CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef09-08-2025 -- André RUYMEN -- 273,3 punten
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 09/08/2025
Piloot: ANDRE RUYMEN
Zweefvliegtuig: D-KMJR
Toestel type: VENTUS 2CXT Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 52s
Logger file: 2025-08-09-LXV-52S-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 04:11:38
Duurvlucht : 03:54:32
Vrije vlucht : 82.0 km
Fasttrack : 36.6 kmh
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBTN Goetsenhoven BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°46.962'N 4°57.638'E
tijd: 11:36:35 UTC
alti: -5 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°45.442'N 4°59.904'E = 137° 3.9 km van vertrek
tijd: 11:41:10 UTC
alti: 535 m
Landingspunt
pos.: 50°46.785'N 4°57.162'E = 240° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:48:13 UTC
alti: -4 m
Afstand take-off tot landing: 0.6
Totale vluchtduur: 04:11:38
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 1.5 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 4
Start : 50°48.602'N 4°56.647'E @ 11:58:42 UTC, 789 m
punt 1: 50°50.171'N 5°15.428'E @ 12:30:51 UTC, 1062 m
punt 2: 50°48.207'N 4°48.808'E @ 14:22:43 UTC, 867 m
Finish: 50°49.021'N 5°12.808'E @ 14:47:10 UTC, 889 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 22.2 km 82° @ 41.5 km/h
been 2: 31.5 km 264° @ 16.9 km/h
been 3: 28.2 km 87° @ 69.3 km/h
Afgelegde afstand: 82.0 km
Duur: 02:48:28
Gemiddelde snelheid: 29.2 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 3.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 18.2 km
Starthoogte: 743.0 m
Finishhoogte: 889.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -146 m
Totale score afstand: 82.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°48.022'N 5°11.127'E = 83° 16.0 km van vertrek
tijd: 13:49:31 UTC
alti: 929 m
Finishpunt
pos.: 50°46.785'N 4°57.162'E = 240° 0.6 km van vertrek
tijd: 15:48:13 UTC
alti: -4 m
Grootste afstand in 2 uur: 73.3 km
Beste snelheid in 2 uur: 36.6 km/h
Hoogteverlies: 933 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 329.8 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HOEGARDEN 50°46.420'N 4°53.400'E
punt 1: VENLO AER 51°21.750'N 6°12.950'E 113.7 km 54°
punt 2: BREE 51°08.370'N 5°35.870'E 49.8 km 240°
punt 3: VENLO AER 51°21.750'N 6°12.950'E 49.8 km 60°
punt 4: ZUTENDAAL AER 50°56.950'N 5°35.550'E 63.4 km 224°
finish: HOEGARDEN 50°46.420'N 4°53.400'E 53.2 km 249°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 535 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 18.1 km
Been 1: 18.1 km
Been 2: 28.4 km
Totaal: 64.5 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 11:53:41 UTC
einde: 15:48:13 UTC
duur: 03:54:32
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 498 m @ 12:52:05 UTC
hoog punt: 1167 m @ 13:44:50 UTC
hoogtewinst: 669 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:30:59 bearing 97.2°
Tweede punt: 13:38:25 bearing 116.3°
Totale hoek: 19.1°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Rekentijd 3776
| |||||||||||||||||||||