BERICHT VAN DE JURY

03-10-2024 -- Seizoen 2025 is geopend. Registratie is opnieuw vereist, zoals gewoonlijk.

Uitgebreide gegevens CHARRON.line proef

10-08-2025 -- Michiel HAEMELS & LODE VOS -- 1681,8 punten

Database gegevens:

Datum: 10-08-2025 Type proef: VV
Toestel: Duo Discus XLT Immatriculatie: D-KDXL
Handicapfactor: 113 Klasse: Motor
Piloot: Michiel HAEMELS Club: ALB
Afstand: 475.1 km Score: 1681,8 pt
Vertrekpunt: EBZH Wedstrijd: NEE
Motorzwever: JA Copiloot: LODE VOS
Status Proef: Wacht op validatie IGC validatie ok
Opmerkingen: Opmerking wijzigenEW Serienummer:
2/3 vliegveldroutes met de Duo afgerond. Thanks Lode! Eerste been eigenlijk te klein maar werd even moeilijker. Dan maar recht naar Budel om lokaal te vliegveld te blijven. In de kempen was het knallen onder de straten. Niet gedacht toen ik deze morgen op topmeteo keek en die enkel blauw voorspelde :)

Verklaring op erewoord betreffende luchtruimgebruik:

Para zwartberg uitgeluisterd 120.405. KB QRA uitgeluisterd 134.480. Budel ATZ opgeroepen 122.155; BRU TMA 3B cleared 4500ft 126.630. Beek TMA cleared above 3000ft 123.980

Blog/fotos:
Igc-file: 2025-08-10-LXV-75L-01.igc

Opmerking jury en/of sportcommissaris:

Soaringlab:Proef openen in Soaringlab
Google Earth:KML file downloaden
Google Maps:Kaart en barogram weergeven
Low Flying Area Golf: Status op 10-08-2025
Weerkaart: Weerkaart van 10-08-2025



IGC File gegevens:

155 Aantal loggerpunten gereduceerd
312 Declaratie na begin van vlucht

Scoring versie: 24.03

LOGGER GEGEVENS
Vlucht datum:   10/08/2025
Piloot:         TOM CONINGS
Zweefvliegtuig: D-KDXL
Toestel type:   DUO DISCUS XLT?    Klasse: DOUBLESEATER
Logger type:    LX Navigation d.o.o.  s/n: 75l
Logger file:    2025-08-10-LXV-75L-01.IGC
Motor detectie: ENL
ENL Threshold:  300

SAMENVATTING
Vluchttijd     : 06:03:43
Duurvlucht     : 05:51:30
Vrije vlucht   :  475.1 km
Fasttrack      :  104.4 kmh
Driehoek       :  235.4 km
Hoogtewinst    : 1263.0 m

VLUCHTGEGEVENS ALGEMEEN
Vliegveld van vertrek
    EBZH  Hasselt        BeNeLux: JA
Vertrekpunt 
    pos.: 50°58.259'N   5°23.079'E
    tijd: 10:18:54 UTC
    alti: -79 m
Ontkoppelpunt
    pos.: 50°58.242'N   5°22.156'E = 268° 1.1 km van vertrek
    tijd: 10:19:35 UTC
    alti: 339 m
Landingspunt 
    pos.: 50°58.221'N   5°22.740'E = 260° 0.4 km van vertrek
    tijd: 16:22:37 UTC
    alti: -65 m
Afstand take-off tot landing: 0.4
Totale vluchtduur: 06:03:43
Motorgebruik
    aantal keren: 1
    totale motortijd: 0.9 min

