BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

07-08-2025 -- Dries VAN GESTEL -- 2396,0 punten

Database gegevens:

Datum: 07-08-2025 Type proef: VV
Toestel: ASG 29 E 18m Immatriculatie: DKHUY
Handicapfactor: 121 Klasse: Motor
Piloot: Dries VAN GESTEL Club: KAC
Afstand: 724.8 km Score: 2396,0 pt
Vertrekpunt: LFMR (buitenland) Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot:
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
Eerste stuk heen en terug fayence ging goed. St crepin vallei niet. Dan maar overgeschakeld op parcours jojo dag. Toen ik naar het plein reed stond er al 2 enkels en paar double zitter in de rij. Haasten moest dus niet, eerst vertrekken zat er toch niet meer in. Ze voorspelde blauw maar best ok weer. Getank en klaar aan de draad vlug eerst naar de briefing. De korste briefing in barcelo ooit 9min. Niet slecht eigenlijk de andere keren duren die veel te lang. Dus iets voor 11u in de rij en er waren nog 3 wachtende voor. Laten slepen naar het zuiden zoals de vorige dagen en nu ging het daar wel best direct naar boven maar neit zo heel hoog slechts 2700m. Voor mij nog net iets te weining om het alternatief parcours in te duiken. dan maar eerste even naar het noorden start gaan nemen. Ondertussen was de basis naar boven gegaan. Ooit wil ik nog eens naar fayence dus opnieuw zoals enkele vorege keren dit verlof me voorgenomen om het alternatief parcour te oefenen. Ken het daar nog niet geod dus geeft toch beetje nieuwe gevoel. Naar fayence ging vlot en ook de weg terug ging goed. Tot daar nog alles volgens plan. Dan maar hopen richting st crepin in een groot blauw gat. En dat was te merken. Het hing vol zwever aan tete peyron maar echt naar boven ging het daar niet. Een verdwaade Cu hing wat noord van tete amont dus daar maar naar toe gevlogen. Even de wandeling van paar dagen terug gaan bekijken, maar echt goed naar boven ging het daar ook niet. Plan om verder noord te gaan dus maar opgeborgen. Even dacht ik nog om terug naar de vercors te gaan maar eens ik boven de ecrins was leek het daar blauw. Dan om over geschakelijk op wat parcour jojo. Stukken ging dat echt goed. En zo nog wat geamuseerd en het proberen toestellen voorbij te steken. Een terug aan guillaume toch maar richting st crepin om te kijken of het daar nog altijd rommel was of ondertussen beter. Echt top was het niet maar kon eigenlijk zonder echte problemen toch montgenievere ronden. Laatste jojo en dan maar binnen vliegen. Kleine speeltuin maar wel plezant.

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

proberen frans luchtruim te volgen

Blog/fotos: https://www.weglide.org/flight/669302
Igc-file: 2025-08-07-LXV-AW0-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 07-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 07-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   07/08/2025
Piloot:         DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type:   ASG 29E 18M    Klasse: 18-METER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: aw0
Logger file:    2025-08-07-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 08:14:45
Duurvlucht     : 08:05:58
Vrije vlucht   :  724.8 km
Fasttrack      :  123.4 kmh
Driehoek       :  219.4 km
Hoogtewinst    : 1894.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    LFMR  Barcelonnette        BeNeLux: NEE
Vertrekpunt 
    pos.: 44°23.213'N   6°36.818'E
    tijd: 09:33:10 UTC
    alti: 1028 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 44°20.615'N   6°36.164'E = 190° 4.9 km van vertrek
    tijd: 09:41:56 UTC
    alti: 2102 m
Landingspunt 
    pos.: 44°23.229'N   6°36.498'E = 274° 0.4 km van vertrek
    tijd: 17:47:55 UTC
    alti: 1038 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:14:45
Motorgebruik
    aantal keren: 0

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  44°27.455'N   6°41.410'E  @ 10:01:30 UTC,  3106 m
    punt 1:  43°44.439'N   6°41.765'E  @ 10:42:48 UTC,  2256 m
    punt 2:  44°55.794'N   6°25.636'E  @ 12:23:02 UTC,  2664 m
    punt 3:  43°38.991'N   6°04.684'E  @ 13:48:11 UTC,  2218 m
    punt 4:  44°54.331'N   6°46.229'E  @ 15:17:10 UTC,  3246 m
    punt 5:  43°50.721'N   6°16.041'E  @ 16:21:30 UTC,  1856 m
    Finish:  44°33.863'N   6°50.006'E  @ 17:31:54 UTC,  2917 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   79.7 km 180° @ 115.7 km/h
    been 2:  133.9 km 351° @  80.1 km/h
    been 3:  144.9 km 191° @ 102.1 km/h
    been 4:  150.1 km  21° @ 101.2 km/h
    been 5:  124.4 km 199° @ 116.1 km/h
    been 6:   91.8 km  29° @  78.3 km/h
Afgelegde afstand:                   724.8 km
Duur:                                07:30:24
Gemiddelde snelheid:                 96.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 9.9 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 26.4 km
Starthoogte:                         2064.0 m
Finishhoogte:                        2917.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -853 m
Totale score afstand:                724.8 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    44°43.663'N   6°23.131'E = 335° 42.0 km van vertrek
    tijd:    12:52:34 UTC
    alti:    3085 m
Finishpunt
    pos.:    44°43.459'N   6°31.338'E = 349° 38.2 km van vertrek
    tijd:    14:52:34 UTC
    alti:    2660 m
Grootste afstand in 2 uur: 246.8 km
Beste snelheid in 2 uur:   123.4 km/h
Hoogteverlies:             425 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km  GELDIG
    vertrek:                       0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   ZUTENDAAL KERK       50°55.900'N   5°34.400'E
    punt 1:  NEDERWEERT           51°16.580'N   5°45.790'E    40.6 km  19°
    punt 2:  KAMP LINTFORT AERO   51°31.770'N   6°32.170'E    60.7 km  62°
    punt 3:  BERINGE NL           51°20.350'N   5°56.570'E    46.4 km 243°
    punt 4:  AS                   51°00.326'N   5°34.576'E    45.1 km 215°
    finish:  HASSELT KIEWIT       50°58.200'N   5°22.500'E    14.7 km 254°
    landing:                       0°00.000'N   0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
    start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand:        0.0 km
Duur van de proef:        00:00:00
Gemiddelde snelheid:      0.0 km/h
Start hoogte:             0 m
Hoogte passeren start:    2102 m
Hoogte aan break-punt:    0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand:     0.0 km

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   61.4 km
Been 1:   96.5 km
Been 2:   61.4 km
Totaal:  219.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 09:41:56 UTC
    einde: 17:47:54 UTC
    duur:  08:05:58

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:    1424 m @ 13:28:32 UTC
    hoog punt:    3318 m @ 14:59:00 UTC
    hoogtewinst:  1894 m

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 11130

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs