CHARRON 2025 Challenge
03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.
Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef10-08-2025 -- Michiel HAEMELS & LODE VOS -- 1681,8 punten
155 Aantal loggerpunten gereduceerd
Scoring versie: 24.03
LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum: 10/08/2025
Piloot: TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type: DUO DISCUS XLT? Klasse: DOUBLESEATER
Logger type: LX Navigation d.o.o. s/n: 75l
Logger file: 2025-08-10-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold: 300
SAMENVATTING
Vluchttijd : 06:03:43
Duurvlucht : 05:51:30
Vrije vlucht : 475.1 km
Fasttrack : 104.4 kmh
Driehoek : 235.4 km
Hoogtewinst : 1263.0 m
VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
EBZH Hasselt BeNeLux: JA
Vertrekpunt
pos.: 50°58.259'N 5°23.079'E
tijd: 10:18:54 UTC
alti: -79 m
Ontkoppelpunt
pos.: 50°58.242'N 5°22.156'E = 268° 1.1 km van vertrek
tijd: 10:19:35 UTC
alti: 339 m
Landingspunt
pos.: 50°58.221'N 5°22.740'E = 260° 0.4 km van vertrek
tijd: 16:22:37 UTC
alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:03:43
Motorgebruik
aantal keren: 1
totale motortijd: 0.9 min
VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
Start : 50°58.431'N 5°23.201'E @ 10:31:06 UTC, 973 m
punt 1: 51°18.478'N 5°56.041'E @ 11:14:21 UTC, 1191 m
punt 2: 50°52.752'N 5°16.979'E @ 12:17:29 UTC, 1358 m
punt 3: 51°20.588'N 4°24.615'E @ 13:15:13 UTC, 989 m
punt 4: 50°54.470'N 5°49.473'E @ 14:28:14 UTC, 1500 m
punt 5: 51°21.007'N 4°48.902'E @ 15:13:57 UTC, 888 m
Finish: 50°55.343'N 5°43.399'E @ 16:11:56 UTC, 1681 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
been 1: 53.4 km 46° @ 74.0 km/h
been 2: 66.0 km 224° @ 62.7 km/h
been 3: 80.0 km 311° @ 83.1 km/h
been 4: 110.2 km 116° @ 90.6 km/h
been 5: 86.1 km 305° @ 113.0 km/h
been 6: 79.4 km 127° @ 82.2 km/h
Afgelegde afstand: 475.1 km
Duur: 05:40:50
Gemiddelde snelheid: 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.4 km
Starthoogte: 973.0 m
Finishhoogte: 1681.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht: -708 m
Totale score afstand: 475.1 km
BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur
Startpunt
pos.: 50°57.429'N 5°36.066'E = 96° 15.3 km van vertrek
tijd: 14:20:11 UTC
alti: 1562 m
Finishpunt
pos.: 50°58.692'N 5°21.193'E = 290° 2.3 km van vertrek
tijd: 16:20:12 UTC
alti: 160 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.9 km
Beste snelheid in 2 uur: 104.4 km/h
Hoogteverlies: 1402 m
OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 260.8 km NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
vertrek: 0°00.000'N 0°00.000'E
start: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E
punt 1: WEELDE 07 51°22.870'N 4°54.250'E 56.4 km 325°
punt 2: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 66.1 km 140°
punt 3: RETIE 51°16.120'N 5°05.120'E 48.4 km 323°
punt 4: FORD GENK 50°55.410'N 5°30.380'E 48.4 km 142°
punt 5: HECHTEL-EKSEL 51°07.367'N 5°21.582'E 24.4 km 335°
finish: HASSELT KIEWIT 50°58.200'N 5°22.500'E 17.0 km 176°
landing: 0°00.000'N 0°00.000'E
DRIEHOEK ANALYSE
Been 0: 65.9 km
Been 1: 75.4 km
Been 2: 94.1 km
Totaal: 235.4 km
DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
begin: 10:31:06 UTC
einde: 16:22:36 UTC
duur: 05:51:30
HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
laag punt: 549 m @ 11:28:25 UTC
hoog punt: 1812 m @ 16:08:18 UTC
hoogtewinst: 1263 m
CHARRONDE ANALYSE
Eerste punt: 12:17:29 bearing 92.2°
Tweede punt: 13:15:11 bearing 354.0°
Totale hoek: -98.2°
MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5600
| |||||||||||||||||||||