VRIJE VLUCHT ANALYSE
Keerpunten vrije vlucht optimalisatie: 7
    Start :  50°58.431'N   5°23.201'E  @ 10:31:06 UTC,   973 m
    punt 1:  51°18.478'N   5°56.041'E  @ 11:14:21 UTC,  1191 m
    punt 2:  50°52.752'N   5°16.979'E  @ 12:17:29 UTC,  1358 m
    punt 3:  51°20.588'N   4°24.615'E  @ 13:15:13 UTC,   989 m
    punt 4:  50°54.470'N   5°49.473'E  @ 14:28:14 UTC,  1500 m
    punt 5:  51°21.007'N   4°48.902'E  @ 15:13:57 UTC,   888 m
    Finish:  50°55.343'N   5°43.399'E  @ 16:11:56 UTC,  1681 m
Benen vrije vlucht optimalisatie
    been 1:   53.4 km  46° @  74.0 km/h
    been 2:   66.0 km 224° @  62.7 km/h
    been 3:   80.0 km 311° @  83.1 km/h
    been 4:  110.2 km 116° @  90.6 km/h
    been 5:   86.1 km 305° @ 113.0 km/h
    been 6:   79.4 km 127° @  82.2 km/h
Afgelegde afstand:                   475.1 km
Duur:                                05:40:50
Gemiddelde snelheid:                 83.6 km/h
Afst. start - vliegveld van vertrek: 0.3 km
Afst finish - vliegveld van vertrek: 24.4 km
Starthoogte:                         973.0 m
Finishhoogte:                        1681.0 m
Hoogteverlies vrije vlucht:          -708 m
Totale score afstand:                475.1 km

BESTE SNELHEIDSTRAJECT ANALYSE
Duur van snelheidscompetitie: 2 uur 
Startpunt
    pos.:    50°57.429'N   5°36.066'E =  96° 15.3 km van vertrek
    tijd:    14:20:11 UTC
    alti:    1562 m
Finishpunt
    pos.:    50°58.692'N   5°21.193'E = 290° 2.3 km van vertrek
    tijd:    16:20:12 UTC
    alti:    160 m
Grootste afstand in 2 uur: 208.9 km
Beste snelheid in 2 uur:   104.4 km/h
Hoogteverlies:             1402 m

OPGEGEVEN PROEF ANALYSE
Minimaal toegelaten lengte van de benen: 10 km
Opgegeven proef: 260.8 km  NIET GELDIG
Declaratie na begin van vlucht
    vertrek:                   0°00.000'N   0°00.000'E
    start:   HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E
    punt 1:  WEELDE 07        51°22.870'N   4°54.250'E    56.4 km 325°
    punt 2:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    66.1 km 140°
    punt 3:  RETIE            51°16.120'N   5°05.120'E    48.4 km 323°
    punt 4:  FORD GENK        50°55.410'N   5°30.380'E    48.4 km 142°
    punt 5:  HECHTEL-EKSEL    51°07.367'N   5°21.582'E    24.4 km 335°
    finish:  HASSELT KIEWIT   50°58.200'N   5°22.500'E    17.0 km 176°
    landing:                   0°00.000'N   0°00.000'E

DRIEHOEK ANALYSE
Been 0:   65.9 km
Been 1:   75.4 km
Been 2:   94.1 km
Totaal:  235.4 km

DUURVLUCHT ANALYSE
Blok langste zweefvlucht
    begin: 10:31:06 UTC
    einde: 16:22:36 UTC
    duur:  05:51:30

HOOGTEWINST ANALYSE
Blok grootste hoogtewinst
    laag punt:     549 m @ 11:28:25 UTC
    hoog punt:    1812 m @ 16:08:18 UTC
    hoogtewinst:  1263 m

CHARRONDE ANALYSE
    Eerste punt: 12:17:29  bearing 92.2°
    Tweede punt: 13:15:11  bearing 354.0°
    Totale hoek: -98.2°

MELDINGEN EVALUATIEPROGRAMMA
Aantal loggerpunten gereduceerd
Rekentijd 5600

	

Deze proef wissen uit de database

Deze proef wijzigen

Klik hier om uw opmerkingen bij deze proef aan de jury te sturen...

Copyright © 2003-2025 - Liga van Vlaamse Zweefvliegclubs