Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef
Database gegevens:
Datum: |
09-08-2025 |
Type proef: |
VV |
Toestel: |
ASG 29 E 18m |
Immatriculatie: |
DKHUY |
Handicapfactor: |
121 |
Klasse: |
Motor |
Piloot: |
Dries VAN GESTEL |
Club: |
KAC |
Afstand: |
718 km |
Score: |
2373,6 pt |
Vertrekpunt: |
LFMR (buitenland) |
Wedstrijd: |
NEE |
Motorzwever: |
JA |
Copiloot: |
|
Status Proef: |
Wacht op validatie |
IGC validatie |
ok |
Opmerkingen:  | EW Serienummer: | |
Ging niet voor de kilometers of snelheid vandaag maar puur om nieuw gebieden te ontdekken, en dat is gelukt. Courmayeur en mont blanc binnen handbereik! Ook al was het soms wat heilig, zaten tot vergezichten bij.
Na het niet vliegen van gisteren, en het nodige geklaag hierover tegen Ulrike en op Strava, voelde het vandaag een beetje als "revence". En dan niet op het vlak van kilometer of snelheid, het was vooral het plan om stuk te vliegen in het noorden dat ik nog niet had gedaan vanuit Frankrijk.
De dag begon met een lange rij bij de bakker, bijna 30minuten om een frans brood te gaan halen. Wat een verschil met enekel weken terug, het dorp zit vol door het mexicaans fesitaval.
Op de middag de lucht en eens eens in de bel de eerste niet aangename verrassing. Iemand riep "mayday, mayday, mayday, a accident happened". Was op de barcelo frequentie maar dat is ook de frequentie van andere velden hier. Vermits ze in barcelo gewoon bleven slepen en precies geen aanstalte maken, concludeerde is dat het ging om een voorval een vallei verder. Kon er zelf niks aan verandere dus dan maar doorvliegen. Maar wel wel een beetje raar.
Even in de noorden start nemen en gaan proeven hoe de lucht was en die was warm! volle ventilati open en op 3500m was het nog heet. Even naar het zuiden maar iets minder ver dan de vorige keren. Wilde immers vooral naar het noorden. Omgekeerd en tot daar tot ging het vrij vlot. Hoorde op de radia al menldinge van 4000m boven barcelo, en dat in het blauw. Hoog plafont dus maar wel een melk lucht met wat minder zicht.
Eens blij plampinet gekozen om verder noord te gaan west van de vanoise, en niet richting morienne vallei. De weg langs daar naar aosta zit wat vast met luchtruim. Dus nu over val thorens, courchevel, en alle andere skiegebeiden. Goed dat Michiel met in de ochtend nog wat info over de restricgted bij courchevel had gegeven, want eens daar zag je de rook van de stundvliegtuigen mooi afsteken.
NOg wat verder door dan vorige jaar en wat "lager" gekomen bij een mooie ijsvlakte. Vermits ik niet voor de snehleid of afstand ging daar wat rond gehangen om de omgeving in me op te nemen en wat hoogte te winnen. Dat lukte en dus toch nog maar wat door gevlogen tot aan courmayeur. Vorige jaar draaide ik daar vanuit sion. Het zag er nog steeds goed uit ginder en achtearf gezien had ik nog iets moeten doorvliegen maar het was 16u15 en in een nieuw gebied. Wil graag wat bufffer om terug te vliegen voor geval het toch niet zo vlot gaat.
De terugweg bleek heel snel te gaan en had dus zeker wat verder door kunnen gaan. Ook wel beetje logisch als je van 4200m naar 2000m zakt. Voor de terugweg gekozen om over de ecrins te gaan. Niet de snelste weg denk ik, maar had dit verlof nog niet de echte val royale gedaan. Dus ging voor de experience. In het zuiden pieter daems tegen gekomen en dan maar mijn kar gedraaid en samen met hem het parcour terug naar het noorden.
Het zag er nog mooi uit boven de ecrins en om 19u nog op 4000m daar hangen is toch wel echt mooi. Vandaar toch terug en klein beetje voor de kilometer en nog +700km van gemaakt.
Weerderom een fijne vliegdag. De dag van gisteren is helemaal vergeten. |
Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:
Proberen volgens frans luchtruim te vliegen en buiten restricted van courchevel te blijven.
