BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

06-08-2025 -- Martijn EERDEKENS -- 1844,1 punten

Database gegevens:

Datum: 06-08-2025 Type proef: VV
Toestel: LS 3 Immatriculatie: D-6651
Handicapfactor: 107 Klasse: Open/Ren
Piloot: Martijn EERDEKENS Club: KACK
Afstand: 493.3 km Score: 1844,1 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: NEE Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
The 650 km declared task was quickly thrown in the bin before launch... Even Plan B, a 530 km task, had to be abandoned during the flight beceaus of overdevelopment. The smoke from the Canadian wildfires had a bigger impact than expected — something the forecasts didn’t account for. That's also the reason of late start. The smoke was delaying the thermals.... The entire flight, all the way back to Belgium, was a struggle: weak thermals, long glides with little gain. I flew very conservatively due to overdevelopment. On the upside, it gave me the chance to relax and take in the views — always enjoyable! Flanders turned out to be the best part of the day. Unfortunately, I only got FL55 for a short while. Heading toward Weelde, I had to descend back to 4500 ft, so I didn’t dare becaus it would be a big blue glide. Because of a poor section in Germany, one of the legs ended up shorter than planned, and my legs gave out sooner than expected. There was definitely another 50–100 km possible in the day?? Hung around a bit after ariving at Kiewit so my parents could arrive and see me come in :) Thanks to Kiewit for letting me fly there, and thanks to David for the LS3!

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Crossing KB approved (4000ft). Transponder 6101 Niederhein. KB closed when back in Belgium and in contact with brussels info (transponder 2000) for flying in LFGA1

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-06-NAV-4SC-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 06-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 06-08-2025



IGC File gegevens:

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   06/08/2025
Piloot:         EERDEKENS MARTIJN
Zweefvliegtuig: D-6651
Toestel type:   LS 3    Klasse: CLUB
Logger type:    Naviter d.o.o.  s/n: 4sc
Logger file:    2025-08-06-NAV-4SC-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 07:22:05
Duurvlucht     : 07:19:04
Vrije vlucht   :  493.3 km
Fasttrack      :   84.3 kmh
Opgegeven proef:  150.7 km
Driehoek       :  231.9 km
Hoogtewinst    : 1171.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.253'N   5°22.810'E
    tijd: 09:44:11 UTC
    alti: -68 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°57.849'N   5°20.081'E = 257° 3.3 km van vertrek
    tijd: 09:47:12 UTC
    alti: 543 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.250'N   5°22.650'E = 268° 0.2 km van vertrek
    tijd: 17:06:16 UTC
    alti: -37 m
Afstand take-off tot landing: 0.2
Totale vluchtduur: 07:22:05
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°57.849'N   5°20.081'E  @ 09:47:12 UTC,   543 m
    punt 1:  51°45.718'N   7°07.864'E  @ 12:06:00 UTC,   978 m
    punt 2:  51°18.761'N   6°01.448'E  @ 13:24:54 UTC,  1426 m
    punt 3:  51°27.602'N   6°25.612'E  @ 13:47:08 UTC,  1359 m
    punt 4:  50°50.666'N   5°38.136'E  @ 14:59:37 UTC,  1180 m
    punt 5:  51°17.741'N   5°02.783'E  @ 15:45:40 UTC,   997 m
    Finish:  50°52.258'N   5°38.085'E  @ 16:38:32 UTC,  1273 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:  153.4 km  54° @  66.3 km/h
    been 2:   91.6 km 237° @  69.7 km/h
    been 3:   32.5 km  59° @  87.6 km/h
    been 4:   88.1 km 219° @  72.9 km/h
    been 5:   65.0 km 321° @  84.7 km/h
    been 6:   62.7 km 139° @  71.2 km/h
Afgelegde afstand:                   493.3 km
Duur:                                06:51:20
Gemiddelde snelheid:                 72.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 21.1 km
Starthoogte:                         543.0 m
Finishhoogte:                        1273.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -730 m
Totale score afstand:                493.3 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    51°36.644'N   6°42.528'E =  52° 116.9 km van vertrek
    tijd:    12:41:22 UTC
    alti:    1327 m
Finishpunt
    pos.:    51°01.994'N   5°32.357'E =  58° 13.1 km van vertrek
    tijd:    14:41:22 UTC
    alti:    794 m
Grootste afstand in 2 uur: 168.5 km
Beste snelheid in 2 uur:    84.3 km/h
Hoogteverlies:             533 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 550.1 km  GELDIG
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  SENDEN           51°54.070'N   7°29.520'E   180.0 km  54°
    punt 2:  NIJMEGEN BRUG    51°51.060'N   5°52.340'E   111.7 km 268°
    punt 3:  BORKENBERGE      51°46.750'N   7°17.120'E    97.8 km  94°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E   160.6 km 237°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start:   HASSELT KIEWIT   @ 10:06:14 UTC,   728 m
    punt 1:  SENDEN           niet gerond
    afbreekpunt: 51°45.718'N   7°07.864'E  @ 12:06:00 UTC, 978 m : 150.7 km 75.5 km/h
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        150.7 km
Duur van de proef:        01:59:46
Gemiddelde snelheid:      75.5 km/h
Start hoogte:             452 m
Hoogte passeren start:    728 m
Hoogte aan break-punt:    978 m
Hoogteverlies over proef: -526 m
Totale score afstand:     150.7 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   78.1 km
Been 1:   64.9 km
Been 2:   88.9 km
Totaal:  231.9 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:47:12 UTC
    einde: 17:06:16 UTC
    duur:  07:19:04

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     428 m @ 10:15:03 UTC
    hoog punt:    1599 m @ 16:24:54 UTC
    hoogtewinst:  1171 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 14:59:37  bearing 94.0°
    Tweede punt: 15:45:40  bearing 41.6°
    Totale hoek: -52.4°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 4947

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs