:34 UTC
alti: 641 m
Grootste afstand in 2 uur: 163.8 km
Beste snelheid in 2 uur: 81.9 km/h
Hoogteverlies: 403 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 531.4 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: BORKEN ZUID 51°49.800'N 6°51.000'E 140.3 km 46°
punt 2: OERLINGHAUSEN 51°55.900'N 8°39.820'E 125.4 km 84°
punt 3: BORKEN ZUID 51°49.800'N 6°51.000'E 125.4 km 266°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 140.3 km 228°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: HASSELT KIEWIT @ 10:09:56 UTC, 695 m
punt 1: BORKEN ZUID niet gerond
afbreekpunt: 51°35.645'N 6°40.138'E @ 11:48:05 UTC, 1003 m : 111.2 km 68.0 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 111.2 km
Duur van de proef: 01:38:09
Gemiddelde snelheid: 68.0 km/h
Start hoogte: 695 m
Hoogte passeren start: 695 m
Hoogte aan break-punt: 1003 m
Hoogteverlies over proef: -308 m
Totale score afstand: 111.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:08:13 UTC
einde: 14:49:29 UTC
duur: 04:41:16
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 658 m @ 10:49:10 UTC
hoog punt: 1440 m @ 12:37:03 UTC
hoogtewinst: 782 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 10:08:40 bearing 83.8°
Tweede punt: 11:42:07 bearing 61.7°
Totale hoek: -22.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4960
| |||||||||||||||||||||