IGC File gegevens:
155 Aantal loggerpunten gereduceerd
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 09/08/2025
Piloot: DRIES VANGESTEL
Zweefvliegtuig: DKHUY
Toestel type: ASG 29E 18M Klasse: 18-METER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: aw0
Logger file: 2025-08-09-LXV-AW0-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 08:00:28
Duurvlucht : 07:49:46
Vrije vlucht : 718.0 km
Fasttrack : 127.1 kmh
Driehoek : 208.2 km
Hoogtewinst : 2158.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
LFMR Barcelonnette BeNeLux: NEE
Vertrekpunt
pos.: 44°23.214'N 6°36.832'E
tijd: 10:08:28 UTC
alti: 1015 m
Ontkoppelpunt
pos.: 44°20.718'N 6°34.214'E = 217° 5.8 km van vertrek
tijd: 10:19:09 UTC
alti: 2218 m
Landingspunt
pos.: 44°23.229'N 6°36.517'E = 274° 0.4 km van vertrek
tijd: 18:08:56 UTC
alti: 1028 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 08:00:28
Motorgebruik
aantal keren: 0
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 44°26.846'N 6°35.957'E @ 10:41:13 UTC, 2844 m
punt 1: 43°52.071'N 6°39.627'E @ 11:20:56 UTC, 2489 m
punt 2: 45°45.978'N 7°04.323'E @ 14:10:38 UTC, 4093 m
punt 3: 43°58.165'N 6°15.435'E @ 15:50:39 UTC, 1937 m
punt 4: 44°59.619'N 6°19.073'E @ 17:08:41 UTC, 3876 m
punt 5: 44°15.132'N 6°28.456'E @ 17:38:54 UTC, 2578 m
Finish: 44°27.408'N 6°46.345'E @ 17:56:18 UTC, 2490 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 64.6 km 176° @ 97.6 km/h
been 2: 213.5 km 9° @ 75.5 km/h
been 3: 209.8 km 198° @ 125.9 km/h
been 4: 113.9 km 2° @ 87.6 km/h
been 5: 83.3 km 171° @ 165.5 km/h
been 6: 32.9 km 46° @ 113.4 km/h
Afgelegde afstand: 718.0 km
Duur: 07:15:05
Gemiddelde snelheid: 99.0 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 6.8 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 14.8 km
Starthoogte: 2191.0 m
Finishhoogte: 2490.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -299 m
Totale score afstand: 718.0 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 45°43.534'N 7°00.098'E = 11° 151.9 km van vertrek
tijd: 14:07:39 UTC
alti: 4219 m
Finishpunt
pos.: 44°14.805'N 6°31.146'E = 206° 17.3 km van vertrek
tijd: 16:07:39 UTC
alti: 2364 m
Grootste afstand in 2 uur: 254.2 km
Beste snelheid in 2 uur: 127.1 km/h
Hoogteverlies: 1855 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 207.5 km GELDIG
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: ZUTENDAAL KERK 50°55.900'N 5°34.400'E
punt 1: NEDERWEERT 51°16.580'N 5°45.790'E 40.6 km 19°
punt 2: KAMP LINTFORT AERO 51°31.770'N 6°32.170'E 60.7 km 62°
punt 3: BERINGE NL 51°20.350'N 5°56.570'E 46.4 km 243°
punt 4: AS 51°00.326'N 5°34.576'E 45.1 km 215°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 14.7 km 254°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
Keerpunten gerond en afgelegde afstand
start: NIET GEROND
Proef NIET GELUKT
Afgelegde afstand: 0.0 km
Duur van de proef: 00:00:00
Gemiddelde snelheid: 0.0 km/h
Start hoogte: 0 m
Hoogte passeren start: 2218 m
Hoogte aan break-punt: 0 m
Hoogteverlies over proef: 0 m
Totale score afstand: 0.0 km
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 91.5 km
Been 1: 58.4 km
Been 2: 58.3 km
Totaal: 208.2 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:19:09 UTC
einde: 18:08:55 UTC
duur: 07:49:46
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 1759 m @ 15:54:24 UTC
hoog punt: 3917 m @ 16:57:21 UTC
hoogtewinst: 2158 m
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 8293
Deze proef wissen uit de database Deze proef wijzigen Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...
|